Gå til innhold

Alternativ til vinkelsliper


Theo

Anbefalte innlegg

Metabo. Uslåelig kvalitet. Kjøpte 2 stk. 125mm. i 1991, Noen bedre?

 

Tja;

har en 1992 modell SKIL som er grå i plasten.

Heter vel noe sånt som " SKIL Proffessionel ".

Systematisk mishandlet siden dengang, ( drev bla.a maskinfirma i 5 år, så det var ganske mye sveis, slip og bank, ) slipt store mengder glassfiberstøv og renslipt kjøl på seilbåt fler ggr.

Aldri åpnet, blåst ren med trykkluft etpar ganger i året.

Aldri slått et feilslag, mye mer kraftig og anvendelig enn min NYE Hitachi i samma størrelsen.

Kostet 599,- den gangen.

 

PS -faderen hadde en blå Bosch. Hørtes ut som om den manglet lager, og det rett ut av esken.

Gikk 25 år med hard bruk hjemme på farmen. Kapping av betong, skjæring av dumperhengerkasser, og reprasjoner av alskens landbruksmaskiner av ganske heftig kaliber.

Etter 25 var bryteren kaputt. Kostet altfor mye, og maskina ble skrota. Lagrene var like fine, aldri byttet.

 

J30S

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Flott Theo!

Og dette betyr at du beholder Prince Charles? :)

 

Vel, han står i garasjen ennå, og jeg kutter litt her og litt der - sånn innimellom.... :rolleyes: (Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe helt nye kanaler eller om jeg skal reparare de eksisterende....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han står i garasjen ennå, og jeg kutter litt her og litt der - sånn innimellom.... :rolleyes: (Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe helt nye kanaler eller om jeg skal reparare de eksisterende....)

 

Kan for tiden være litt problematisk å kjøpe nye :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan for tiden være litt problematisk å kjøpe nye :ninja:

Har du kjøpt opp restlageret? Jeg også må bite i den sure grøten og snart slutte å gå rundt det varme eplet..... :(

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meneå ha hørt at fabrikken som lager rustskadedeler er gått konkurs. Allmakes var tomme, Paddocks hadde en del på lager, men ikke alt jeg trengte... Men sånn som disse bilene ruster :( , blir det nok snart deler igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...