jope Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 ja, så var "Drømmen" og jeg på EU kontroll idag. Det passerte jo som en drøm med bare 0'ere Fikk en muntlig kommentar at burde følge med litt på den ene øvre foringen på spindel bak.. Så istedet for å følge med på den så bestilles det heller opp nye foringer også skifter vi de. Fortsatt lever bilen opp til navnet sitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Da har drømmen fått litt TLC, og service er foretatt: - skiftet alle filtere: luftfilter, pollenfilter, oljefilter og diesel filter - skiftet olje på motor - skiftet veivhusventilasjonsfilter da det er ca. 30 000km siden sist jeg byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revis Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Fortsett å oppdatere, interessant å følge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Bra bil! spm. har du blanket EGR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Nei, har ikke blanket egr nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 litt sen oppdatering:) rett før hjul når det var -25 så kom jeg nok litt fort over en fartsdump og luften fra det ene hjulet ble borte.. merket dessverre ikke dette før det var litt for sent så dessverre så gikk det dekket til de evige jaktmarkeder. Dekkene som satt på var 5-6 år så jeg kjøpte like gjerne 4 nye nokian hakka 5 m/pigg. (betalte 10 000 ferdig omlagt og balansert.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 noen bilder fra i sommer: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crashbanger Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Veldig fersk her, men det du har kostet på bilen i servicer og deler, hvor mye er det snakk om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 har ikke oversikten akkurat i hodet. Men vet at fra mars 2012 og til dd. så har jeg brukt totalt hele: 1650kr. det inkluderer da fult service kit og olje byttet april 2012 og eu kontroll mars/april 2012. Nå har bilen gått ca. 175 000 og skal nå bytte alt av foringer i forstilling og bakstilling. totalt deler med bolter og muttere ca. 5000kr.inkl. frakt og mva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Så var det "Drømmen" sin tur til å få litt service og stell, etter at Gulars har fått en del pleie siste måneden. Bilen har nå gått 177 000 og hadde øvre foringer på nav bak som var dårlige og litt slitte bremseskiver bak. Bestemte meg derfor for å oppgradere alt i understellet. Så følgende har blitt gjort: - nye foringer øvre og nedre bærebruer bak - nye hjullager bak - nye lenkearmer bak - nye kontroll armer bak - nye bremseskiver bak - nye bremseklosser bak - ny slitasjevarsler for bremsebelegg bak - nye lenkearmer foran - nye opphengskuler foran - nye foringer til armen som opphengskulen går til - nye indre og ytre endeledd - nye bærearmer foran - nye bremseskiver foran - nye bremseklosser foran - bytte av olje - bytte av oljefilter, pollenfilter, luftfilter Gjenstår å bytte filter og olje på automatkassen. Byttet ikke luftdempere da det ikke er noen lekkasje og de fungerer helt utmerket. Og for de som har tenkt å gå på en slik jobb så anbefaler jeg å sette av en del tid og tålmodighet.. Ting sitter og noe krever mye moment både for å løsne og for å feste igjen. muttere på nav skal f..eks ha 420nm.. Totalt pris for alt av deler inkl. alt av nye bolter og muttere ca. 10 000kr inkl. mva og frakt. Tør ikke tenke på hva en slik jobb på merkeverksted ligger på inkl. deler, men det er nok en god bruktbil Da gjenstår 4 hjulskontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Godt jobba! Like greitt å ta alt på ein gong når ein har høve til det. Eg trur du har spart deg mykje tid ved å gjere det slik, og kan no glede deg over eit tipp topp understell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnes Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Imponerende innsats,Eg har så sansen for at du bytter slitedelene selv,sikkert grei timebetaling også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hvordan presse brukte du for å få ut foringene? Lurer litt på å gjøre samme jobben selv og håper at en 10t benkpresse holder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) noen av foringene får du ikke ut med presse på grunn av at rommet mellom armene er for små og at foringene må presses innenfra og ut, dette gjelder de øvre bærebrune. ellers ga de fleste seg på rundt 10t.. de to foringene foran måtte opp på nesten 15t for at slapp Endret 23. mai 2013 av jope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Da er det håp Får satse på at 10t med litt varme er nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øivind S Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Godt jobba Jøran. Tok du noen bilder av prosessen? Er du klar for å hjelpe meg med opphengskulene en dag? Jeg har ikke riktig verktøy dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornebraten Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei Gøran! Har du byttet bakhjulslagrene? Hvordan er de å bytte! Har hørt at de kan være vanskelige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Bakhjulslagrene gikk greit å skifte. Vanskeligste er å få drivakslingen ut av navet og inn igjen. Husk låseringen på lagrene før du presser de ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 igår røk venstre xenon pære. så da måtte den byttes idag. ny xenon pære montert. (D2S) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Oi oi oi, kor du skrur :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Et lite bilde : bilen blir brukt og ruller sine daglige kilometer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Har de 3 siste vintrene tenkt å bytte batteri, men det har jo fungert det som har sittet der. Har vært flink til å vedlikeholdslade. Og ved at jeg har hatt bilen så lenge så begynner jeg også å skjønne når batteriet må lades.. Det skal sies at batteriet fungerer fint fortsat, eneste er at jeg merket her når det var -20 så var det ikke mer futt i det enn det som det måtte være.. Så nå har jeg endelig fått somlet meg til å bytte.. Og det faktisk før det gamle har tatt kvelden. Satte inn et varta 100ah 850cc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Førebyggande vedlikehold er undervurdert for problemfritt bilhold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Hei. Er det noen som har byttet hjullager foran? Er det vanskelig, sitter de veldig fast? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 det er helt likt å bytte hjullager foran som bak.. (det er samme lageret, og ja de må nok presses ut ....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.