Gå til innhold

Strikkemobilen vurderes solgt


haakonbs

Anbefalte innlegg

Du trenger vel egentlig bare å kjøre den til UK, få byttet hele motoren i en 4,6 liters GRRR motor, så selge den nåværende "motor" som a; moring, b; fot på salongbord eller c; til en optimist, eller d; til en som faktisk kan skru på motorer.

 

Differensen i kr er ikke stor, ting er billig i UK nå.

 

Sluttresultat vil jo bli bare konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

...mye mer fornuftig å bare flytte over utstyret over på den nye bilen du jo må kjøpe FØRST, så kan du heller selge unna overskuddsvarene ;)

 

Lite deler som passer på en Toyota Hilux :rolleyes:

 

Blir ikke brukt en krone til på den bilen. PUNKTUM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært en nærmere at en voksen mann gråt i Elvedalen i dag..

 

Og ja, Toyota Hilux vurderes som et seriøst alternativ. Jeg er keen på å kjøre i skogen, ikke skru på dritten.

 

Det som er synd med Land Rover er at de som skrudde sammen bilen ikke er i nærheten av det nivået til de som designet den... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 06 mod Hilux på jobben liker den IKKE!

 

Veldig dårlig svingradius, er en så heldig å treffe en fartshumpel er ikke dette noe spes artig! liker heller ikke plasseringen av reduksjonskassa under den stikker alt for langt ned!

 

det hører en med lasteplanet fullt og en forlater asfalten! men men den funker jo da!

 

Landcruiseren jeg hadde tidligere den var god!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-Lux'en mangler personlighet, sjel, utseende, baller, historie, osv.......

Du kommer til å kjede deg ihjel.

:P

 

Yepp, men det er kjedeligere å sitte på en stol og se på andre kjøre mens din egen bil står :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn er det mange som får seg en overaskalse når de er ute og ratter denne flotte bilen! skulle ikke tro det var mulig!!!

 

Men du finner nok snart ut av dette selv ser det ut til!

 

Bilen tåler mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del pm ang bilen.

 

Jeg synes det er litt vanskelig å verdsette bilen.

 

Men som jeg sier, så ønsker jeg å ta med meg mest mulig videre. Så sånn som sperrer, vinsj, lightforce lampene, hevesett, armer foran og bak osv blir tatt av.

 

Snorkel, tagrind, rocksliders, vinsjfanger, hd bakfanger, avtagbart hengerfeste osv blir sittende. Dette avtales nærmere med en evt kjøper før den blir solgt.

 

Da får du en rustfri D1 med V8, automat, AC og en "nyoverhalt" motor. Det meste av deler i motorrommet er nytt, dyser, alle sensorer, fordeler, coil,nytt sportsanlegg, vassere kam, luftmengdemåler osv. Har kjøpt deler for ca 20 000 kr siden jul.

 

Og ja, jeg får ikke igjen alt. Og ja, det er sikkert dumt å gi opp nå. Men dette er min eneste bil og tålmodigheten er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde megatrøbbel med motoren i den Den Røde, den stoppet plutselig. Ikke ofte, men ofte nok. Så ikke noe mønster. Folk tauet meg inn til Gaute, jeg kinnet i stykker starteren, jeg dro til en motorstyringsguru på Hokksund flere ganger, hadde vel regninger på deler og arbeid på minst 40.000,-. På en gammel x-mil. Bare på motoren.

 

Så jeg gav opp, og kjøpte Svarten.

 

Dagen jeg skulle vise/selge Den Røde, så tok jeg en siste kikk i motorrommet, og pirket litt rundt for hundrede gang. Det som absolutt så ut som en hel ledning, var en brutt ledning. Kobberet stod mot hverandre av gammel vane på innsiden av en sukkerbit før motorstyringen, umulig å se. Et lite pirk, så gikk ledningen to nano ut og bilen stoppet. Så det var feilen.

 

Som du sikkert vet, så er det en betydelig sannsynlighet for at du har en fillefeil på motoren. Du har jo fjernet alle mulighetene for store feil, byttet alle delene etc. Jeg tror du har en vakkel nedi der et sted, de kan slå ut på vibrasjoner, temperatur, kjørelengde eller på random. Ofte helt umulig å se mønsteret, men slike feil kan jo finnes uten å bruke mer penger.

 

Hadde vel vært litt irriterende om neste eier fant feilen sånn rett etterpå. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig Anders. Fryktelig irriterende om en ny eier skulle finne feilen og sånn vil det mest sannsynlig bli. Nye øyer ser nye ting eller hva? Og jeg tror også det er en filleting.

 

Enten så får coil feil signal fra ECU som gjør at det den koker eller så får coil feil signal fra fordeleren. Hvorfor den skulle få feil signal når den står stille eller ved rolig kjøring, det aner jeg ikke.

 

edit: Feil på ecu kan måles. Feil på fordeler kan avdekkes ved å prøve en annen fordeler.

Endret av haakonbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du demontere hevesett, hjul og de andre tøffe delene før salg? :huh:

 

Det er snakk om pris det Jermund. Om du har 100 000 kr og har lyst på en D1, så dår du med rubbel og bit. Sett på en forgasser og du har en knakanes fin bil 107 000 kr inkludert omreg. Bare ved å selge unna efi delene kan du sikkert finansiere forgasser kjøpet.

 

Hvis ikke så reduseres prisen med utstyret som blir tatt av. Jeg tenker nok at fjærer og dempere blir sittende. Og dermed blir også MT hjul værende. Det samme gjør snorkel, takgrind, vinjsfanger, rocksliders osv Men sperrer, vinsj osv blir tatt av.

 

Da kan du få den 65000 kr. Og det mener jeg er ganske billig.

 

 

Vi skal ikke bare bytte da, Haakon? 300 Tdi; det er motor det B)

 

Kunne ikke vært mer enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...