Gå til innhold

PROSJEKT SNØHVIT


gautes

Anbefalte innlegg

image.png

 

14 (!) år senere! 

 

Gøy Gaute! Vi gleder oss til Snehvit kommer opp av Tornerosesøvnen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

På 12.5.2005 den 22.01, gautes skrev:

Hvordan skal dette ende?????

 

Jeg har blitt fortalt at Snøhvit het Baltazar

da hun ble russebil for første gang.

 

Kjønnsskifte?

Transe?

Hallo?

 

Blir Landrovere født som hankjønn

og skifter til hunnkjønn over en viss alder?

 

 

Gauteivillrede

 

På 12.5.2005 den 22.33, Bamse_bra skrev:

Nei, nei Gaute. Dette må vi oppklare. Snøhvit er og har altid vært en jente. Men som ung var hun en ekte guttejente(kanskje en far som ønsket seg en gutt og fikk jente) dette satte sine spor og hun tok da et guttekallenavn. Med alderen kom selvtiliten, samt at det var vanskelig å skjule at man faktisk var jente. Derfor har hun tatt i bruk sitt egentlige navn.

 

Siden denne tråden kom opp igjen. I dag er det poppulært å gi hverandre kallenavn av motsatt kjønn, i hvert fall i klassen til min mellomste sønn. Han går under kallenavnet Janne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig!
Så gøy!, oppvekkning av biler er morro, og spesielt når det er en så kjent bil som denne.
Jeg har vært med på tur i denne bilen for mange år siden, og jeg kjenner enda på følelsen av å sitte på i bilen mens Gaute kjører den opp en for meg uforstålig vegg for så å vinsje opp andre etter at han kom opp.

Det finnes noen digitale biler  av denne turen, skal se om jeg kan klare  finne de i kveld. 
Alt fra biler som sank ned sideveis inn i en myr, byttinng av dekk i felt, og kompressorer som syntes det var kaldt.

Jeg gleder meg til å se denne bilen til våren.

 

Endret av Kise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å kunne parkere Lierbussen ved siden av Snehvit på treff neste år.  Keep up the good work!  B) B)

 

Er det forresten du som er blitt eldre og mer konservativ siden det står Snøhvit i overskriften? Eller har hun korrigert deg? Hun er tross alt fra den tiden da det var seriøs strid om hvorvidt det het sne eller snø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev Snøhvit da hun ble hvit etter russefeiringen 87 eller 88.

Men det ble endret etterhvert da utenlandsturene ble mange.

Ø er jo en lite kjent bokstav utenfor Norges grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning hadde en hvit 107" som russebil i Bærum i 1987. Vet du om det er denne?

 

Selv var jeg russ året etter, i en Dodge WC 52 ("kvarting"). Husker vi malte den tigerstripet i sort og rødt... En gang i russetiden kjørte vi innom et treff for militærhistoriske kjøretøy med Dodge'en, en haug med gamle gubber (les: menn på den alderen jeg selv er nå...) som sto med vantro og ristet på hodet av de respektløse 19 åringene med bengalakkert kvarting :D

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er Baltazar ja. Ole Randers på Haslum som er venn av broren min hadde den før oss.

 

https://www.facebook.com/jon.heggstad/videos/10154052232891825

Altså Russ 86 på Nadderud vgs. (Jørgen Brun, Sverre Henmo, Jack Skallerud Bråten, Torstein Harildstad og meg)

 

Baltazar vant russebilkåring i Bærum og fikk kjøre i Russetoget i Oslo. Stor stas. Vaktmesteren på Bekkestua skole hjalp oss med rammesveising. Mener det var de fremre fjærfestene bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...