Gå til innhold

OT: Den store mc tråden


henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Denne Fatboy'en er desverre ikke lenger i mitt eie, men du verden for en fin tid!

 

 

Ser ut som at XX må vike plass for en Maxi Cosi noen år fram over her i gården. :huh: Den gode nyheten er at det da blir masse penger å bruke på Defenderen !!! :rolleyes:B)blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Sørlandsvei og sommertid er farlig kombinasjon så fort man nærmer seg en rundkjøring, men må innrømme lysten har økt litt i det siste for MC lapp, spesielt etter å ha sett sesong 1-3 av Senior vs Junior. Driver ubevisst å kikker litt etter oppussings prosjekter på finn i ny og ne. Lettere også å ha plass til mc prosjekt enn bil for min del, og jeg må ha noe å skru på.

 

Indian chief og fatboyen oppi tråden her var nydelige sykler

Endret av Corvinus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se om jeg får lagt inn en av mine "gamle synder",...Det var forresten min den grønne også. Den er fra 1994, den røde fra 1989.

 

Henholdsvis Honda Pan European og Honda VFR750F

DSC_5916.JPG

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva jeg humper rundt på for tiden. I vognkortet står det 1979 Wide Glide, men det er ikke mye igjen fra dengang. Nedre gaffelbein, kanskje.

Men alle endringer som ny ramme og motor har fått sine nummer behørig innskrevet i vognkortet, samt mål på akselavstand og diverse.

Komplette hjul med bremser er fra Kawasaki ZZR 1100. Og for de som måtte være nerder på dette, det er BDL heavy duty clutch (hydraulisk) og 6 trinns gearkasse (fra Revtec) 1650cc motor (2. generasjon Revtech) stretcha tank, Vance&Hines ProPipe eksos, Delkron ytter- og innertrans (lukket belt og tørr clutch) ISR hendler. Motor er bremset i benk til 100hk på hjulet og 150 Nm. Det er veldig moro :-)

DSC_8889.JPG

DSC_8891.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like spennende som mange flotte og spesielle sykler her inne, men likefullt stolt av min F800GS. Er helt fersk på MC og koser meg på grus på Sjusjøen med broren min, hvis sykkel man ser i bakgrunnen: Yamaha 660 Tenere.

IMG_1248.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like spennende som mange flotte og spesielle sykler her inne, men likefullt stolt av min F800GS. Er helt fersk på MC og koser meg på grus på Sjusjøen med broren min, hvis sykkel man ser i bakgrunnen: Yamaha 660 Tenere.

 

Jeg har veldig sans for offroadere (har kjørt MC i over 30 år) jeg lånte engang en BMW1150 Adventure i et par uker, det var moro. Utrolig deilig med god fjæring og ABS som virker på grus og dårlige veier. Du har all grunn til å være stolt av BMW'en din.

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Etersom jeg ikke fant igjen denne tråden uten assistanse skrev jeg noen ord om nyervervelsen i en annen tråd. Skal prøve å holde meg innenfor denne tråden nå, inntil jeg glemmer hvor den er ^_^. Igjen ;).

 

Som en kombinasjon av noen timer på snøscooter i forrige uke, mildvær som tar knekken på snøen faderlig fort og "manglende impulskontroll" har jeg handlet ny motorsykkel. "MÅTTE HA" cruisecontrol ettersom høyre arm og skulder krangler støtt. Ja, nå er det slik at knærne innimellom krangler også. Men hedigvis ikke samtidig (hittil), slik at jeg i alle fall har ett fungerende ben til enhver tid som kan stå på jorda rimelig støtt og dermed klarer jeg å holde motorsykkelen oppe når den er i ro.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Og jeg kjøpte denne B):

 

BMW-K1200-RS-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles vinter, i alle fall i mitt hode, selv uten snø, men her er min motorsykkel, bak det andre sommerkjøretøyet. Glemte å ta trekket over bilen da den ble satt inn, derfor fingeravtrykk bakpå etter dytting :) Gammel BMW ruller og ruller og ruller.........liker det :)

IMG_0718_zpsd19d0a7a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1266.JPGJeg kjøer/kjørte også Africa Tvin men fikk litt laserskader i fronten av onkel så jeg må vente en god stund før jeg får kjøre igjen.

En superduper sykkel som kan brukes til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...