Gå til innhold

Military Dust And Snow Cover


AreM

Anbefalte innlegg

I tråden "Defender Vent" skrive Roar Moslett at han fikk mye mindre fukt i bilen etter at han monterte sitt Dust And Snow Cover. Underforstått, Defender Vent er ikke det eneste saliggjørende for å få det trivelig i bilen når det regner eller snør ute.

 

Jeg har nå montert mitt eget Dust And Snow Cover, og er rett og slett overrasket over forkjellen. Jeg har nå vært ute og kjørt i halvannen time i regnvær, og rutene, hvertfall de foran i bilen, er fuktfrie! Før var det fukt på vinduene fra start til stopp. Kun rett fram var det klar sikt med vifta på fullt. Nå er hele frontruta klar og fuktfri, og siderutene med. Det er rett og slett så stor forskjell at jeg fikk lyst til å lage en tråd om det :) Er det flere som har erfaringer i samme retning?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg sier meg enig.

Først byttet jeg ut et framovervendt scoop fra Paddocks med et Mil. cover. Synes det

ble merkbart mer kraft i vifta. :) Mener selv det er fordi det ble en "luftpropp" i scoopet når

luft ble presset inn under fart.

 

Litt senere monterte jeg DefVent. Det har blitt mindre dugg, men det er sikkert begge deler i kombinasjon.

Jeg hadde ikke mye dugg før heller, men jeg har ikke gummiplugg i bunn av luftinntaket, så det samler seg ikke vann der.

 

DefVent'en i seg selv ble jeg ikke så veldig imponert over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skal lage en tråd her ja - og hvor får jeg tak i en sånn ?

Det med gummipluggen i bunnen av luftinntaket skjønner jeg heller ikke hva skal være godt for, det må bli stående vann der med den. Jeg renset opp neri der her om dagen og satte pluggen på plass etterpå. Vedder på at det står vann der idag etter litt regn i går. Blir nok fjernet hos meg også.

Endret av Eirik Mjøen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DefVent'en i seg selv ble jeg ikke så veldig imponert over...

 

Jeg har en sånn liggende i bilen, venter bare på en anledning til å montere den. Jeg har tro på å få blåst litt luft på sidevinduene også.

Men vi får se, det har visst sluttet å regne i Bergen. (Ikke regnet siden i går kveld... :huh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden "Defender Vent" skrive Roar Moslett at han fikk mye mindre fukt i bilen etter at han monterte sitt Dust And Snow Cover. Underforstått, Defender Vent er ikke det eneste saliggjørende for å få det trivelig i bilen når det regner eller snør ute.

 

Jeg har nå montert mitt eget Dust And Snow Cover, og er rett og slett overrasket over forkjellen. Jeg har nå vært ute og kjørt i halvannen time i regnvær, og rutene, hvertfall de foran i bilen, er fuktfrie! Før var det fukt på vinduene fra start til stopp. Kun rett fram var det klar sikt med vifta på fullt. Nå er hele frontruta klar og fuktfri, og siderutene med. Det er rett og slett så stor forskjell at jeg fikk lyst til å lage en tråd om det :) Er det flere som har erfaringer i samme retning?

 

det er det smarteste jeg har montert på LR dust and snow cover... spess om vinteren at man slipper å få snø inn hele tiden..

 

montro hvorfor det ikke er orginalt?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det smarteste jeg har montert på LR dust and snow cover... spess om vinteren at man slipper å få snø inn hele tiden..

 

montro hvorfor det ikke er orginalt?? :blink:

 

Det kan man lure på ja. Slik det er originalt er det jo en mye dårligere plassering enn det er på Serie III. Der er inntaket på siden av skjermen, og ikke opppå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et bilde, med slikt montert oppe på checker plate? Og hvor kjøper vi så denne hendige dingsen? Selv om jeg akkurat fikk mitt "scoop" i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et bilde, med slikt montert oppe på checker plate? Og hvor kjøper vi så denne hendige dingsen? Selv om jeg akkurat fikk mitt "scoop" i posten.

 

Jeg kjøpte mitt gjennom en fellesbestilling av noen her i Bergen (var det Kaldevass?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom nokon oppnår kontakt med IRBDEVELOPMENTS, er eg svært interessert i å få bestille Heater Vent Cover og EGR-kittet.

Eg har prøvd gjenntatte ganger med dårleg resultat.

 

 

Sigve.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom nokon oppnår kontakt med IRBDEVELOPMENTS, er eg svært interessert i å få bestille Heater Vent Cover og EGR-kittet.

Eg har prøvd gjenntatte ganger med dårleg resultat.

 

 

Sigve.

 

 

Yes Sigve, jeg kan si det samme. Har sendt mail og greier, men neida.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre plasser? EGR kit fikk jeg fra Paddocks her om dagen. og holder på å sette på, om jeg bare får løs siste bolten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne også godt tenkt meg å kjøpt en.

Bare å rope ut når noen finner en stabil langer.

 

WANTED: Langere av millitært snø og støv deksel til Defender!!

 

Ang EGR. F I H sitter enda på og jeg har prøcd varme og greier, men det skal snart prøves igjen. Skal bare snekre ferdig noe terrasse greier først.

 

- Gjorde derimot den beste og billigste støydempingen her om dagen... Chimset dørene og byttet hengsel..DET hjalp det. Må jo ha vært fullt åpent før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gjorde derimot den beste og billigste støydempingen her om dagen... Chimset dørene og byttet hengsel..DET hjalp det. Må jo ha vært fullt åpent før:)

 

Hvordan chimser du dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn det original stål deksel.

 

Jeg tapt ca Kr 1300 grunnet noen kostnader hos befrakter som kom i etterkant.

 

Jeg bestiller ikke flere desvere.

 

Men tar en telefon til P.A Blanchard så få du deler og god hjelp.

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tapt ca Kr 1300 grunnet noen kostnader hos befrakter som kom i etterkant.

Hvor mange var vi som bestilte, Glen? 5? 6? Jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal ha tapt på å påta deg felleskjøpet, og er klar for en tilleggsfaktura, skal vi si på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...