guskur Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Under demontering av drivakslinger fant jeg også varierende mengde slark i kryssa... Godt at noe fins på lager Ny bryter til varmeapparatet kom plutselig en dag i posten også.. Klar for å søke om medlemskap i skippertaksklubben snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Ord er vel overflødige.... Ikke rart det slarka litt. Godt med fett i krysset, men ikke i alle fire akser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Nytt og bedre (slarkfritt) kryss. Bare resten igjen Ny bryter til vifta kom på plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Da er faktisk girboksen løsna også...... Men den traversen satt no inni hammerslagslakken hardt.. Håper å få den ned på gulvet i morra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Da er man kommet til svinghjulet. Clutchen kom jo av nesten av seg sjøl. Bare noen få bolter igjen nå til Zimmerringen kan byttes, og sakene skal henges på plass igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Beslutningen ble tatt fort....vel og merke etter at jeg hadde flytta på girboksen. Besøk biltema og kjøp denne....du er ikke laga for å løfte sånne greier. Løfting av girboks ble en lek...og ikke tar den stor plass i kroken når den ikke brukes heller, og jeg er ganske sikker på at dette ikke er siste gang jeg løfte sånne sammensatte tunge komponenter. Endret 19. juli 2015 av guskur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Dagens utfordring.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Da er man klar til å ta det onde ved roten...... Nesten så man ønsker det var mer å skru ned når målet er i sikte. Gjenstår "heldigvis" noen timer før biler er i drift igjen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Kvalitetstid i garasjen i kveld.... Svinghjul og clutch tilbake der de hører hjemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Girboksen ble løfta opp i går.. og lagt på traversen. Gjenstår litt "småjokking" før den er helt på plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Lett bannskap i garasjen i går.. Fastkilt girboks som nekta å rikke seg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Da er girboksen kommet dit den skal, og mellomakslene sitter med nye kryss. Gjenstår bare å få på plass en ny forbrønn på førersiden.. Så er det klart for PKK. Merkelig hvor mange nye fremmedord man lærer under en sånn prossess ... Ikke alle egner seg på trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 ..og da har EWS sendt meg nye fotbrønner... Friskt metall må til innimellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 I dag er det strammet skruer på mellomakslene..og lufta clutch uten "happy ending" så langt.. Kom også en liten pakke fra holmen i vest med to små universalledd som visstnok vil gjøre styringa mer presis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Her har man lufta clutch.. uten at jeg får pedalen til å løse ut. Får væske gjennom... Ingen synlige lekasjer.. alt var OK inne i clutchhuset når girboksen ble skrudd på plass.... Klarer ikke å finne no fornuftig forklaring på dette.. Endret 22. august 2015 av guskur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Har du motstand på pedalen? Luftenippelen på slave stor over røret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Nippelen er der den bør være ja.. og null motstand i pedalen.. den går til bunns og blir der.. Har sjekka at det er motstand i stanga som henger fast i utløsergaffeln Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Det burde være motstand. Om du løsner slaven skal den trykkes ut av motstand i utløserarmen. Gjør den det? Om ikke ville jeg tippet defekt master som følge av at den har stått tørr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Slaven må trekkes ut av clutchhuset... Følger din teori og demonterer master først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Normalt må man trykke slaven hardt inntill om motstand i arma er riktig. Har du ikke motstand der tror jeg du må opp med boksen igjen. Stikker pinnen ut når du skrur ut slaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Pinnen er på plass og gir motstand når jeg setter press på den... Får vel ta den tunge veien .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Og når du løsner slaven skyves den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Måtte trekke den ut.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Hadde du væske i systemet da du trekte ut, eller sto slaven tørr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Var væske i systemet.. Lite futt i trykket når lufteskruen åpnes.. Går for teorien rundt mastersylinder først.. deretter ut med girboks igjen for å sjekke evt fortsatt feil... Må vel se om jeg finner en master i hyllene, evt bestille fra noen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.