Gå til innhold

Range Rover L322 (MKIII)


jope

Anbefalte innlegg

Tenkte som en av de første her på forumet å lage en egen prosjekt tråd om min L322.

 

Har helt siden denne bilen kom hatt lyst på den, men dessverre har prisen vært noe stiv. Så i mellomtiden har jeg da stiftet bekjentskap med P38, som forøvrig var et hyggelig bekjentskap. Hadde ingen alvorlige problemer med den i den tiden jeg hadde den, selv om det ikke ble alt for lenge.

 

Da denne bilen ble annonsert og selger og jeg kom til enighet ble bilen hentet i september 2008.

 

Bilen hadde da full service historikk, men manglet utbedrelse av fremdiff problematikken. Dette ble utført som garanti på Bilia Hamar, sammen med 120 000 service.

 

Litt info:

 

Bilen er en RR L322, 2002 modell, TD6.

 

Jeg kjøpte bilen sept. 2008 og da hadde den gått ca. 119 000.

 

I mitt eie så langt så har den fått 120 000 service og jeg har også gått til anskaffelse av blackbox-solutions sitt fulle diagnose system til bilen.

 

Noen bilder:

 

gallery_3972_9_15767.jpg

 

gallery_3972_9_387855.jpg

 

gallery_3972_9_229801.jpg

 

gallery_3972_9_86325.jpg

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nydelig bil!!!

En dag skal jeg ha meg en sånn.

Har prøvd en ved en anledning, og det var en nesten religiøs opplevelse! :D

 

Edit:

Må bare føye til:

Det dashbordet er bare vakkert!

Skulle jeg gjerne hatt et stort bilde av på veggen. ^_^

Endret av Ronny Jacobsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om noen modifikasjoner enda. Har jo seriebilen som jeg benytter som "morro bil"..

 

Ellers kom jeg på at det jeg har ordnet på bilen etter den kom i mitt eie:

 

- webasto (hadde ikke vært brukt av forrige eier), så måtte skifte brenne enhet.. (se egen tråd), absolutt verdt de pengene :D

- skiftet bremseklosser bak, bestilt fra England til hele bilen og skfiftet selv. Fremme var det ikke såå lenge siden de hadde blitt skiftet, så de ligger på lager inntil videre

 

Noen småting som vurderer å fikse:

- mangler noen pixler i det lille displayet under speedometer.. Står skrevet masse om dette på rangerovers.net og er et helt vanlig feilsymptom

- cd veksler, vil ikke lese plater.. Mulig den bare trenger en rens.. men bruker aldri cd'er så er ikke så veldig viktig

 

Idag har bilen og jeg forøvrig kost oss på langtur til Geilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Bilder? Mest nygerrig på felgene B)

Det er litt tidlig for sommerdekk her nord, men har liggende klart Yokohama 255/50x20 på Stormer felger.

Har "dessverre" samme type felger på sommerdekk som på vinterdekk. Jeg også vurderer stormer felgene, de blir kjempefine på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Ikke skjedd så mye med bilen. Den bare går og går :)

 

Har satt på "nye" sommerfelger

 

Den har allikevel fått litt stell. En skikkelig runde med polish og teflon:)

 

På onsdag skal den inn på 132 000 service.

 

Noen bilder med sommerdekkene:

 

1254169462_resized.jpg?width=1082&height=720

 

1254169403_resized.jpg?width=1082&height=720

 

1254169574_resized.jpg?width=1082&height=720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Da har "Drømmen" vært på EU-kontroll og fikk bare smultringer av eu-kontrolløren :D

 

Ellers har det ikke blit gjort så mye med bilen, satt på hvite blinklys glass på sidene istedet for de oransje.

 

Vurderer veldig på det med vinsj og offroad dekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har "Drømmen" fått litt oppdatering..

 

Ny demper m/luftbelg foran. se link for hvordan dette ble skiftet: bytte demper m/luftbelg L322

 

Samtidig når demper var tatt av skiftet jeg hele nedre bærearm og opphengskule på øvre bærearm.

 

Har også fått montert Dog Guard i bagasjerommet, så nå kan bilen lastes full til ferien B)blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Da var det "Drømmen" sin tur til å få litt service.

 

Den fikk en gjennomgående service idag og eneste punktet som ble påpekt var litt slitt vinduspusser bak excl

 

Det må en vel si seg godt fornøyd med...

 

"Drømmen" har så langt virkelig levd opp til sitt navn i de drøye 2 1/2 årene jeg har hatt bilen. Den er en drøm å kjøre og funksjonelt så bare går den og går.. (slik vil jeg også ha det de neste årene også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil!!!

En dag skal jeg ha meg en sånn.

Har prøvd en ved en anledning, og det var en nesten religiøs opplevelse! biggrin.gif

Amen! :)

 

Det dashbordet er bare vakkert!

Et vakkert monument over britisk bil-design :)

 

 

Midtdelen på dashen i L322 er ei estetisk nytelse av en anna verden,- og resten av doningen er ikke så verst den heller tongue.gif

 

Jørgen

Hvor er "Liker"-knappen??

 

 

L322 er en majestetisk vakker bil! wink.gif

Ubeskrivelig, må oppleves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

På langtur her forrige helg så begynte "drømmen" å markere litt revir. Så at det var litt vann under den.

Ved nærmere ettersyn kom det noen dråper når bilen gikk, mens i det den ble stoppet så kom det litt mer.

 

Tanken gikk fort til vannpumpen, og at det lakk ut litt vann ved overløpshullet.

 

Hjemturen gikk greit med litt etterfylling av vann.

 

Startet så demonteringen, med hjelp av min gode nabo.. (som alltid stiller opp)

 

Vannpumpen satt ikke veldig service vennlig til. men etter å ha tatt av vifte, deksel for vifte, radiator og diverse slanger så kunne vannpumpen skrues ut.. Fullt så enkelt var det ikke for vi så fortsatt ikke hvor skruene var.

Vi måtte bruke et speil for å se skruene og demontere vannpumpen.

 

Nye deler ble bestilt:

vannpumpe

termostathus

ny reim til ac

ny reim til vannpumpe, servo og dynamo

ny løpehjul og strammehjul.

 

 

Delene ankom idag og etter noen timer i garasjen er bilen nå på veien igjen.

 

Her er noen bilder:

 

stakkars drømmen, står i garasjen litt ribbet:

IMAG0380.jpg

 

Det samler seg mye dritt bak og i en radioator:

IMAG0374.jpg

 

ny / gammel vannpumpe:

IMAG0383.jpg

 

nye strammehjul og løpehjul montert:

IMAG0385.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...