Gå til innhold

Fra Drøm til virkelighet med fryd og skrekk.


Willhelm

Anbefalte innlegg

kan også være sikringen til kjørelys denne finner du inni dascbordet bak spediometeret.rykker denne da forsvinner interiørlys hoved og parklys. sikringen er 20 amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

TAKK.

Skal sjekke sikring først, men siden den blinker og bærer seg regner jeg med at det må bli en slik hendel ja. He he, Og rart var det ikke at det kom fra Djevelflaggermusen fra Bergen(Les:Hugin).

Og ja det kommer sikkkert til å komme et svar om at det ikke er en djevel flaggermus, men det var nå det det så ut som i dag:)

 

Ellers tror jeg at jeg skal bite i et surt eple, og spørre om det er noen her i sør, som kunne tenke seg å se over bilen min og se om det er noe jeg BØR gjøre med den, siden jeg ikke har hatt slik BIL før?

 

Er villig til å kjøre et stykke, det er så utrolig kjipt å bruke opp "moro" budsjettet før det kanskje viser seg at jeg MÅ bytte noe annet og da sitter jeg der....

 

Ellers tdiThomas, så var jeg oppe og kikket etter deg på baksiden av BM, men der var ingen mini der...Ikke spør hvilken dag det var...husker ikke...

 

Og i dag blir en god kveld. Har satt av noen timer til å myse rundt og sende en bestilling til Paddy!

 

PS- I min "forvirrethet" glemte jeg navnet på(rødme) ham jeg traff på fyllinga på Mjåvann her om dagen med en kul disco:) Beklager. - Men siden vi begge frekventerer søppelfyllinga ser jeg deg vel igjen:)

 

 

E ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

OK, Klarer ikke få bestemt meg hva jeg skal ha av sommer dekk, og det når vi har kommet helt til JUNI.

Blir revet i to, eller kanskje tre...Fornuft(fordi jeg til nå har kjørt MASSE på asfalt), Vil ha, fordi jeg synes det ser fett ut med MT og til slutt lommeboken...og kona som helst ser at jeg ikke bruker penger på det i det hele tatt...he he.

 

Synes de mach 5 med regummierte som ligger til salgs her inne er fete og...

 

Men det er mye annet og som må gjøres. Og jeg VIL skifte alt av foringer under, men har hverken presse eller erfaring til det. og OEC skulle ha "noen" tusinger for det:).

Dessuten vil jeg gjerne ha sett litt over akslinger og kryss, MÅ få kommet meg på et slikt møte som man kan kikke over bilen og slikt.....Og ikke være ute hver gang det skjer noe treff, møte eller kaffe blir frembydt...

 

HAR JEG NEVNT ET JEG ER UTE PÅ FORUM TREFF OGSÅ!!!!!!!!!! (UTE=JOBB)

 

Eneste mulighet jeg har for at bilen skal stifte bekjentskap med slike ting som Rena er: At jeg skal parkere der når jeg skal SYKLE birkebeiner rittet i aug.

 

Og det er rett før jeg må finne en voldelig måte å få av ene umbraco bolten som holder manifoilen mellom eksos og EGR på...f ta hele driten. har smørt og smørt, prøvd og herjet, og nå er den sikkert helt rund snart.

 

ALL honnør til Biashund!! Du står på, og jeg misunner deg all tid med bilen, for til nå har min fått lite TLC(i allefall mindre enn jeg ville gi den) og mindre nye deler enn jeg vil...

 

Dette ble jo et sutre innlegg..he he. Det er ikke meningen, for jeg stortrives, og skal om ti minutter sette meg i Defenderen og kjøre fra Kristiansand til Stavanger. På asfalt, de funker godt der og skjønnere dere:)

 

Så OBS: Sent ute, men jeg skal den veien om noen trenger å kaste noe baki bilen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - en idé: skal bilen stå i Stavanger mens du er ute?

Det er jo LR-folk i Stavanger, mener jeg ...

 

Folkens: hint-hint?? :D:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - en idé: skal bilen stå i Stavanger mens du er ute?

Det er jo LR-folk i Stavanger, mener jeg ...

 

Folkens: hint-hint?? :D:)

 

 

Skal ikke ut i dag..Bare bort på eksamen i mekanikk og matrial lære - Oljestyle-. Hjem igjen i morgen...så ut tirsdag....

 

Men jeg har faktisk tenkt tanken på å kjøre Kristiansand- Bergen, og la bilen stå der når jeg reiser ut neste gang...for å å byttet litt ting, om økonomien tillater det...

 

Må se hva jeg TRENGER å gjøre først, opp mot hva jeg HAR LYST til å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg VIL skifte alt av foringer under, men har hverken presse eller erfaring til det. og OEC skulle ha "noen" tusinger for det:).

 

Har du vurdert (to-delte) polyuretanforinger? De smetter greiere inn fra hver sin side.

 

De gamle foringene får du saktens ut med drill, bajonettsag, kniv, stemjern, varme og vold :)

 

... for til nå har min fått lite TLC(i allefall mindre enn jeg ville gi den) og mindre nye deler enn jeg vil...

 

Den følelsen er det nok mange som kjenner.

Et triks, som virker noen ganger, er å ta et kvarter eller en halvtime nå og da, i stedet for å vente på "riktig anledning" til den store sjauen (også er jo magien slik at det kvarteret ofte blir en time, for det er jo så moro og tilfredstillende å holde på :) )

Et annet triks, som i alle fall virker på meg, er å gjøre skikkelig rent først. (Jeg bruker nok 5 eller 10 ggr mer tid på rengjøring under bilen, enn innvendig - og sånn ser det ut blush )

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.....

 

Som sagt, jeg skulle til Stavanger NÅ. Men IKKe i Defenderen nei....ikke nåp lenger. DET har ALDRI vært problem med den hos meg, men nå....KLIKK sier det når jeg vrir om tenningen, og ja, jeg skjønner det kan være å bare ha mer strøm, men det har jeg ikke her nå, uten noen annen bil rundt om, og da blir det LITEN menneske bil, som ikke er sjarmerende å SITTE PÅ i med en kompis....F:.....

 

 

HVORFOR NÅ!!!!!!!

 

Og HVA er det som evt har tappet den for strøm??????? Noe å tenke på i 14 dager, for jeg reiser ut og kan ikke se på det før jeg kommer hjem igjen nei.

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt forslag, antakelig, men annet er ikke å forvente fra en helt uten faktiske kunnskaper: vent, prøv igjen.

Det funker ofte på mine forskjellige dører, som har hver sin særegenhet.

Krysser fingrene, har dessverre ikke annet å bidra med!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt forslag, antakelig, men annet er ikke å forvente fra en helt uten faktiske kunnskaper: vent, prøv igjen.

Det funker ofte på mine forskjellige dører, som har hver sin særegenhet.

Krysser fingrene, har dessverre ikke annet å bidra med!

 

Opp med setet, frem med et stk nedstøvet starthjelp fra garasjen, LITE hjelp, men litt, og NOK.

OM DET VAR LITT EKSTRA STRØM, eller at jeg ventet litt Kristin, det vet jeg ikke. Men den går nå, selv om menneskebilen er på vei til å hente meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....KLIKK sier det når jeg vrir om tenningen,

 

Det kan være lite strøm, og det kan være dårlig kontakt, som særlig tuller til ting når det er lite strøm.

Sjekk alle koblinger på den tjukke ledningen fra batteri til starter. Det kan være nok å løsne, gjøre litt rent og koble på igjen.

 

Lykke til! Det er jo for galt å måtte kjøre menneskebil når en har gledet seg til LR-tur.

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Willhelm, disse bilene er litt magiske, tror jeg!

Hilsen den digitale nerden som nærmer seg noe så gåtefullt som en analog verden med andakt i blikket!

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lite strøm, og det kan være dårlig kontakt, som særlig tuller til ting når det er lite strøm.

Sjekk alle koblinger på den tjukke ledningen fra batteri til starter. Det kan være nok å løsne, gjøre litt rent og koble på igjen.

 

Lykke til! Det er jo for galt å måtte kjøre menneskebil når en har gledet seg til LR-tur.

 

Mvh Terje K.

 

 

Ja, jeg er helt enig...eneste er at jeg MÅ få start på den i morgen tidlig i Stavanger...Eksamen og de venter ikke:)

Men tror jeg tar sjansen...Takk for at dere gadd å lese frusterasjonen min i siste liten her... Er sikkert bare her man finner ut at bilen ikke går, og det første man gjør er å løpe inn å skru på Macen... det er jo helt normalt...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På plass i Stavanger...

Men var dum nok til å stoppe bilen på en bensinstasjon på vei vestover, og da var vi der igjen....Så nå har jeg parkert i nedoverbakke og kjørt på parklys hele veien ute radio på for å spare på den evt strømmen der måtte være... så får jeg håpe at den starter i morgen. Og at jeg kommer meg hjem, så får jeg fintenke 14 dager i sjøen heller...he he.

 

Så jeg er åpen for transport fra stavanger til krsand i morgen etter klokken 13:00.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være noe i tipset fra Terje, for det virker usannsynlig at batteriet plutselig får ladeproblemer (sier sjefs-amatøren).

Altså - om du ikke har badet bilen like grundig som den hvor myrvannet kom opp av girkassa ...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig var det ikke tid til å sjekke noe annet enn kontakt på batteriet og gi det litt mer strøm, men ja, jeg skal sjekke batterivæske og dynamo når jeg kommer hjem igjen fra jobb.

 

Så vi får feilsøke litt da, om Defenderen fortsatt har litt "feber" tendenser....men dårlig kontakt må og følges opp...

 

Myrbadet har jeg ikke, og jeg parkerte OPPE på brygga når jeg var på hytta i helgen Kristin. Eneste badingen som foregikk for bilen, var en lang dusj den fikk når det regnet på kvelden. Men litt regn må den jo tåle, selv om noe kommer inn...samme sted som på MIN Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste badingen som foregikk for bilen, var en lang dusj den fikk når det regnet på kvelden. Men litt regn må den jo tåle, selv om noe kommer inn...samme sted som på MIN Kristin

 

Det er ikke rart vi er sjarmert og betatt av disse bilene -jeg må le :)

 

Håper den starter i morgen, og at du finner feilen raskt og lett. Må innrømme at jeg håper jeg ikke får slike problemer en dag jeg er så langt unna andre LR-ere jeg kjenner, som til vanlig. Jeg vet at batteriet skal (må vel, for jeg har ikke funnet det i motoren) befinne seg under et av forsetene.

Det er alt jeg tror at jeg vet om den saken. Åpne det og sjekke vann - hæ lissom???

Du skjønner sikkert hvor landet ligger ...

 

Kjenner jeg LR-folket rett, er det noen som leser dette, tar tak i meg og ikke gir seg før jeg vet det meste om batterier ved første anledning. (Jada, jeg er så glad i dere at, må bare pipe og syte litt innimellom! :D:P)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmert: Kan ikke si at akkurat når jeg stod der, foran garasjen, fem minutter etter jeg skulle vært og hentet en i byen for så å kjøre til Stavanger...at jeg da var sjarmert..Nei, da var jeg pissed off, men å er jeg "LITT" sjarmert igjen, helt til i morgen, bare den starter da, så skal jeg la meg sjarmere igjen:)

 

- Er nok ik grunnen sjarmert i senk, men det er bare det at Defenderen har aldri gjort noe slikt mot meg før. Alltid vært trofast liksom, og nå plutselig begynner den med det der.....Nei vet du hva.

 

Begynner å gå litt rundt oppe i hodet mitt også nå, for det er så fullt av info til eksamen i mekanikk i morgen at jeg vet ikke hva...

Skulle i grunnen legge inn noe info på en tråd her inne angående sveis og urenheter og greier og...var en tråd om noen som mente det rustet lettere ved sveiser... OG, det er ikke så rart, for om man varmer(sveiser) feil varme på stålet som kan sveises, kan man få interkrystalinsk korrosjon der(angrep på korngrensene) pga for lite krom i legeringen til å danne kromoksidlager utenpå.... Om jeg har ordlagt meg feil nå, så skylder jeg på klokken, men dette er noe av det jeg kan få på eksamen i morgen.... Men jo mer krom, nikkel og litt molybden så har man rustfritt stål. Stål med mindre krom, som feks en fanger på LR, gjør at når en da sveiser...så vil en få mindre krom i og rundt sveisen, som igjen gir lettere rust...Om jeg ikke er HELT på tur.....dropp kanskje det siste, men interkrystalinsk korrosjon forekommer slik.

 

Edit: I mitt hodet i dag/kveld i allefall, får se i morgen tidlig om de er mer sortert da...

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sjekke denne tråden!

 

Ronny S

 

 

He he, takk Ronny! Jeg satt å leste denne tråden nå:) Og har lest den før, men leste med iver om det rep kittet. Håper jeg finner noe annet feil, men om ikke så får jeg ha deg i tankene så jeg kan fiske en adresse til det kittet:)

 

E

 

Ufattelig greit med forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) det rustet lettere ved sveiser... OG, det er ikke så rart, for om man varmer(sveiser) feil varme på stålet som kan sveises, kan man få interkrystalinsk korrosjon der(angrep på korngrensene) pga for lite krom i legeringen til å danne kromoksidlager utenpå.... Om jeg har ordlagt meg feil nå, så skylder jeg på klokken, men dette er noe av det jeg kan få på eksamen i morgen.... Men jo mer krom, nikkel og litt molybden så har man rustfritt stål. Stål med mindre krom, som feks en fanger på LR, gjør at når en da sveiser...så vil en få mindre krom i og rundt sveisen, som igjen gir lettere rust...Om jeg ikke er HELT på tur.....dropp kanskje det siste, men interkrystalinsk korrosjon forekommer slik.

 

Det går nok bra, og dette er det jo bare å poste mer av. Det finnes enkelte som liker å lese ting før vi skrider til verket, sånne som jeg tror at vi forstår så mye mer da.

 

Skal bli spennende å lese om hvordan man løser problemet med sveising på mindre-krominnholdig stål. Kan det f.eks. bare reguleres ved hjelp av temperaturen?

Jeg er nysgjerrig, altså, mener ikke å spore av tråden, men aner ikke noe om dette, og har lyst til å vite mer! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg LOVER at det IKKE kommer mer om interkrystallinsk korrosjon fra meg etter jeg har tatt eksamen i morgen.(Om jeg ikke stryker og må ta det på nytt da).

Har IKKE noen ide om hvordan man skal påvirke det, men mer krom er jo bedre, evt en sveisetråd med mer krom i seg?

Grunnen til at jeg skrev det var at jeg ahdde en tråd i hodet, som noen hadde nevnt at om det var mer utsatt for rust der hadde man ikke rengjort nok, og når jeg da leste dette her om dagen eller i dag så kom jeg på dette med interkrystallinsk korr og angrep på korngrenser osv..OM jeg ikke er HELT på JORDET som sagt.

Men siden stålet i fangeren som her snakkes om inneholder såpass lite c atomer at det ikke er hardere og hele greia i grunnen ruster lett, så er det lite krom og nikkel i den. Om det i det hele tatt finnes slike legeringer i den:)

 

E,

Nei nå må jeg legge meg, i allefall slutte på forum og bruke siste kreftene på bøkene og beregning av lengdeforlengelse pga av varme og strekk krefter....

 

Men av en grunn så lokker forum mer, siden jeg har et ventende problem i morgen tidlig parkert på utsiden av hotellet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...