Gå til innhold

Fra Drøm til virkelighet med fryd og skrekk.


Willhelm

Anbefalte innlegg

Takk for svar til å undre videre over. F.eks.: er fangeren fortsatt produsert av samme materiale? Da de startet opp var det vel ikke snakk om molybden og krom?

Hm, morsomt å gruble og google på ...

Lykke til i morgen, det går som sagt helt sikkert bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Generelt skal du sveise med sveisetråd/pinne som består av de samme som materialet du skal sveise i.

Viss du vil vil gjøre ting "rett", skal alt forvarmes (ovn) til rett temperatur før sveising begynner, så unngår du spenninger og at emnet slår seg.

Viss emnet er overflatebehandlet (galvanisert f.eks.) må de også behandles på nytt etter sveising, viss du vil ha det perfekt.

 

I hvertfall viss jeg husker rett. Begynner å bli noen år siden jeg gikk på skole jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt skal du sveise med sveisetråd/pinne som består av de samme som materialet du skal sveise i.

Viss du vil vil gjøre ting "rett", skal alt forvarmes (ovn) til rett temperatur før sveising begynner, så unngår du spenninger og at emnet slår seg.

Viss emnet er overflatebehandlet (galvanisert f.eks.) må de også behandles på nytt etter sveising, viss du vil ha det perfekt.

 

I hvertfall viss jeg husker rett. Begynner å bli noen år siden jeg gikk på skole jeg også...

 

Skal ikke kverulere på noe slikt jeg, bare hadde hodet fullt ja. forvarming og slikt er og bra står det, og pinne/tråd av samme er også et must. Men HVEM er det som putter noe i ovn for forvarming før dere sveiser??

 

Jeg kan jo si ikke meg, men det teller ikke for jeg sveiser ikke i det hele tatt:)

 

Uansett. det var start på bilen som var problemet her, ikke at det også er rust:) hehe

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

 

Da var jeg kommet meg på jobb. Kona skulle i dag bruke Defenderen (selvfølgelig nå som den er litt syk) og hun var jo ikke blid når den ikke startet:)

Men men, jeg får gjøre som ble beskrevet i en tråd her av RonnyS, og åpne og pusse litt, evt få tak i et slikt kit.

- Også akkurat nå da, som Defenderen kunne stige på "liker" skalaen til min bedre halvdel:)

 

Gruer meg og gleder meg til å gå i gang, men nå er det sommer når jeg kommer hjem og kona har ferie,så da trenger vi ikke to biler hele tiden, så da kan jeg får gjort unna litt om jeg er flink på kveldstid.

Og til alle som skal på forum treff: GOD TUR!!

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger et slikt repsett til starteren, så kan du sende en PM til Isbj0rn her på forumet. Jeg treffer ham i helga.

Så med litt flaks, så putter han et slikt sett i lomma før han reiser til forumtreffet. Da kan du ha det kittet hjemme før du vet ord av det. ;)

Som en bonus, så er dette en billig reparasjon. Om det da er dette som er feilen.

 

Ronny S

 

Justert etter heftigt påtrykk fra Isbj0rn

Endret av RonnyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kan være kjekt å ha et slikt liggende uansett.( Noe å fylle opp hylla med om det skulle vise seg å være noe annet feil:))

Hvordan gjør vi det med betaling Isbj0rn??

Rekker du å putte et i lomma?

 

 

- Ronny- takk for hjelp!!

 

Takkker og bukker begge to!

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Takk For flott levering av rep kit begge to. Har ikke satt det på enda, for akkurat nå funker den, og nå kjøres det litt:) Derfor blir det lite rep. Ellers så vurderer jeg hva jeg skal bruke ti lapper på...ink arbeid. skal bytte foringer...skal sjekke, evt bytte stikk akslinger...for å bli kvitt noe slark...dempere....Greie mud dekk, pluss spacere, for jeg har lyst på litt bredde, og det snakkes om at det subber her og der... Føler drivlinje er viktig...men er liksom litt sånn utseende mann og da...kryss, osv.

 

Men i dag var jeg på gården til min "svoger". Der er det mange spennende "veier"...Så det ble en liten tur opp i skogen på meg i dag. DET var moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil!

 

Jo takk. Ikke slik jeg ser den for meg om noen år, men det er moro nok nå. Takk for utlegg av bilder TdiTomas! Er nok litt å gjøre på jobben, så du er unnskyldt:)

 

Men, jeg kan lage link, men jeg får ikke lov å legge ut bilde, hvorfor....lastet det opp til forumbilder, men kan ikke legge ut...

Har masse mer samparkeringer og "offroad"bilder liggende, pluss litt annet, men dele, neida....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Prioriteringsliste på hva som må, bør, og hva jeg bare vil ha, må blandes i en hatt tror jeg. Slik at jeg bare kan trekke en lapp og ta en ting av gangen. For å bare kjøpe, gjøre ting som ikke sees, er ikke like moro:)

Og i sjøen som jeg sitter nå, blir det ikke gjort noe, da jeg ikke fikk levert bilen noe sted for bytting av foringer.

 

HA EN FORTSATT GOD LR SOMMER til alle som skal på treff og ut å nyte LRèn sin!!

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God kveld!

I dag tok jeg Defendern en tur i Esso sin store oppvask maskin.....DET skal jeg ikke gjøre igjen på en stund, lenge leve håndvask!!

Det hele var litt morro. Jeg og jentene hadde kjøpt is, skulle nyte den i lange drag, mens vi skulle se om store stygge vaskemaskinen tok Defendere...Det gjorde den... ikke nok med at Defenderen min er litt åpen her og der...Men når man takker seg selv med å glemme å lukke lukene foran, he he he, da blir det vått da.... Eldste datteren lurte fælt hvorfor det sprutet inn!!!! :)

Kan si jeg ble litt små stresset, men pytt, sånn er det, godt jeg har bil som tåler det!! takbøyler var tatt av, antenner inne i bilen, speil bøyd inn, og alle vinduer sjekket....herregud, jeg satt å prøvde å se hvor vannet skulle komme inn over døra, og der satt jeg plutselig med våte bukser fra legg og ned....Sikkert noe jeg burde holde for meg selv, men man må by litt på seg selv:) Ha en god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som lastet ned den PDF filen fort, men den hjelper ikke når en glemmer lukene:)

Det rant godt ut av bilen kan jeg si:)Du skulle sett øynene på trollene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tampen her ble det jammen meg noe White spoke til de mt dekkene, men må lakke dem svarte først, så skal jeg få lastet opp noen før og etter bilder når jeg er i gang. Blir sikkert bare linken, men men.

 

Pluss at jeg får to godbiter fra OEC om en uke eller to. Snorkel og Hilift, måtte bare ha, alt som bør byttes først blir ikke det allikevel....

 

Og ja!: Den snorkelen kommer bare til å være til pynt ja:) he he. Mantec pynt! Kommer sikkert aldri til å få bruk for den, men den er morsom når en har en slik bil. Og siden jeg har hatt MYE vann inne i bilen, hadde sikkert en dykkermaske med snorkel vært mer praktisk:)

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

White/black/rustspoke er ikke akkurat de frekkeste felgene som er å få kjøpt for rimelige penger. Hadde tenkt meg om tre ganger før jeg sløste bort lakk og arbeid på dem :blink:blush

 

 

Det blir nok disse nå, så jeg kan se meg om etter annet med litt tid:) Skal ikke legge ned MYE arbeid i dem nei, blir lakk til 49.- og litt pussing:)

Holder sikkert de ukene jeg trenger dem Thomas??

 

Og nei, heller mere til Zu eller annet ja:)

 

Du kan låne dem og ha på clubmanèn om du vil???

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

White/black/rustspoke er ikke akkurat de frekkeste felgene som er å få kjøpt for rimelige penger. Hadde tenkt meg om tre ganger før jeg sløste bort lakk og arbeid på dem :blink:blush

 

Høh! Hm.. Her er smaken åpenbart forskjellig ... :)

 

gallery_2443_9_138003.jpg

 

Kostnad = 1/2 l. maling + noen få timers kvalitetstid i uthuset + 560,- i montering og balansering. Hva gir mer "bang for the buck"?

 

Mvh Terje K.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, dra heller noen runder med teip på dem og sett dem på Buddy'n (som jeg må få prøve ved anledning)

 

Terje K edit: Billig og bra, men jeg synes ikke de er spesielt fine ;) Har sikkert noe med assosiasjoner til opprusta japser ala Pajero og Rocky og gjøre

Endret av tdiThomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...