Gå til innhold

Strikkemobilen vurderes solgt


haakonbs

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge min D1. Se tråd her

 

gallery_299_84_113800.jpg

 

Disco I 97 mod, 3, 9 l V8 automat. 5 seter. 2 seter kan til følge med men er ikke montert eller skrevet inn i vognkort. Gått ca 178 000 km. Registrert mars 98 i Norge. Importert fra Dubai. Regelmessig service. Bilen står i Oslo.

 

Her får du en bil som kan frakte ungene til barnehagen og som samtidig tar seg frem ”overalt” i skogen.

 

Hva bør gjøres med bilen?

 

Wobbling – det rister litt i rattet. Jeg har vært igjennom de fleste sjekkpunkter, men neste steg er nok et besøk hos NAF.

 

Eksos – synger på siste verset. Bør byttes.

 

Rust -. Et lite hull i hjul bue høyre side bak. Jeg har fikset en lekkasje som var forårsaket av rust innenfor høyre forskjerm. Se tråden min for bilder. Venstre skjerm bør nok tas av for å sjekke status på denne side. Ellers så er det bare å ta opp alle tepper å se under 

 

Motor – nå går den ok. Den er noe vond å starte når den er varm, men det skyldes nok at en eller flere dyser lekker. Alternativt feil bensintrykk.

 

Pris?

 

Bilen kommer i 2 stk alternativer:

 

1.Bilen selges med alt utstyr. Bud ønskes.

 

2.Jeg bygger bilen ned til en noe mer normal D1 og tar med meg diverse ting og tang videre til et evt annet LR produkt. Utstyr som vinsj med fanger, snorkel, takgrind, stige, rocksliders, bakfanger osv vil følge bilen.

 

Send meg pm for en oversikt over alt utstyr, prøvetur eller om det er noe annet du lurer på.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

Du må legge deg tidligere Jonas :D

 

Det er flere som har lurt på hvorfor jeg vurderer å selge nå. Trives veldig godt i Discoen, og den er som Jonas sier egentlig blitt veldig bra. Det er varmt og godt om vinteren og comforten er upåklagelig. Jeg har kanskje lyst til å bygge noe nytt og det er kanskje et imageproblem at jeg vurderer å bytte :rolleyes: I tillegg så var Discoen vår bil nr 1 da den ble kjøpt for 2 år siden. Det er den ikke i dag, og kommer nok heller ikke til å bli det igjen..

 

Jeg vurderer som sagt å plukke ned til original bil. Dette fordi at masse av utstyret kan brukes på en annen Land Rover.

 

Pris antydning på "original" Strikkemobil vil være kr 89 000. Da får du med takgrinda, arbeidslys, snorkel, HD bakfanger, CB Radio og rocksliders. Den vil bli levert med alu felg og vinterhjul av passende dim for en ikke-hevet Disco. T.o.m stabstag vil bli montert på plass igjen B)

 

Av nye deler det siste året kan nevnes: Nytt paralellstag, nye foringer, ny deCarbon gasstyredemper, nye hjullager samt skiver/klosser begge sider bak, ny pokal med alt "tilbehør", ny Mallory fordeler, nye plugger, pluggledninger, nye foringer panhard stag, Pioneer CD spiller med Ipod tilkobling, nye stainless steel bremseslanger bak. I tillegg får du en Disco som 99 % rustfri. Hos meg kan du få ta opp alle tepper og se :)

 

Tror dette er ganske god deal for en Disco med ac, automat og hel motor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

-Kan det stemme at du brukte hele ti dager på å få opp takgrinda, Håkon ?

 

Nå var vel ikke hjemmesia di spes hyppig oppdatert så jeg fant ikke ut mere å merke seg enn akkurat dette med ti dagers jobb, å få på grinda :rolleyes:

 

Hva er galt med motoren ?

 

mvh,

Yngve S

Adamstua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skambud mener du på nivå med det vi byr, for tiden ??

 

mvh,

Yngve S

henter heller innen bymuren enn over de syv fjell og blåner, kjøper heller av ånkli folk enn av svindlere i vest :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo også en siste mulighet her ifht motorproblemet, som vel ikke har vært diskutert og som kanskje heller ikke bør reises som en problemstilling. Men skitt la gå: Det er faktisk mulig å sette strikkemobilen på et verksted! Jeg har prøvd den løsningen...det var forferdelig dyrt, men det virka faktisk! Går under fellesbetegnelsen analog problemløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fy, Frode !

 

...og Jan-Einar - han er ikke i vår divisjon, trur han speller i Eliteserien hva bud angår :lol:

 

mvh,

Yngve S

like fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted? Hva er det? Det strider vel i mot all fornuft ? :) Økonomer burde ikke eie LR! Det strider i mot alle økonomiske prinsipper.

 

I kveld skal jeg bytte det som startet alle problemene, fordeleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Klink edru.

 

Jeg vil slite med å selge en bil som ikke går skikkelig, men som har masse, og da mener jeg MASSE, nye deler. Resonnement mitt er da at jeg vil få bedre betale i deler enn hel bil. Bilen er rustfritt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mye mer fornuftig å bare flytte over utstyret over på den nye bilen du jo må kjøpe FØRST, så kan du heller selge unna overskuddsvarene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...