Gå til innhold

lastsikring


truls

Anbefalte innlegg

  • Svar 525
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

På 1.5.2018 den 22.37, kjetil97dse skrev:

Husker ikke om denne har vært avbildet her tidligere.

 

31502497_1794670277263094_7452211851372265472_n.jpg

 

Viking i Finnmark, var det Kirkenes? Husker den var et stort samtaletema på min lokale vikingstasjon den gangen dette skjedde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

20181015_134934.jpg

Bilde tatt for et par timer siden i Fredrikstad.  Plankene på venstre side skled sakte og sikkert bakover. Ringte firma som eier lastebilen og så fra, da fører ikke reagerte på vill blinking med langlys. Mon tro om det datt av på vei over Fredrikstad broa.

 

Mvh Leif Ove 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...

I tilfellet med flaggstanga her lurer eg på kva regel som ikkje er overholdt. Det ser ut som om den er skikkeleg festa, det er vimpel i enden av utstikkande last bak og om bilen har 50kg eller meir tillatt taklast så er den vel innanfor på vekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en begrensning på hvor langt ut foran og bak lasta kan stikke målt fra bilens front eller ende.

Vil ikke være i yttersvingen når den "ljåen" kommer i frontrute eller overkropps-høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Det ser ut som om ikkje trekkstanga var solid nok så er det brukbart med luft i hjula. Det lasset er tungt.:D

Endret av Himat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengeren var vel i si tid laget for å frakte noen hundre kilo. Men i enkelte personers hode er det ikke fullt før det renner over på karmene, uansett om det er høy eller stein som fraktes. Tror hengeren er en av kandidatene til overlast i % av tillatt vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hentet sand/singel i min forrige boggihenger og hjullasteren tipper ombord må jeg stoppe når lasset raser ut til 20 cm innenfor karmene, da har jeg fullt lass og det ser ikke mye imponerende ut... Tipper hengeren i bildet har minst 4x overlast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper litt på målene på henger, men dersom kassa er 1,5 x 2 m, og det er ca 30cm fra bunn til toppen av lasset ( dvs at det gjevnet ut helt flatt er det over 2 tonn på den hengeren, nesten 3 tonn om det er 40cm.

 

Ikke fult før det renner over? Tror ikke hengeren er enig^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...