Gå til innhold

Ulven


Bjelde

Anbefalte innlegg

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Finnes det noen bilder fra da den gamle 2,5td`n satt i bilen? Skulle gjerne hatt noen bilder fra området der turboen og første del av eksosanlegget satt. Jeg fikk ikke plass til turboen fra 2,5td i 88`n..

Skal se hva jeg finner i løpet av dagen. Tror ikke jeg har så mange bilder liggende. Hør med Bjelde som eide bilen før, han har helt sikkert mange bilder.

Endret av Tømmervold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hva er oddsen for at unge Bjelde kan kjøpe tilbake Ulven? Og event. noen nye bilder!

 

Er dårlig på og sette odds men bilen er nok ikke til salgs.

Har vært mye jobb og utgifter med dette prosjektet så ett salg vil være ett tap for meg på alle måter.

Legger med ett bilde fra I dag.

Har desverre vært for dårlig til å legge ut bilder og info underveis.

2014-03-30 14.48.00.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven er på kjørbar. Mangler eu-kontroll.

 

Håndbrekket hang innpå på den siste test turen og det ble voldsom varmgang på trommel. Trodde hele bilen skulle ta fyr da det lå noe olje der inne etter svetting fra simring inn til gear. Har derfor demontert bremstommel aksling klaver osv.. helt inn til simring for å få byttet denne mens jeg holder på under der.

 

Motor, gir og styring fungerer utmerket så langt jeg kan se. Noe ventil lyd så her må jeg nok justere ventiler. Stoler ikke på orginal tempmåler da den viser kok på 70 - 80 grader. Har derfor kjøpt biltema giver og måler for å ha kontroll på dette som skal monteres I dag.

 

Ellers er dempere byttet, ramma er behandlet med linolje, Eber bensinvarmer montert (bensin til eber I fremre tank og diesel I bakre til motor), Byttet ut mye av det elektriske, brukt tid på å få bilen vanntett osv...

 

 

Endret av Tømmervold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vannvarmeren til å fungere som den skal. Har montert Eberspächer Hydronic der varmeren fra forsvaret sto.

Sirkulasjonspumpa på varmeren luftet kjølesystemet som førte til at tempmåler endelig viser rett temp.

Her har jeg nok hatt problemer med luft I systemet.

Varmeren regulerer nå fint på 80 grader.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vannvarmeren til å fungere som den skal. Har montert Eberspächer Hydronic der varmeren fra forsvaret sto.

Sirkulasjonspumpa på varmeren luftet kjølesystemet som førte til at tempmåler endelig viser rett temp.

Her har jeg nok hatt problemer med luft I systemet.

Varmeren regulerer nå fint på 80 grader.

2014-04-05 17.40.53.jpg

2014-04-05 17.41.48.jpg

2014-04-05 17.42.09.jpg

2014-04-05 17.42.26.jpg

2014-04-05 17.42.39.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble gleden over å ha fått kjølesystemet i orden kortvarig. Skulle starte varmeren i dag etter at den fungerte perfekt i går og får ikke sirkulasjon og varmeren går ned.

Når jeg starter motor viser nåla at bilen koker igjen etter en stund uten at bilen er i nærheten av kokepunkt. Ryker også hvitt av eksos på kaldstart.

Er vel like greit å bytte topp pakning da jeg har mistanke om at det går eksos i kjøleveska.

Noen som vet hvilken head gasket jeg skal gå for da det er 3 forskjellige. 1, 2 eller 3 notch. Mener å ha blitt fortalt at motoren er en 200 tdi fra en discovery 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett slike på mange biler men finner ingen som selger di, disse her er jo temmeli bøyelige å passer fint for oss som snekrer bil sjøl.

dritlei av 90graders bend å skjøtestykker,

 

Søk etter (radiator hose flex) på ebay. Der finner du slike til salgs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste motorer ryker litt hvitt når de er kalde. Min 200Di gjør det, men den gir seg fort.. Den hadde også litt problemer med plutselig koking og voldsomt trykk i kjølesystemet.. Motoren min er ganske sliten, så løsningen ble å kjøre med litt løsere lokk på ekspansjonstanken.. Men er motoren kokvarm i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste motorer ryker litt hvitt når de er kalde. Min 200Di gjør det, men den gir seg fort.. Den hadde også litt problemer med plutselig koking og voldsomt trykk i kjølesystemet.. Motoren min er ganske sliten, så løsningen ble å kjøre med litt løsere lokk på ekspansjonstanken.. Men er motoren kokvarm i virkeligheten?

Motoren er ikke kokvarm når jeg måler med digital måler på på retur røret fra varmeregisteret når motoren er startet. Rart at tempnåla viser kun feil når motoren er startet. Den viser helt riktig temp når jeg kun kjører vannvarmeren uten motoren I gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jermund sier, røyken kan være kvitaktig uten at toppakning er gåen. Jeg har flere typer toppakninger liggende.

 

Får å være helt sikker på hva jeg skal gjøre skal jeg kjøre en test.

Fant noe som heter block check combustion leak tester I kjelleren som vist nok skal gi en indikasjon på gåen topp pakning.

Denne sjekker om det er eksos gasser I kjølesystemet. Har aldri prøvd dette utstyret men det er vært ett forsøk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...