Gå til innhold

Alternativ til vinkelsliper


Theo

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg brukte en ny innkjøpt Biltema vinkelsliper i går. Den varte i ca 10 min før døde... Ikke imponert!

 

Dette har vi snakket om... :angry:

 

Vinkelsliper fra Biltema duger ikke til spesielt mye. Det hjelper ikke at de er knallbillige når du ikke får gjort jobben.

 

Men du vil ikke høre, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en ny innkjøpt Biltema vinkelsliper i går. Den varte i ca 10 min før døde... Ikke imponert!

Hvordan kunne du tro at det var en god idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske god erfaring med billig el-verktøy, men ikke fra Biltema og heller ikke Coops merke Kellen. Kellen er gjennomført flytting av søppel fra kina til Norge. Vinkelslipere fra Mekk, Europris og Bilxtra har fungert bra, har ikke drept noen ennå og brukt atkillelig mer enn 20 kappeskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, jeg kjøpte den ikke. Avventer prisundersøkelse....

Flytt til mere sentrale strøk i landet og du skal få låne min. Jeg har den store typen og den er suveren til så myyyyyyyyye myyyyyyyyyye mer en du kan tru. Men det koster å vere kar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Har også kikket på Fein. Det er to de selger; den gamle typen og den nye. Nye har flottere innfesting av verktøy.

Den gamle mener jeg er nær lik bosch sin og dermed nesten samme pris. Som det er sagt så er kappeverktøyet dyrt, og jeg kommer til å kjøpe en "basic" med ektra blader for kapp i ........ja alu ;)

 

Har også skjært mye med stikksag, og blader for metall fra Biltema... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Kellen er gjennomført flytting av søppel fra kina til Norge...

Eg har faktisk ein liten Kellen som har funka fint i eit par år. Vart hasteinnkjøpt då den gamle B&D´en smelta.

J@vl16 stygg lyd i den Kellensliparen, eg var sikker på at han var defekt med det same eg starta han, men til no har han kutta og slipt mykje rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til mere sentrale strøk i landet og du skal få låne min. Jeg har den store typen og den er suveren til så myyyyyyyyye myyyyyyyyyye mer en du kan tru. Men det koster å vere kar. :D

 

Vurderte flytting til mer sentrale strøk i landet, men kona satte seg på bakbeina gitt, hun mente det var litt drøyt å flytte til Bergen bare pga det var mange hyggelige LR-eiere der :rolleyes::) Men nå stortrives jeg der jeg havnet!

Endret av Theo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit viktig poeng angåande Fein Multimaster vs. Bosh er pris på blad. Fein sine blad er fryktelig dyre. Og heller ikkje bedre enn Bosh sine som er billigare.

 

Ville sjøl gått for Bosh sin blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk kjøpt Bosh sin, fungerer utmerket til mitt lille garasjearbeid :) Faktisk temmelig imponert, kutter med letthet dørkplatene i Princen i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metabo. Uslåelig kvalitet. Kjøpte 2 stk. 125mm. i 1991, og begge har vært i jevnlig bruk siden. Og da mener jeg hardt og røfft bruk som kutting og sliping i både stål og betong. Kostet 1400 pr. stk. i sin tid. Vel anvendte penger. Hadde de til førstegangssjekk hos en lokal elreperatør forleden med tanke på tilstand av børster mm. "Børster og lager holder noen år til" var beskjeden jeg fikk da jeg hentet de hos reparatøren. Noen bedre? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...