SveinHa Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Kanskje disse gjør jobben. Bør jeg velge settet "with winch" selv om jeg ikke har vinsj? Har jo en litt tyngre motor enn originalt og jeg regner med det er det som menes med "with winch" (tyngre front). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleby Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har 2'' vinsj fjærer med en tilsvarede tungt tysk pukkverk i front. Satt på forlenget bumpstops foran og bak. Har ikke vært nede på disse under kjøring enda. Er fornøyd, men det er ganske mye stivere fjærer en orginalen. Flyter ikke over vaskebrett og hull i veien lengre. Skal kappe Bøgen i løpet av en garasje runde nå på vinteren og regner med å få litt bedre artikulasjon på bakakslingen. Fant bare et gammelt dårlig bilde fra slutten på skruinga. Framdekket er 31x10,5x16 mens bakdekket er pizzaskjærere fra gammelt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Hvordan føles den på høyden Lilleby? Helt konkret: Ser du hele bilkøen bak deg i innerspeilet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleby Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Med de dekka og de fjærene ser bilen vellproposjonert ut (har blitt påpekt av andre) og den er akrobat høg nok til at de fleste gir fra seg et lite grynt når de må stige opp i setet Synes ikke kjørekomforten langs vei er blitt noe dårligere sammenlignet med gamle 5 dørsen på orginal fjærer, men som sagt flyter den ikke over vaskebrett lengre. Kan se om jeg får tatt et bedre bilde om ei lita uke. Det der er 6 mnd gammelt. Bilen står i garage og venter på nytt clutch trustlager og interiør (og skjermutbyggere men det tørr jeg ikke si høgt... "Som om det ikke er ille nok med diesel så skal den tulling en f... meg ta skjære skjermer og") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Bestilte meg et 2" løftesett med fjører og dempere rundt om. Er dette ting som kan gi problemer på PKK e.l.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleby Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ja! Lakker fjærene svarte og lever bilen på kontroll med ei flaske cognac i førersetet :ninja: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Det litt morsomme er jo at jeg nå tydeligvis har fjører framme som er en del høyere enn originalt men jeg har fått kommentarer fra biltilsynet og andre på at bilen er lav bak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Noe mer som må gjøres ved 2" heving enn fjører og dempere? Tenker på slike ting som radiusarmer, bremseslanger og bøgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Etter det eg har høyrt og erfart skal det gå heilt fint med eit 2-tomsløft utan å måtte endre på noko som helst. Men det er jo klart at det kan vere fint med castorkorreksjon (eksentriske foringar eller korrigerte radiusarmar) og lenger bremseslangar. Er du perfeksjonist eller faktisk får problem med mellomakselen framme, skifter du til dobbelt kryss frå DII. Bøgen skruar du av og legg på lager til bilen skal totalrestaurerast om eit par tiår. Min RRC er heva med to tommar og har for tida ingen andre modifiksjonar i den samanhengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Bogen har ingen misjon på en bil med endret høyde. Snarere tvert imot. Lilleby: De WolfRace framhjulene på bildet er vel 15"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Ved heving hadde jeg satt på lenger bremseslanger. Trenger ikke radius armer, kjør og se først, jeg hadde ikke. Ny mellomaksle trenger du hvis du setter på nye radiusarmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg hevet RRCen min 2" med Britpartfjærer og modifiserte ingenting. Frontbremseslanger var mer enn lange nok for full fleks og vel så det. Det eneste problemet som dukket opp var litt vibrasjoner når gass slippes i fart (v/80km/t). Vær obs på at du muligens må bytte kryss på forre mellomaksling relativt raskt etter hevingen pga annerledes slitasje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Så var 2" hevesett på plass. litt merkelig at 2" hevefjører var lavere enn originalfjørene... ...men bilen ble høyere og henger ikke med rumpa lengre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvordan ble bilen å kjøre? Stiv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Frekk farge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Hvordan ble bilen å kjøre? Stiv?Har ikke kjørt mer enn 1 mil enda men den virker ikke veldig mye stivere. Kommer tilbake om noen flere mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Har fått noen flere km nå og kan ikke si at den ble vesentlig stivere, noe er det nok men ikke på noen måte dramatisk. Vet ikke helt om jeg hadde merket det om jeg ikke hadde hatt fersk referanse fra de gamle fjørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sindre Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kanskje litt sent, men jeg har to gummibelger liggende i kjelleren som settes inni skruefjærene , Pumpes opp, og vips, sagging vekk Fikk de fra et "overskuddslager" til en kollega da han gikk over til P38. De ser solide ut, har aldri montert dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.