Gå til innhold

Hvordan enkelt løfte bakenden RRC -89


SveinHa

Anbefalte innlegg

Jeg har 2'' vinsj fjærer med en tilsvarede tungt tysk pukkverk i front. Satt på forlenget bumpstops foran og bak. Har ikke vært nede på disse under kjøring enda. Er fornøyd, men det er ganske mye stivere fjærer en orginalen. Flyter ikke over vaskebrett og hull i veien lengre.

 

Skal kappe Bøgen i løpet av en garasje runde nå på vinteren og regner med å få litt bedre artikulasjon på bakakslingen.

 

Fant bare et gammelt dårlig bilde fra slutten på skruinga. Framdekket er 31x10,5x16 mens bakdekket er pizzaskjærere fra gammelt av.

 

rrc82.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de dekka og de fjærene ser bilen vellproposjonert ut (har blitt påpekt av andre) og den er akrobat høg nok til at de fleste gir fra seg et lite grynt når de må stige opp i setet :D

 

Synes ikke kjørekomforten langs vei er blitt noe dårligere sammenlignet med gamle 5 dørsen på orginal fjærer, men som sagt flyter den ikke over vaskebrett lengre.

 

Kan se om jeg får tatt et bedre bilde om ei lita uke. Det der er 6 mnd gammelt. Bilen står i garage og venter på nytt clutch trustlager og interiør (og skjermutbyggere men det tørr jeg ikke si høgt... "Som om det ikke er ille nok med diesel så skal den tulling en f... meg ta skjære skjermer og") :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter det eg har høyrt og erfart skal det gå heilt fint med eit 2-tomsløft utan å måtte endre på noko som helst.

Men det er jo klart at det kan vere fint med castorkorreksjon (eksentriske foringar eller korrigerte radiusarmar) og lenger bremseslangar. Er du perfeksjonist eller faktisk får problem med mellomakselen framme, skifter du til dobbelt kryss frå DII.

Bøgen skruar du av og legg på lager til bilen skal totalrestaurerast om eit par tiår.:)

 

Min RRC er heva med to tommar og har for tida ingen andre modifiksjonar i den samanhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved heving hadde jeg satt på lenger bremseslanger.

Trenger ikke radius armer, kjør og se først, jeg hadde ikke.

Ny mellomaksle trenger du hvis du setter på nye radiusarmer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hevet RRCen min 2" med Britpartfjærer og modifiserte ingenting. Frontbremseslanger var mer enn lange nok for full fleks og vel så det. Det eneste problemet som dukket opp var litt vibrasjoner når gass slippes i fart (v/80km/t).

Vær obs på at du muligens må bytte kryss på forre mellomaksling relativt raskt etter hevingen pga annerledes slitasje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kanskje litt sent, men jeg har to gummibelger liggende i kjelleren som settes inni skruefjærene , Pumpes opp, og vips, sagging vekk Fikk de fra et "overskuddslager" til en kollega da han gikk over til P38.

De ser solide ut, har aldri montert dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...