Gå til innhold

Dårlige pluggledninger?


Gjest ggHansen

Anbefalte innlegg

Gjest ggHansen

Har problemer med tenningen/plugger på min 1973 Serie III EXmil 2,25 Bensin. Starter som en klokke, går jevn og fint på tomgang, men en eller flere av sylinderne slår ut når bilen blir varm (kan justere noe med gassen for å få den til å gå på alle under fart). Byttet stift og uansett hvordan jeg stiller inn tenningen vil den ikke gå på alle fire. Problemet startet en gang iblant, nå er det konstant. Det står 24V plugger med gamle ledninger, gammel coil, kondensator ect. Noen som har et tips før jeg begynner å bytte "alt" som er gammelt og militært av deler?????????

 

higen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh...

Du har fått en bil som er bygget om med et moderne system som kutter ut noen av sylidrene når du ikke trenger full motorkraft :lol:

 

Hva.. På en serie-bil? Sorry, jeg må ha misforstått... ;)

 

-enig med forrige taler:

Sjekk pluggledningene! Og om du har sprekker i fordelerlokket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tippe coil. En coil på sine siste dager vil først vise sine hensikter når den har gått varm. Men for all del, plugger og pluggledninger kan det være. Alt dette er dessverre dyrt på exmil. Prøv derfor å rengjøre pluggene aller først.

 

Før du bytter absolutt alt av ex-mil saker er den billigste tilnærmingen å kun bytte pluggledninger og plugger til den vanlige typen. På fordelersiden skrur du ut skjermen og ser at ledningen inni sitter fortsatt. Den henger i en nål som du skrur ut fra innsiden av fordelerlokket. Ta ny ledning og kapp av hette og kontakt på fordeler siden. Ta hetten som nå sitter på den avkuttede stumpen og snu den feil vei, tre den inn på den kuttede ledningen. Deretter tre ledningen inn i fordeler og skru nålen inn i den igjen. Sjekk at nålen treffer kjernen i ledningen med et mulitmeter eller lignende. Tre deretter hetta inn mot fordeleren og du får beskyttet åpningen som nå er der vesentlig bedre enn om du ikke bruker noe. Nå kan du bruke vanlige plugger. Alt dette kostet meg under 200 kroner, plugger og ledninger på Biltema og funker som bare det.

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn etter om coilen lukter brent olje eller hestemøkk, skru ut høyspenten i midten av coilen og sniff :blink:

Det tipset fikk jeg av en gammel kar som kom bort til meg der jeg stod og klødde meg i hue :huh:

Joda, gammer'n hadde rett, det luktet av coilen, ny coil ble kjøpt og montert, har ikke hatt problemer siden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ggHansen

Takker og bukker!! Nye pluggledninger, plugger, kondensator og coil er bestilt hos Ship`n og ventes i posten lørdag - når jeg så hva som faktisk står ibilen av ledninger er det helt utrolig at bilen faktisk går...........

 

higen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker!! Nye pluggledninger, plugger, kondensator og coil er bestilt hos Ship`n og ventes i posten lørdag - når jeg så hva som faktisk står ibilen av  ledninger er det helt utrolig at bilen faktisk går...........

:blink: Da har du ikke sett min.

:rolleyes: Har blitt anbefalt brannslukkingsapparat av en kjent Land Rover mekaniker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...