Gå til innhold

1971 Range Rover


Ronny Jacobsen

Anbefalte innlegg

gallery_24_228_31463.jpg

Leylands nya Range Rover är en mycket trevlig bekjentskap. Det finnas knappast nogon bil det går at jämnföra med. Stadig och fin at kjöra. En rejäl terrängvagn som det ocså går at finkjøra med. Hur som helst, det svåra med bilen är rosten. Her ser man hur rosten har ätit sig in i skarvar og plåt. Jag ger fem rattar för bilen och en ratt för rostskydd!

Tror jeg salige Christer ville sagt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om inner og outer sills fra paddock passer like godt på en 71 som på en 85?! :rolleyes:

 

rr123al.jpg

 

Lurer litt på den derre platebiten som står opp med en liten flik på (Til venstre i bildet).

 

Hvor skal den passe? :blink:

 

Tok en titt på Håvard sin fantasisk nyttige bildeserie, her,

og da forstår jeg hvordan sillen skal sitte. :)

Takk til Håvard for grundig dokumentasjon, veldig nyttig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ronny

 

Gratulerer masse med fin bil.

 

Ut fra bildene synes jeg det er LITE rust jeg da, hadde ventet meg noe værre ut fra det du har skrevet tidligere. Jeg må stikke innom en tur for å besiktige nyervervelsen, men det drøyer nok noen uker før jeg har tid til å komme.

 

Får du igang motoren så er det vel bare baklukene du strengt tatt trenger å gjøre noe med, ellers er det masse god gammel patina her og bilen er snart klar for å tas i bruk.

 

Artig med den originale matten for baksetepassasjerer, den er "gull verdt". Legg den på et sted der den ikke skades, ikke for kaldt, ikke for varmt, ikke tilgjengelig for mus.

 

Dørken bak ser fin ut og innerskjermene bak ser jo bra ut.

 

Men et tips: Når du blir ferdig så bruk bilen kun når veiene her nede er saltfrie. Jeg skiftet innerskjermer foran og reparerte bak for 8-9 år siden, nå burde jeg skiftet foran igjen og MÅ reparere bak. Disse bilene tåler ikke klimaet i Østfold noe særlig. Min var så godt som rustfri da jeg flyttet hit i 91, men etter en to-tre år så hadde rusta fått tak i innerskjermer og bakluke. Etter det har jeg skiftet mye platebiter. Men bilen brukes jo mye også da, har også gått tilbake til å sprøyte den med sagkjedolje. Det gjorde jeg også tidligere, og holdt rusta i sjakk. Men så skulle jge jo prøve alskens "moderne" understellsbehandlingsstoffer, og det er jeg ikke veldig fornøyd med.

 

Ha en utmerket dag alle sammen og en fantastisk dag til Ronny som har fått tak i den perlen

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå var du litt pessimistisk.

 

Du vet ikke hva som finnes, nærmere enn du aner. Vidar har muligens litt han har tatt vare på og jeg har også litt forskjellig jeg har tatt vare på.

 

Du vet, deler jeg skifter ut legger jeg vanligvis "på lager". Ikke noe rart at jeg har det fullt overalt.

 

Dermed er det ikke umulig at deler kan dukke fram, og interiør får du jo trekk og deksle etc til. Helt nytt. Vet om folk som syr nye trekk også jeg, det er bare det at jeg selv aldri tar meg tid til å fikse slikt på egen bil.

 

Ha en flott dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny,

 

- Uten å ta fra deg motet, men alle delene er fremdeles mulig å få tak i. Det vil tar litt tid, og en må ha en solid dose tålmodighet...

Det du ikke får tak i her på berget, finnes i England.

Jeg har fått tak i noen kontakter som er brukbare.

 

Baksetegulvet (belegget), som allerede er kommentert, DET MÅ DU SPARE PÅ! Dette er som nevt "gull verdt".

Keep up the good work!

 

Rob

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått skrudd av litt i dag også.

Venstre bakskjerm og hjørne gikk greit.

På høyresiden stoppa det opp litt pga bensinpåfyllinga, samt mørke og noen regndråper.

Regner med at jeg finner ut av demonteringa av bensinpåf. i morra.

 

På innsiden av venstre skjerm så det i alle fall veldig greit ut.

 

gallery_24_228_105847.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny,

 

Paddington skal få helt nytt interiør til neste år, og den er kliss lik din, så du får herved alle interiørpaneler (minus tak) i gave!

Ikke kast "dørhandtakene"!!!!

Jeg hjelper deg også med å fikse setene. Mine skal "stoppes om" i april 2009.

 

:D

Rob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du mangler klokke... kan få en av meg, tikker som en skoleklokke og har ikke hastverk med å komme rundt, men er helt riktig minst to ganger i døgnet, og ikke minst... er helt original B) . jeg får også en del karosserideler tilovers når bilen er ferdig lakkert... en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...