Gå til innhold

1971 Range Rover


Ronny Jacobsen

Anbefalte innlegg

Dette er en så morro tråd. Nå har det seg slik at jeg har nettoppplukket ned en 2 dørs. Bare å ta av motor, gir og akslinger igjen. Jeg skal bruke intriøret fra en 87 mod så det kan være at jeg har en del deler etter hvert som du kan bruke. Du får etter hvert hyle ut hva du trenger, så får vi se hva vi har. Jeg bor jo på vei til jobben din, så vi tar det etter hvert.

 

Og bare for å ha sagt det.... denne bør beholdes orginal. Ta heller tiden til hjelp. Tenker folk på forumet er mer enn villig til å donere eller tenke symbolske summer når de vet det går til bevaring av en slik skatt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbud.

Jeg burde egentlig begynne å samle på meg deler, men sliter faktisk litt med lager-plassen.

Har et lager-rom på hemsen i garasjen.

Bar nesten opp en hel RR i deler idag, og fortsatt er det mye i gjen på garasjegulvet.

 

Noen som har original delenummer på innerskjermer foran?

Er disse skjermene de samme for "alle" modeller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig.....stilig, fin bil, endel mere rust enn på min 78 mod. Faktisk får din , min til å fremstå som en perle :D . Ja ja, du lurte på deler fra Paddocks. Jeg har montert inner+outer sills + A stolfe og fotbrønner fra dem. Er veldig fornøyd med passform og kvalitet. Kanskje fordi jeg ikke vet bedre? Virker greit på meg.

Holder nå på å skifte ut gulv+julhus bak, også fra paddocks. Lykke til, skal følge med på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Terje sier - ren kunst!

 

 

Innerskjermer foran (dobbeltsjekk noen?)

 

MRC2281 Høyre (RimmerBros sier her "use MUC2520P" RHF W/ARCH-VALANCE GBP190 incl VAT

MRC2282 Venstre (RimmerBros sier her "use RTC5968P" LHF W/ARCH-VALANCE GBP 194 incl VAT

 

Rob

 

edit: de første delenr gikk opp til ca 1984?

Ketil, kan du bekrefte? SALLHABV7AA / SALLHABV7BA

Endret av robertsoevik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingene blir så store at det lønner seg "å skynde seg langsomt" og samle opp og kjøpe alle store biter samtidig. Når du allerede skal ha over en stor kasse blir frakta for "de andre større tingene" gratis. Det gjorde iallefall jeg, sparte masse kroner på å få en stor trekasse med deler fra England levert på gårdsplassen hjemme.

 

Og så er det jo en her som "til stadighet" er i England og henter biler og tilhengere osv. Det er jo mulig han kan ta med deler for deg.

 

Ha en fin dag

hilsen Henry Arnfinn :)

 

PS!

Er det samling på Høk i kveld?

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør planlegge godt nå Ronny så ikke karosseriet forskyver seg siden mye av den bærende konstruksjonen er rustet bort.. Lett for at karosseridetaljer kan komme ut av posisjon når så mye er rustet bort/fjernet.

Grattis med tidtrøyte btw. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har tenkt på det Terra.

Lurer på om det ikke ville være en idè å måle opp de rette målene mellom A-stolpene

og sveise på avstivere for å holde avstandene i sjakk under sveising av kanaler og dørk.

Kjekt om det fortsatt går an å lukke dørene når gulvet er ferdig mener jeg. ;):)

 

Nedre bakluke og bakre x-member skal jeg ikke demontere før jeg skal bytte x-member.

Vil helst ikke at ting skal "gli ut" bak der.

 

Flott tidtrøyte da! B):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innerskjermer foran (dobbeltsjekk noen?)

 

MRC2281 Høyre (RimmerBros sier her "use MUC2520P" RHF W/ARCH-VALANCE GBP190 incl VAT

MRC2282 Venstre (RimmerBros sier her "use RTC5968P" LHF W/ARCH-VALANCE GBP 194 incl VAT

 

Rob

 

edit: de første delenr gikk opp til ca 1984?

Ketil, kan du bekrefte? SALLHABV7AA / SALLHABV7BA

 

 

Men er dette ORIGINALE LR-delenummer?

 

Må nok få kjøpt meg en bibel. :rolleyes:

Har kun Haynes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vist på bildene trenger jeg litt "betær".

For å ta denne som eksempel.

Passer den på min bil?

Det står "Range Rover til 1985", vil det si alle 2-dørs fra 70-85?

 

Og denne for eksempel.

Er den klar for min bil?

 

Passa ihvertfall på min -78. Tipper det ikke er noen forskjell på syttitallerne når det gjelder disse delene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...