Gå til innhold

Bildetråd-Seriebil


lafterolf

Anbefalte innlegg

Her er bilder av min serie 2a 88" 1969 modell kjøpt nå i høst.

 

Her var jeg og hentet "Lord Nelson"

DSC01139.jpg

 

Nettopp ankommet sitt nye hjem.

DSC01142.jpg

 

DSC01144.jpg

 

Måtte ut i naturen og prøvekjøre litt.

DSC01150.jpg

 

Kongen (eller Lorden) på haugen.

DSC01145.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av mine seriebiler:

 

556648.jpeg

Dette er AS Auto. Den står lagret i påvente av restaurering. Jeg tar sikte på å beholde orginallakken på alt som er av aluminium.

 

556650.jpeg

Her er nok et bilde av AS Auto, der den stod når jeg kjøpte den i 2007. Den hadde da stått parkert på samme sted fra 1980 tallet, og måtte hugges ut.

 

556651.jpeg

Dette er min første korte seriebil. Også det er en 1958 modell. Den fikk ny ramme tidligere i år, og er stadig i bruk.

 

556652.jpeg

 

Nok et bilde av samme bil ("rammeskiftebilen") som er en tidligere kraftverksbil fra Nord Trøndelag.

 

556654.jpeg

 

Dette er min sist anskaffede seriebil. 1968 modell serie 2a, godkjent ombygd med V8'er. Den ble anskaffet sist sommer, og skal stelles litt i løpet av våren. Håper jeg rekker seriebiltreffet.

 

556658.jpeg

 

Tar også med et bilde fra seriebiltreffet 2008. Denne ble restaurert i 2005-06, og ble solgt i juni 2009. Også dette er en tidligere kraftverksbil fra Nord Trøndelag.

 

556659.jpeg

 

Denne er nå under restaurering. Serie 2a fra 1971 - også dette en tidligere kraftverksbil. Denne kommer fre Tyssefaldene. Bilen ble hentet på vestlandet i februar i fjor. Den er nå plukket ned, ramma er sveist, sandblåst og behandlet etter alle kunstens regler. Overhaler nå bremser og forstilling. Regner ikke med å ha denne klar før høsten 2010 eller våren 2011, vi får se.

 

Jeg har også to lange serie 3'er, men de kommer jeg tilbake til ved en senere anledning.

 

Klikk på bildene for å gjøre dem større.

 

Romjulshilsen

Tor Linge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "linge" !

Bilen mangler de militære detaljene, som løftekroker og horn på støtfanger, UWE-koblinger, osv. Kamoen ser derimot svært naturlig ut. Et rent naturprodukt?

 

Hehe, nei den er nok ikke millitær, men kamuflasjen ser jo 100% naturlig ut ;) Kan jo bli Land Rovers svar på VW BlueMotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ha med et par bilder av og fra Bob her. Begge er tatt på seriebiltreffet for to år siden.

 

gallery_18_9_64369.jpg

 

 

 

Hvilken dekkdimensjon er det som står på Bob, på dette bildet?

Endret av Vik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide at Kuliekspressen kommer seg inn i denne tråden.

 

Kulien til venstre, med selskap av TLT's 58 modell.

Copy%20of%20IMGP2478.JPG

 

Her til høyre. Kuliekspressen er forøvrig en 60 modell med 2,25 bensinmotor.

Copy%20of%20IMGP2476.JPG

 

Bildene er tatt av TLT under juileumstreffet til NLRK på Evje i 2005. Da tjenestegjorde

Kuliekspressen som søppeltømmebil hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakkern. Kuliekspressen var kul.

Takk! blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...