Ronny Jacobsen Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Etter å ha ligget sjuk i noen dager fikk jeg endelig bilen på plass i garasjen nå i kveld. En hyggelig nabo tro til, og sammen fikk vi dytta den inn. Så nå kan høst-stormene komme, nå står den innendørs for første gang på maaange år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Så har man bestillt litt rep-deler. Bør være i hus i løpet av uka. Så da er jeg kanskje i gang til neste helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Så har man bestillt litt rep-deler. Bør være i hus i løpet av uka. Så da er jeg kanskje i gang til neste helg. Og så ringte Paddock og kunne fortelle at det beklageligvis ville ta 8-10 dager før jeg hadde varene. Er ikke så farlig egentlig..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Så står hun på 4 bukker. Gikk til og med greit å få løsna på hjulmutterne. En laang latmannsarm måtte til. Bremsene er gode som gull. Bra tykkelse på skivene, nesten ikke slitekant og fortsatt mye igjen av klossene. Bremsene har ikke gått mye før bilen ble satt bort. Men ikke at det hjelper noe da........ Endret 21. oktober 2008 av Ronny Jacobsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Understellet er tross alt grei jobb; skru fra hverandre, gjør rent, sandblås, gjør veldig nøye rent, lakker, sett sammen! Men det blir litt utgifter da. "Alt" må jo byttes. Men begynner du med skikkelig overhaling av en aksel, og så en en til, så vil du over tid få det pent og ordentlig igjen. Endret 21. oktober 2008 av Rune Kleven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Understellet er tross alt grei jobb; skru fra hverandre, gjør rent, sandblås, gjør veldig nøye rent, lakker, sett sammen! Men det blir litt utgifter da. "Alt" må jo byttes. Men begynner du med skikkelig overhaling av en aksel, og så en en til, så vil du over tid få det pent og ordentlig igjen. Been there done that. Allt godt dokumentert i en annen prosjekt-tråd. Et sted må man begynne, jeg begynner med rusta. Senere blir det masse nytt ja. skiver, klosser, fjærer, dempere, lager, foringer, pokaler, eksos, tank, osv, osv, osv........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Du kommer til å bli et leksikon i RRC oppbygging etter det her Ronny! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Been there done that. Og så gjør du det igjen!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Heng opp det du skrev i glass og ramme. Så kan du ta det frem når du ligger under en seriebil igjen, Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Been there done that. Og så gjør du det igjen!? Med største glede! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Trenger råd ang. ramma! Har prøveslipt noen steder for å finne ut hvordan ståa er, og noen steder er det "groper" i stålet som på bildet under. Hva vil det lønne seg å gjøre med slike områder? Slipe dypere? Da vil jeg vel finne innsiden av ramma etterhvert. Slipe overfladisk som på bildet, for så å behandle med Owatrol? Bruke andre midler, såkalte "rustomdannere"? Hammerite har vel noe slikt. Tips!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hammerite, no no no Edit: Tenker da på hammerslaglakk Endret 21. oktober 2008 av Vidar Svendsby Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndersG Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er klart det er både mere penger og mere arbeide, men om JEG hadde hatt Tornerose sp hadde ramma blitt sandblåst, først da får du se hva du egentlig har med å gjøre. Og så blir det VELDIG BRA når du er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Sandblåsing ja...... Da blir det litt andre dimensjoner på jobben. Ikke aktuellt (i denne omgang). Da kunne jeg likesågodt ha søkt om rammebytte. Noe som heller ikke er aktuellt. Her er linker til produkter jeg tenker på: Neutra rust 661 RUST CONVERTER Turtle rustomdanner RustBullet Noe tess tro? Rustbjørn har jeg veldig tilgjengelig, skal i alle fall testes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 ...Men ikke at det hjelper noe da........ ventilerte skiver heter det . Her er linker til produkter jeg tenker på: Neutra rust 661 RUST CONVERTER Turtle rustomdanner RustBullet Noe tess tro? sikkert bra, biltema har også en av samme type som jeg er godt fornøyd med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Demontert tank og hengerfeste idag. Hengerfeste er ei rustfelle!!! De mest rustne stedene på ramma er akk der hengerfestet har vært skrudd fast i ramma. Ellers ser ramma bra ut! Fortsatt sort lakk under møkka de aller fleste steder jeg har sjekka. Rusta befinner seg stort sett bak fjørene. Altså på bakramma. Endret 22. oktober 2008 av Ronny Jacobsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LRseries_1 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hva med å ribbe bilen helt, og bruke noen kroner på syrebad? Da blir men kvitt mye dritt, og har rene flater å jobbe med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ferrobett, eller hva det nå heter, bruker jeg. Rengjør, fjern løst dritt, smør på. Gammel rust blir som nytt stål igjen. Eller noe slikt. Fantastisk middel. Men kommer du over noe slikt så si fra. Jeg kjøper gjerne restparti av dette. Tror ikke det er i salg lengre. Ikke så rart det, sikkert fullt av gift ettersom det bare reagerer med rusta og dermed er det "hel ved" igjen. Ha en fn dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Ferrobett, eller hva det nå heter, bruker jeg. Rengjør, fjern løst dritt, smør på. Gammel rust blir som nytt stål igjen. Eller noe slikt. Fantastisk middel. Men kommer du over noe slikt så si fra. Jeg kjøper gjerne restparti av dette. Se her du: Ferro-Bet A/S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Både og nyheter idag. Har begynt slipejobben. Høyre hjulhus bak ser greit ut. Ramma foran bakfjørene ser veldig bra ut! Så måtte jeg rette opp ryggen litt, så da rubba og polerte jeg plata på c-stolpen, bare for å nyte litt Bahama Gold. Nyyyydelig farge!! Og det var de gode nyhetene! Så til de dårlige. Fant ut at ramma har fått seg en smell foran. Støtfangeren er jo bulka, dette har dessverre forplanta seg til ramma. Har målt, og den har blitt sammentrykt 5-6-7-8 mm ca. Se bildet. En "bule" i godset over bumpstop'en. Så da er spørsmålene: Er det noe problem? Kan det rettes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndersG Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har fått en grei trøkk når det har blitt såpass sjokkbulk av det. Vet ikke toleransene på RR , men hadde det vørt en toyota hadde jiggen blitt dratt frem - mens en suburban derimot bare hadde blitt shimset i understell og karosseri-innfestninger slik at avvikene hadde kommet på under en tomme eller tre Hadde det vært MIN hadde jeg forsøkt å rette det, har du ingen erfaring med rammeretting; sett det bort til noen som har eller belag deg på shims. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Hvis jigg, er dette noe som kan gjøres senere, som for eks. når bilen er ca. ferdig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndersG Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja det kan gjøres senere, men snakk med opprettern om hva han vil ha montert evt ikke montert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Skal "tilfeldigvis" innom en 8-10 autoriserte bilverksteder i morgen. Hvor mange/få av dem som har jigg vet jeg ikke, men jeg skal spørre litt Takker for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Snakket med et bilverksted idag. Han kunne fortelle at jeg måtte finne en oversikt over krysspunkter/målepunkter, og deretter få målt opp ramma for å finne ut hvor skjevt det er. Det kunne jo hende at skjevheten ligger innenfor "krava". Jeg fikk også tips om et verksted som kunne måle og evt. rette for opp greiene. En som opererte med gunstige priser til og med. Jeg fortsetter i alle fall med oppfiksing av ramma, og har i dag skrapa ferdig høyre side. Behandlet deretter med Brunox Epoxy. Har hørt om denne før, og kom over den ved en tilfeldighet. Forholdsvis dyr, men skal være meget bra. Har jeg hørt da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.