Gå til innhold

OT: Den store mc tråden


henning

Anbefalte innlegg

Ser det er mye mc folk her inne, og det er derfor kanskje på tide med en slik tråd...

Kan være gøy å se hvilke tohjulinger folk på forumet kjører/har.

 

Legg gjerne inn litt bilder. :D Sikkert mye fint som skjuler seg rundt forbi.

 

Begynner jeg.

 

Jeg har to cafe racer prosjekt (XS650 i 1000 deler) på lur.

 

normal_xs2.jpg

 

Blir forhåpentligvis noe i denne stilen:

 

normal_cheetham1.jpg

aV167Swi.jpg

YamahaXS650caferacer.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Opprinnelig en 1997 HD Sportster 883.

Mods :

Fremflyttersett

Stretcha tank

Annet styre

Bredere styrekrone, midglide.

Flytende bremseskive og 6 stemplet front caliper.

Spedometer/turteller innfelt i styrefeste. Merke Motogadget.

Styrekåpe.

Progressive dempere bak.

Justerbar Tenningsboks, justerer grader på tenning og turtallsperre.

Turbo. Liten garett med SU gasser.

++++++++

 

 

Bygd om til 1200 i vinter. Så nå gjenstår justering og muligens montering av air/fuel meter.

 

 

 

n543375848_1633733_354.jpg

 

n543375848_1633727_8516.jpg

 

n543375848_1633726_8223.jpg

 

n543375848_1633728_8828.jpg

 

n543375848_1633845_1526.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende:

Stephan D:

BMW-0037.jpg

 

Harry Klein:

dfn-24.jpg

dfn-9.jpg

 

E II R :

dbdkwe.jpg

 

Litt historie:

 

FZR

done_1.jpg

done_2.jpg

 

900SL

sverige_1.jpg

Endret av KaiWE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Africa Twin.

Beste sykkelen jeg har hatt og prøvd.

 

Startet med en 87 Transalpsom jeg hadde et par år, så kjøpte jeg en Suzuki GSX 750 F. Strøken sykkel som jeg overhode ikke likte å kjøre med. Jeg er for lang og sykkelen likte ikke grusveier. Kjørte tur retur Gjøteborg og solgte den etterpå.

Så kjøpte jeg 97' Africa Twin som jeg har hatt i et og et halvt år og vil ikke ha noe annet. Kjørte 14'000 km i fjor sommer :D

 

med_gallery_1057_9_11804.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har en Honda Africa Twin 750 fra -95 og er bare fornøyd så langt.

Dog burde eier vært 5 cm lenger i beina og litt lavere/høyere pga

turbulensen over vindskjermen og rett i hjelmen.

Noen som har prøvd ut noen gode løsninger??

 

Gautemcamatørmenaldriværtutensidensøttito

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje berre å kutte litt i glaset, evt kjøpe eitt som er høgare eller lavare?

 

 

Har sjølv ein Honda XR600R -89 og ein Suzuki T500 -72

 

Har hatt: Suzuki GSX750 -81, Honda XL600R -86(?), Kawasaki GPZ1100 -83, Suzuki GS1100GK -84 og Chang Jiang HY750B -59 + ei mengde mopedar.

 

Skal prøve å få inn eit bilete eller to ein dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som feit, middelaldrende mann som synes det er lidderlig moro å kjøre motorsykkel, synes jeg det å bli betraktet som patetisk er en billig pris å betale for å ha det gøy. Skinndress er sikkerhetsutstyr på linje med hjelm, hansker og støvler - og motorsykkel kjører man for å glede seg selv, ikke andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som feit, middelaldrende mann som synes det er lidderlig moro å kjøre motorsykkel, synes jeg det å bli betraktet som patetisk er en billig pris å betale for å ha det gøy. Skinndress er sikkerhetsutstyr på linje med hjelm, hansker og støvler - og motorsykkel kjører man for å glede seg selv, ikke andre :P

 

Ditto! :)

 

Verden er desverre sånn at skinndresser har en egen evne til å krympe i skapet i løpet av vinteren...

Endret av henning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som signaturen min sier kjører jeg BMW R1150GS. Det er den tredje GS'n jeg har hatt og er meget godt fornøyd. Kjørte Guzzi Le Mans 1 i 10 år, men etter at jentungen fylte 4 og skulle kjøres i barnehagen med mc, bytta jeg tilbake til BMW. Hun satt foran meg på tanken de første åra.

 

Har ikke noe bilde, men den er av farge Mandarin.

 

Ang kjøredress; før jeg flytta vestover kjørte jeg bare med skinn. Nå er det bare tekstil som ruler, i og med at det hender at det er opphold her.

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tøffeste motorsyklene ever. Tenk å kjøre i 200 på en ensylindra femhundre fra femtitallet. Barskere blir det ikke. Yihaaaa ;)
Enig.....this is a man`s bike! Sku gjerne ha hatt ein sånn, men har både et økonomiskt, og et plass hensyn å ta hensyn til.

Har en 1955 Ariel NH 350 Red Hunter, og en 1968 Triumph Bonneville T 120, pluss en Tempo Safir, og en Classic racing sykkel(Yabsa 750 storslurpen)+masse RR deler i en standard bil garasje. Blir ikke mye plass til å skru på syklene da :( . Ja også en sidevogn, gammel Watsonian, som forøvrig er til salgs da :P .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. DBD 34 er det råeste som er laget av motorsykler etter min mening.

 

Kjørte en britisk sykkel som vintersykkel et par år; Panther 350 med Steib sidevogn. Litt merklig blanding, men funka bra.

 

Har forøvrig en Yamaha XT500 liggende i deler, men det er engelske papirer på denne. Er veldig interessert i en delesykkel/vrak e.l. med norske papirer. Noen som har eller vet om noe??

 

Har også noe Tempo Swing greier liggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...