Gå til innhold

OT: Den store mc tråden


henning

Anbefalte innlegg

KTM Adventure på meg. Trofast og uten feilslag i tre sesonger og snart 20.000 km. Kommer aldri hjem fra tur uten en grussladd. 

IMG_1550.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

19 timer siden, radovan skrev:

Er det nokon som har noko fornuftig å seie om BMW R1100 GS? Eg har erfaring frå bade R100 og R1150, men veit ikkje så mykje om 1100'en.

 

Vurderer ein slik, men sjølv dei nyaste er begynt å dra på åra og eg veit ikkje korleis teknikken på dei held seg når slitasjen gjer seg gjeldande.

Jeg har ingen egen erfaring med R1100GS. Men kjenner flere som har. De foretrekker R1100 fremfor R1150. En av grunnene er vekta. Resten er udefinèrbart.

Den har en svakhet: opphenget som holder girkassen til ramma. Men Touratech har laget en bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Truls Vikin skrev:

KTM Adventure på meg. Trofast og uten feilslag i tre sesonger og snart 20.000 km. Kommer aldri hjem fra tur uten en grussladd. 

IMG_1550.JPG

Nydelig sykkel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Truls Vikin skrev:

KTM Adventure på meg. Trofast og uten feilslag i tre sesonger og snart 20.000 km. Kommer aldri hjem fra tur uten en grussladd. 

IMG_1550.JPG

Nydelig maskin.

 

Skal du på Bukkerittet neste hælj? Jeg skal oppover men kommer ikke før utpå fredags efta'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, radovan skrev:

Er det nokon som har noko fornuftig å seie om BMW R1100 GS? Eg har erfaring frå bade R100 og R1150, men veit ikkje så mykje om 1100'en.

 

Vurderer ein slik, men sjølv dei nyaste er begynt å dra på åra og eg veit ikkje korleis teknikken på dei held seg når slitasjen gjer seg gjeldande.

Jeg har hatt 800, 1100, 1150 og 1200 GS/GSA. Ikke noe gæli å si om 1100'n. Min var gått ca 70' km når jeg kjøpte den, og hundreogganskemasse når jeg solgte den. Som sagt er innfestinga av girkassa til ramme et svakt punkt, så se evnt etter sprekk der. Ellers bare fryd og gammen. Du burde få en del mer for 100'n din en det du må ut med for en 1100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, siglis skrev:

Skal du på Bukkerittet neste hælj? Jeg skal oppover men kommer ikke før utpå fredags efta'n

Kona er 40 og stort lag er bestilt, dessverre. Triste greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Truls Vikin skrev:

Kona er 40 og stort lag er bestilt, dessverre. Triste greier...

 

Det var da som fanden.... Ikke at kona blir 40, men kunne vært hyggelig å skryte og juge litt.... Men satser på at det blir flere LRF'ere der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, siglis skrev:

...kunne vært hyggelig å skryte og juge litt...

Ja nettopp. Det blir vel flere muligheter. Kan ihvertfall melde om fine forhold i Folldal og omegn, kom akkurat hjem. 

IMG_1529.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...