Gå til innhold

Hvor i all verden?


sv1 erik

Anbefalte innlegg

  • Svar 3,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 4 måneder senere...

På tur med Gamle Salten... mao ikke langt fra nærmeste redningsskøyte og heller ikke for langt fra Bodø! Utfordringen her er å finne et sted som fyller disse betingelsene, og hvor man har polutsalg på kaia i tillegg...

 

Bodde forresten på Scandic Havet i Bodø forrige uke. Fra hotellrommet (og baren i syttende) kunne jeg beskue Gamle Salten der den lå fortøyd, fra et slags fugleperspektiv.... B)

 

 

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet må være tatt under MS Gamle Saltens nest siste tur. RS Ruth Opsahl måtte slepe henne fra Træna til Sandnessjøen (som Tore ikke klarte å skrive....) pga motorproblemer. Hvordan hun kom seg hjem til trygg havn i Bodø vites ikke, men etter det har det vært et rolige dager for henne, godt fortøyd med et nytt liv som "hotellbåt" og flytende spisested. B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet må være tatt under MS Gamle Saltens nest siste tur. RS Ruth Opsahl måtte slepe henne fra Træna til Sandnessjøen (som Tore ikke klarte å skrive....) pga motorproblemer. Hvordan hun kom seg hjem til trygg havn i Bodø vites ikke, men etter det har det vært et rolige dager for henne, godt fortøyd med et nytt liv som "hotellbåt" og flytende spisested. B)

Jeg tok bildet våren i 2013. Da var vel Gamle Salten rehabilitert tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hun nok, men rederiet hadde store utfordringer blant annet med å få til stabil drift. Bakgrunnen for slepet var som jeg skrev at Dama kom fra Træna (hvor hun hadde vært festivalskip). På vei til Bodø fikk hun motorproblemer, og dermed behov for slep. Slepet gikk ikke til Bodø, men til Sandnessjøen. Sannsynligvis pga behov for reparasjon og sertifisering. Hun kom til Sandnessjøen den 14./15. juli 2013. I mai i fjor opplyste rederiet at de ikke hadde råd til å reparere skipet, og at driften hadde påført selskapet et underskudd på 10 MNOK i perioden 2008 til 2013. Siden da har det vært nokså stille rundt båten. Dessverre. B)

 

 

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Vi kan gjerne få denne tråden i gang igjen, den er artig når svartrykket holder seg litt oppe.

Jeg gjør det med et spørsmål noe på siden; hvilken bil er dette? Hvor det er står jo på skiltet, så det er ikke så vanskelig, men jeg syntes bilen var veldig fin, måtte ta et bilde, men lurer på hvilken?

 

fullsizeoutput_9aa.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

har eid og drivi med inter og Dodge brannbiler på 90 talle har faktisk eid 15 stk aldri vært noe tull ang pålitlighet  inter har litt grommere v8 men bruker mer bygde om en 68 inter til ford 7,3+ aut enkelt da fordelings kassa siter forsegsjøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...