Gå til innhold

Mellomlagring i Bodø


EHS

Anbefalte innlegg

Jeg er i Bodø hele uka. Skal holde 7 timer intensivkurs hver dag...

Som den gode lokalpatriot jeg er, vil jeg da minne om at Norwegian flyr deg fra Rygge til Bodø for en beige pengeseddel.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det første jeg sjekket, men det passet ekstremt dårlig med returen. Jeg kjøpte billett på Norges Statsbaner...

 

??????NSB til BODØ????

 

Hvor lang er reisen? 17 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag er fin, for da her jeg fått levert hjemme-eksamen min også.......!

Som det jobbes for fullt med nå......

 

Gudd løkk!

 

Etter 19.00 en gang på tirsdag?..Så får jeg henta dattra mi fra balletten først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Har fått info bra Birger nå, og er med!

Har vært i kontakt med den "faste horde" hær oppe, og det ser ut som at vi får samlet en del entusiaster. Skal også forsøke å få ut en kunngjøring i AN for å nå ut i massene, men for å få til det skulle vi forsøkt å bestemme oss for hvor vi skal avvikle sammenkomsten?! Skal der være tilgang på fast fødesåvel som flytende, og skal flytende bare beromme kaffe etc?

Samt der skulle vært opprettet en tråd på "åpen post" eller "land rover generelt" for å dermed være noe mer tilgjengelig for øvrigheten. Ikke alle som leser alt i forumekspressen til enhver tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernbanekafeen, paviljongen, min plass, sydøst, bryggerikaia, Top 13, en kopp, windjammer, egon, kafka, dacarlo, flymuseet, geo-senteret, saltsraumen hotel osv osv ??

 

Brukte "vi" i tidligere innlegg, og vil bare belyse at det ikke er under hensikt til å stjele noe show, ble bare litt for engasjert hær jeg satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra VI får den faste horde med! Hadde vel egentlig tenkt i 1. omgang samles for å samles. Så kan vi ta resten etterhvert. Men gode forslag for treffplass mottaes. Er ikke lett for en Helgelending å få oreintert seg her i "stor" byen Bodø.......! ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svingstang og stangsving!

Egon er også etter min erfaring et meget godt alternativ. Skal vi da ta utgangspunkt i Egon kl 1900 førskommende tirsdag?!? Jeg tillater meg å poste det "åpen post" og informerer da videre øvrigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vedr. pizza:

 

Engineer's Diet

We all know that it takes 1 calorie to heat 1 gram of water 1 degree celsius. Translated into meaningful terms, this means that if you eat a very cold dessert (generally consisting of water in large part), the natural processes which raise the consumed dessert to body temperature during the digestive cycle literally sucks the calories out of the only available source, your body fat. For example, a dessert served and eaten near 0 degrees C (32.2 deg.F) will in a short time be raised to the normal body temperature of 37 degrees C (98.6 deg. F). For each gram of dessert eaten, that process takes approximately 37 calories as stated above. The average dessert portion is 6 oz, or 168 grams. Therefore, by operation of thermodynamic law, 6,216 calories (1 cal./gm/deg. x 37 deg. x 168 gms) are extracted from body fat as the dessert's temperature is normalized. Allowing for the 1,200 latent calories in the dessert, the net calorie loss is approximately 5,000 calories. Obviously, the more cold dessert you eat, the better off you are and the faster you will lose weight, if that is your goal.

 

This process works equally well when drinking very cold beer in frosted glasses. Each ounce of beer contains 16 latent calories, but extracts 1,036 calories (6,216 cal. per 6 oz. portion) in the temperature normalizing process. Thus the net calorie loss per ounce of beer is 1,020 calories. It doesn't take a rocket scientist to calculate that 12,240 calories (12oz. x 1,020 cal./oz.) are extracted from the body in the process of drinking a can of beer. Frozen desserts, e.g., ice cream, are even more beneficial, since it takes 83 cal./gm to melt them (i.e., raise them to 0 deg. C) and an additional 37 cal./gm to further raise them to body temperature. The results here are really remarkable, and it beats running hands down.

 

Unfortunately, for those who eat pizza as an excuse to drink beer, pizza (loaded with latent calories and served above body temperature) induces an opposite effect. But, thankfully, as the astute reader should have already reasoned, the obvious solution is to drink a lot of beer with pizza, and follow up immediately with large bowls of ice cream.

 

We should all be thin very soon if we adhere religiously to this cold pizza, cold beer, and ice cream diet.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Du skal se de ligger sunket med lodd nede i Saltenfjorden! :lol:

 

Har du funnet ut noe mer om transport av leveransen videre til Lødingen?

 

Tenkte jeg skulle prøve og få de på buss..... Vist det ikke er noen andre kjentfolk som skal i den retningen. Hjem skal jeg få de på et vis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...