Gå til innhold

OT: Den store mc tråden


henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ingen bilder, men tursykkelen er en 89-mod BMW K100 LT. Med ABS (første serieproduserte mc med ABS) og innsprøyting. Fin sykkel, litt tung til å snu med i gårdsplassen. "Classic'en" er en 76-mod Honda CB 550 F Super Sport. Har vært på tur med begge to i dag. Formiddagstur med BMW og ettermiddagstur med Honda. Livet er herlig, været er fantastisk. Pollenallergi er noe dritt :( .

 

Har en Tempo Corvett som jeg fikk noen deler til sist uke, får se om den starter i morgen :unsure: .

 

Yngste sønnen har en Yamaha Virago 250, en passe stor og passe lett sykkel. Iallefall for en middelaldrende mann som innrømmer at han synes K 100'en begynner å bli litt tung. Og jeg synes BMW'en har vokst sist vinter også. Kan ikke huske det var SÅ vanskelig å få foten over setet i fjor.

 

Ha en fin dag og kjør pent, det er ufattelig mange bilister som er elendig til å bruek øynene. De trenger sikkert førerhund og hvit stokk flere av dem.

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har en Honda Africa Twin 750 fra -95 og er bare fornøyd så langt.

Dog burde eier vært 5 cm lenger i beina og litt lavere/høyere pga

turbulensen over vindskjermen og rett i hjelmen.

Noen som har prøvd ut noen gode løsninger??

 

Gautemcamatørmenaldriværtutensidensøttito

Touratech selger en liten plexi vindavviser til å sette på vindskjermen. Den hjalp i hvertfall på min store GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Honda Africa Twin 750 fra -95 og er bare fornøyd så langt.

Dog burde eier vært 5 cm lenger i beina og litt lavere/høyere pga

turbulensen over vindskjermen og rett i hjelmen.

Noen som har prøvd ut noen gode løsninger??

 

Gautemcamatørmenaldriværtutensidensøttito

 

Dette har jeg drevet å forsket litt på også. Hvis jeg holder hansken som en forlengelse av vindskjermen roer det seg, men da er jeg snart over synsfeltet og det er vel litt dumt. På Transalpen jeg hadde skar jeg ned vindskjermen ganske mye, men det hjalp heller ikke noe særlig(like mye turbulens). Ellers har vi jo faktisk samme sykkel og jeg er også bare fornøyd ellers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Guzzi Le Mans 1 i 10 år,

 

Le Mans I (850cc) er en av mine absolutt største favorittsykler. Den er rå, kompromissløs (eller hva skal man si om en MC som leveres uten luftfilter - det er ikke engang gitter foran de 10 cm lange traktene) og nydelig å kjøre. Lyden er bare helt fantastisk. De som tror Ducati er en høydare npr det gjelder MC-lyd bør høre en Le Mans I når den stemmer i. Men jeg ser de aldri til salgs, hvor får man tak i en slik???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Riktignok ikke min, men en jeg nær samparkerte med på Nøtterøy i kveld:

 

Suzuki RE5 må vel være en sjelden blomst. Jeg har i alle fall ikke sett en slik før:

 

gallery_2443_9_219273.jpg

 

Merket på det som vanligvis ville vært veivhuset forteller tydelig om en ikke helt vanlig motor:

 

med_gallery_2443_9_182247.jpg

 

 

Mvh Terje K.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok ikke min, men en jeg nær samparkerte med på Nøtterøy i kveld:

 

Suzuki RE5 må vel være en sjelden blomst. Jeg har i alle fall ikke sett en slik før:

 

gallery_2443_9_219273.jpg

 

Merket på det som vanligvis ville vært veivhuset forteller tydelig om en ikke helt vanlig motor:

 

med_gallery_2443_9_182247.jpg

 

 

Mvh Terje K.

 

Rimlig sjelden kost her til lands ja. Sykkelen som nesten tok knekken på Suzuki på 70 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RE som i Rotary Engine :)

 

Husker denne -eller muligens en 750-utgave- fra barndommens spillkort :P

 

Det var nok denne, jeg tror ikke de hadde noen annen utgave. Men våre kjære venner på Holmen klarte å knekke koden med Wankel på MC. Norton Commander fungerte bra, den ble brukt av politi og til løpskjøring med gode resultater. Tror til og med det finnes noen få slike i sivil utgave i Norge. Men modellnavnet er irriterende lett å forveklse med Commando...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til salgs på FINN

 

Ellers så kan man jo alltids kjøpe en ny Norton med wankel... :)

Norton hadde jo stor racing suksess med wankelen. Bare å huske tilbake til Ron Haslam og Trevor Nation blant annet. :)

De kjører jo TT i år med denne nye modellen, med Michal Dunlop som fører. Sønn til av døde Robert Dunlop, tidligere fabriksfører på JPS Norton.

 

Jeg ville helst hatt denne

Endret av henning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har en sykkel, men jeg har riktignok en bil med motorsykkel motor i! :)

 

Og jeg vet hva som hadde vært drømmesykkelen, om jeg skulle reist rundt på to hjul... :rolleyes:

 

Jack's%20CBR1100XX%2029.jpg

B)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er mine. Men jeg disponerer begge to. :D

gallery_177_6_2557933.jpg

Minsten på to hjul er en PGO RodoShow. Artig sak, men jeg får kommentarer om at den ser for liten ut for meg. Dessuten har den overlast straks jeg setter meg på... :rolleyes:

 

Den store er en Yamaha YFM350R "Raptor". Farlig sak, men godkjent for veg. Hvite skilter og saker. Toppfart på mer enn nok.

 

I alle fall har jeg lov til å kjøre begge deler. Pluss 15 meter med fleraksla buss med folk ombord. Men en 125 ccm Vespa må jeg ha ny prøve og oppkjøring på. Forstå det den som kan? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite utvalg av det som er her hjemme nå, 50 % av utvalget for å være korrekt...

gallery_309_9_102968.jpg

 

Den blå YZ125 kom i container fra USA i august i fjor og er mitt leketøy, men har bare brukt den 5-6 ganger siden...

-97 Honda Rebel ble hentet i Tyskland i fjor vår og motoren i den skal etterhvert inn i en Tempo ramme.

Kawa KX85 er Leo, gutten min på 9.5, sin... Går bra med 29 hester mens vekt av sykkel og Leo er under 100 kilo. Kjører jevnlig på Sotra motocross stadion og er det noen som har barn som vil kjøre, har vi knattekjøring hver fredag (der jeg er en av aktivitetslederene)

 

I tillegg har vi en KX 65 som er solgt og leveres på fredag, lagrer en ombygget, USA importert -74 Sportster for en venn og da en -52 Tempo Standard ramme som nå står med Honda Rebel framgaffel og Rebel 250 motor. Denne skal få 125 motoren som nå står i Hondaen, så Leo får seg en stivramme chopper til 16 års dagen :rolleyes:

 

 

I bakgrunnen den nye garasjen/verkstedet jeg bygger. Fikk gulv på fredag :-)

Endret av Blom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har en sykkel, men jeg har riktignok en bil med motorsykkel motor i! :)

 

Og jeg vet hva som hadde vært drømmesykkelen, om jeg skulle reist rundt på to hjul... :rolleyes:

 

 

Alle som kjører LR har god smak, men enkelte har eXXtrem god smak ;)

 

gallery_2236_9_981144.jpg

Endret av Harmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le Mans I (850cc) er en av mine absolutt største favorittsykler. Den er rå, kompromissløs (eller hva skal man si om en MC som leveres uten luftfilter - det er ikke engang gitter foran de 10 cm lange traktene) og nydelig å kjøre. Lyden er bare helt fantastisk. De som tror Ducati er en høydare npr det gjelder MC-lyd bør høre en Le Mans I når den stemmer i. Men jeg ser de aldri til salgs, hvor får man tak i en slik???

 

Vel, vi (dvs bror og jeg) har solgt 2 stk i løpet av de siste 5 - 10 årene. En var 77 og den andre 78. Helt rått med rett innsug! Sinnsyk lyd; spesielt når vi bytta til potter av den korte typen....;-))) Tunneller er orgasmiske.....

 

En annen sak er at de er veldig lett demonterbare. Når jeg konverterte den ene RRC'n min til gass kjørte jeg den bort til UK ved å plukke av framhjul og fjerna passasjersete. Deretter satte jeg den sammen, dro til Irland og hadde det gøy. Kom tilbake til midlands, og de lo. Hadde satt LPG tank på tvers bak baksetene. De hadde det mye gøy med at de skulle sende den tilbake i deler, men med forstilling av, baksving av så gikk den på tvers bak i RRC'n. Skal si de ble lange i maska.....

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

ny forumist her, og snart nytt klubbmedlem (har sett fordelen av å være medlem med så mange hjelpsomme folk)..:)

 

Har egentlig spredd kjøretøyinteressen min på 2,3 og 4hjuls kjøretøy...og 3 verdensdeler. Japan er IKKE med der..selv om det har vært noen japanske mopeder/lettvektere innom tidligere..

 

Med en vanlig norsk lønn så blir det dessverre lite igjen til vedlikehold/ modifisering etc.. så jeg har redusert leketøyparken etter at jeg kjøpte land rover (ikke den billigste i drift:) )..

Engelsk luksustraktor, tysk sportsbil, amerikansk mc og italiensk mc er vel oppskriften på mye trøbbel:)

 

Denne kjører jeg mest.. har kjørt opp til 14000kilometer i året.

 

1327394469_64c50c733e.jpg

1944 Indian Chief ..godt tunet originalmotor på 1400ccm nå.

 

3793576840_57269db847.jpg

Prøvde med sidevogn i 2009 sesongen.. men motoren havarerte rett etter Skottland-England grensen. Høykomp stroker flathead funket dårlig med støpefeil i sylinderfoten og tung last (iht passasjeren var det IKKE vektens skyld:) )

 

har en en gammel flattrackracer også..en 1939 indian sport scout.

Satser på å gjøre den mere kjørevennlig, og få skilter på den etterhvert... TTT

2342525101_a832549a2b.jpg

 

Så det var en annen som hadde hatt Ducati Supersport her..

Solgte min tidligere i år:

2857443146_35ced6c919.jpg

hjertet savner den...men det var best for nakken og lommeboka..

 

 

 

Drømmer om KTM 950/640 Adventure, en indian chief til, ducati... etc:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så det var en annen som hadde hatt Ducati Supersport her..

Solgte min tidligere i år:

2857443146_35ced6c919.jpg

hjertet savner den...men det var best for nakken og lommeboka..

 

 

 

Drømmer om KTM 950/640 Adventure, en indian chief til, ducati... etc:)

 

Forstår savnet ja... Det er visse ting man aldri skulle ha solgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...