Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

Da er bilen hjemme igjen... og Blinklysreleet ligger tynt an :angry::angry:

 

Ikke spesielt artig dette, men livet går vanligvis ikke rett fram, og litt læring er det jo i det.. B)

 

Det store spørsmålet er: Hvor i all verden finner jeg et sånt på sparket?? Fins det noen uoriginale som en vanlig delepusher kan ha??

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Lucas denne gangen????

 

Blinklysene virker normale uten andre lys på... Med lysa på får blinklysene "hikke" Nødblinken kutter motoren.

 

Regner med at det store RØDE releet tilhører vindusviskeren. Med det i fusker mye av det elektriske.

 

Kan jeg ha oversett et jordingspunkt på min ferd..

 

Jeg trodde jeg hadde alt under kontroll, men Lucas er lurere enn meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkrele med to eller tre pinner er hyllevare.

 

Har du prøvd å lage et testverktøy av 1 m kabel, sikring på midten et sted og en krokodilleklemme i hver ende. Da kan du jumpe jording og se om det hjelper.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledning som nevnt over , bare med en 21w lyspære på midten og avisolert ende stukket inn i hver kontakt på sikringen.

Lampa lyser så lenge du har stømgjennomgang,dvs noe som forbruker strøm eller en kortslutning .

Når den slukker eller gløder har strømmen endret seg.

Da er også feilen lokalisert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et blinklys som ikke blinker i går...

 

Det på venstre framskjerm. Kommer ikke strøm fram til pæra... Har nok en mulig feilkilde der. Gjelder bare å finne "strømlekkasjen"......

 

En strømlekasje tetta....

 

og stpswitchen avslørt som en problemkilde. EWS har heldigvis pakka en i posten allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Salget har andre årsaker.. Det går rykter om en Disco3 i heimen... Men foreløpig vil ikke defendern ut av gårdsplassen.

 

Må vel prøve med ny ledning til dieselpumpa også.....

 

Det jeg synes er rart i den sammenhengen er at bilen starter og går med parklys påslått.

Idet jeg slår på hovedlys evt blinklys stopper motoren... Min tanke er at jeg har overledning i lyskretsen som slår inn i det jeg tenner lysene og det går pluss rett i gods et sted...

 

Både blink/langlysbryter og hovedlysbryter er bytta...

 

Du monterte lysforsterker, og derfor påvirker ikke lysene at bilen stopper.

Nå er det andre ting som bruker strøm som gjør at bilen stopper.

 

Jeg er rimelig sikker på at feilen er dårlig kontakt, volt har du, men så fort forbruker blir for stort mister du spenning til dieselpumpen.

 

Du må løsne alle kontaktpunkter fra batteri, både pluss og minus, skrap og gjør rent. Absolutt alle punkt, sannsynligvis finner du feilen før du kommer til sikringsboksen.

 

En sånn feil er vanskelig å måle, da må du bruke Gautes instrument som har en stor pære med høyt forbruk. Derfor er skrap og rens like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden starteren går rundt kan vi regne med at kontaktene dit, inklusive jording i mot motor, er bra.

 

Har du vært ute med sikringsboksen og sett over bak?

 

Hva med tenningslås?

 

Sikringsboksen var ute i går.. Virka tilsynelatende OK.

 

Tenningslås er friskmeldt . Men jeg kan jo ta alvorlig feil :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nøye de blå forseglede multikontaktene baki/nedi der.

Du ser såvidt en stikke fram over kanten av dashen.

Mener jeg har nevnt dem før.

Jevnfarget er de ok.

Fargeforskjell ett sted betyr frem med loddebolt og lodde ordentlig sammen.

Ikke ukjent at det blir brent eller vakkelkontakt inni plasten.

Husk at ikke alle kablene i multikontakten skal kobles samman.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nøye de blå forseglede multikontaktene baki/nedi der.

Du ser såvidt en stikke fram over kanten av dashen.

Mener jeg har nevnt dem før.

Jevnfarget er de ok.

Fargeforskjell ett sted betyr frem med loddebolt og lodde ordentlig sammen.

Ikke ukjent at det blir brent eller vakkelkontakt inni plasten.

Husk at ikke alle kablene i multikontakten skal kobles samman.

 

 

Fant bare en nedi der, og kikka på den, i går kveld, og den så rimelig grei ut. Ikke no avvik som jeg kunne se. Fortsetter leitinga etter mulig årsak i dag..

Livet blir enklere nå jeg vet hvor Lucas bor.. B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dykke dypere i ettermiddag.. Må løsne varmluftkanalen litt for å komme til skikkelig.

 

Hvis jeg finner misfarging???? Er da løsningen kutt og lodd sammen???

 

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og nå som du vet hvor vanskelig diagnosen og plasseringen er så gjør jobben 110%.

 

Ville prøvd å unngå å fjerne kanalen.

Det er mye jobb,det.

Men da kan du lett modde varmesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...