Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

Fikk stryk på PKK i dag..

 

Noe av det er helt ok, men å påpeke løse seteputer i framsetene virker litt søkt.....

 

Ellers fikk jeg 2 er feil for manglende seler i baksetet. Disse lå klemt inn mellom rygg og sete..  Tulletoer kaller jeg dette

 

Mitt noe improviserte eksosanlegg ble ikke  kommentert en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt - løse sitteputer har jeg hørt om før ja. :) Hadde en fersk og fortvilet LR-eier innom klubblokalet i Trondheim for noen år siden med dette problemet. Dere har nok vært på samme verksted høres det ut som. 

Mener å huske at han fikk mellom 20 og 30 to'er-feil. Defenderen ble dessverre solgt og jeg har ikke sett han i LR-produkt siden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Erik Iversen skrev:

Kurt - løse sitteputer har jeg hørt om før ja. :) Hadde en fersk og fortvilet LR-eier innom klubblokalet i Trondheim for noen år siden med dette problemet. Dere har nok vært på samme verksted høres det ut som. 

Mener å huske at han fikk mellom 20 og 30 to'er-feil. Defenderen ble dessverre solgt og jeg har ikke sett han i LR-produkt siden......

 

Spørs om jeg må innom din gamle arbeidsgiver en tur... men ikke før oljelekkasjene er vaska bort/tetta  og noen bremserør er bytta ut  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2020 den 22.17, Kurt Gustafsson skrev:

Fikk stryk på PKK i dag.

 

Ellers fikk jeg 2 er feil for manglende seler i baksetet. Disse lå klemt inn mellom rygg og sete..  Tulletoer kaller jeg dette

 

 

Har forsonet meg med laber innsatsvilje hos enkelte kontrollører.

Legger derfor fram varseltrekant og vest ,  rigger opp alle seler og poengterer at før det skrives feil på PC`n vil jeg informeres.

Å få dem til å slette feiltolking av ABSlampe, surre med hornknapp,exlysbryter,ditto til ryggelys og arbeidslys er pes hver gang.

Dessverre bytter mekanikere ofte jobb så oppdragelsen må gjentas år om annet.

Det skal ikke være min feil at kjerra er litt spes.B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, gautes skrev:

 

Har forsonet meg med laber innsatsvilje hos enkelte kontrollører.

Legger derfor fram varseltrekant og vest ,  rigger opp alle seler og poengterer at før det skrives feil på PC`n vil jeg informeres.

Å få dem til å slette feiltolking av ABSlampe, surre med hornknapp,exlysbryter,ditto til ryggelys og arbeidslys er pes hver gang.

Dessverre bytter mekanikere ofte jobb så oppdragelsen må gjentas år om annet.

Det skal ikke være min feil at kjerra er litt spes.B)

 

Hadde nok valgt denne løsningen jeg også om jeg var sikker på at det ikke var noen "legitime" toerfeil på bilen...

Bremserør og en litt for stor oljelekkasje må utbedres  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hadde tid til å sjekke litt rundt feillista på Defendern i går kveld...

 

..og tror du ikke kontolløren hadde rett med tanke på fjærbrudd,venstre bak. :o  

 Nå håper jeg redningen fines på Fosen, hos en velkjent håndtverker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 24.10.2020 den 21.40, gautes skrev:

Mulig jeg har liggende om du sender bilde av T-stykket.

To-krets har et par versjoner om jeg husker rett.

 

Takk for tilbudet  Gaute, men det er en pakke, med litt ekstra, fra EWS på vei..  forventa ankomst i morgen  :)

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusmekk har sine ulemper..  En av dem er at små ting forsvinner ....

 

mutter.jpg

 

MEn som skrotnisse og landrovereier er løsningen som regel ikke langt unna.

Rota rundt i esker og skap i går kveld på leit etter no helt annet....og der dukka det opp muttere med riktig gjengesnitt.  Blir en løsning med loctite og sprengskive. Utrolig hva som finnes i kriker og kroker når man har kjør Land Rover lenge nok 

 

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kurt Gustafsson skrev:

Grusmekk har sine ulemper..  En av dem er at små ting forsvinner ....

 

MEn som skrotnisse og landrovereier er løsningen som regel ikke langt unna.

Rota rundt i esker og skap i går kveld på leit etter no helt annet....og der dukka det opp muttere med riktig gjengesnitt.  Blir en løsning med loctite og sprengskive. Utrolig hva som finnes i kriker og kroker når man har kjør Land Rover lenge nok 

 

 

Det er helt gull det. Har ikke måttet kjøpe nye deler på flere år jeg, på grunn av tidligere feilkjøp og altformye deler hver gang ved tidligere handler :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, telindnor skrev:

 

Det er helt gull det. Har ikke måttet kjøpe nye deler på flere år jeg, på grunn av tidligere feilkjøp og altformye deler hver gang ved tidligere handler :blink:

 

Jeg prøver å leve etter følgende regel: Alt som ble bestilt i forrige runde (som ikke er ment for hylla) må monteres og tas i bruk før neste bestilling. Da må man jo bare iverksette! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På min ferd rundt på Defendern har turen i dag kommet til tilhengerfeste og strømmen til den kontakten. Fant en utrolig stor klump med Elektriker tape oppi bakskjermen som viste seg å være full av "strømtyver" og skitt.

 

Strømmen til hengerkontakten krever nok en del rengjøring og rydding i skjøter før den blir helt 100% igjen.. 

DSC_0752.JPG

 

I tillegg fant jeg en rød og en svart ledning som forsvant framover...

 

DSC_0751.JPG

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...