Gå til innhold

lastsikring


truls

Anbefalte innlegg

  • Svar 525
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

For stort overheng ifølge loven vil jeg tro. Iaf uten disp. Vektmessig kan det gå.

 

Troooor ikke. Overheng er vel "fritt" såfremt alt over 1 meter merkes, og total vognotglengde på 20 eller 22 meter(eller hva det nå enn er) ikke overskrides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

nnLFHn6r6jMx2OQcu4ekTggVl0knO_qthsBeR08SMCqw.jpg

 

Litt høyt tyngdepunkt kanskje... og kanskje litt mye kraft på stroppene om ting først begynner å gi seg - for ikke å si generell ustabilitet...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

<!--quoteo(post=360160:date=1. Apr. 2009, 22:19 :name=Leif2re)--><div class='quotetop'>QUOTE (Leif2re @ 1. Apr. 2009, 22:19 ) <a href="index.php?act=findpost&pid=360160"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jeg tenkte på litt mer dramatiske situasjoner, feks kollisjon/bråstopp og 2 tonn som kommer flygende bakfra. Vil gjerner se den hengeren som holder igjen noe slik<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

 

De fleste hengere holder igjen 2tonn såfremt det er surret riktig, og tilstrekkelig.

Det som er <b>VIKTIG</b> er at lasta står i ro i utgangspunktet.

Finnes også egne stropper beregnet på å surres rundt hjul, men en vanlig surrestopp kan brukes med litt kløkt.

 

Denne båten var kanskje ikke godt nok stroppet fast. På et bilde henger det to stropper over over båten og det holdt ikke.Agderposten link

Endret av svesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå bak en bil med henger tilsvarende den over full av rivingsskrot på E6 i dag. Bilen lå i ca 100.., hengeren var enten vanvittig overlastet eller med ekstremt dårlig lufttrykk, dekkene var vel dobbelt så brede ned mot bakken som det de var ellers... Bare ventet på at det skulle smelle...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde denne bak meg noen mil på motorveien i Danmark i fjor sommer. Jeg satt og kikket på taklasten hans i speilet mitt, og tenkte at det der må gå galt snart. Da vi svingte av måtte vi bare ta bilde av sikringen av taklasten hans.

 

tn_186.JPG

Beklager dårlig bildekvalitet, men kona tok bilde gjennom vinduet i ca 70 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Og så smalt det

 

930152187.JPG?modified=1284407107000

 

:(

 

Om enn heldigvis ingen alvorlige personskader.

 

Edit: På et av bildene i Budstikka kan man også se at bilens bremselys og muligens baklys er på mens hengeren er helt lysfri...

 

M.

Endret av MortenSi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båt på tilhenger har jeg ofte lurt på om er godt nok sikret. Ofte med en stropp eller vinsjekrok i baugen og en stropp over hekken.

 

Her gikk det galt. Omtale her.

 

En "sperrebom" hadde sviktet, regner med det er baugstøtten som har sviktet. Men likevel er en stropp litt lite på omtrent to tonn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...