Gå til innhold

Ny bil på gården


Spoon

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vil gjerne gjøre "alt" dette med bilen gutter, men det er ikke sikkert at banken/kona/lønningsposen sier jeg skal gjøre alt den første uka!

Et sted må jeg jo begynne, så jeg skal starte med å skifte en av skruene som holder fremre lightguarden :lol: :lol:

Jeg begyner å lure på om det er noe alvorlig feil med bilen, spylte den med høytrykken, men det kom ikke noe vann inn i kupeen. Den lekker heller ikke olje!

Kan vi ha kjøpt "katta i sekken", eller vil dette normalisere seg etter en tid?

Endret av Spoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det kanskje din jeg så nede ved rundkjøringa ved Statoil i bygda i går. Flott var den ihvertfall!

 

Hadde akkurat vært og tittet på brannvesenets flotte D3. Brannmesteren er jo Land Rover entusiast selv.

 

Gratulerer! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det kanskje din jeg så nede ved rundkjøringa ved Statoil i bygda i går. Flott var den ihvertfall!

 

Hadde akkurat vært og tittet på brannvesenets flotte D3. Brannmesteren er jo Land Rover entusiast selv.

 

Gratulerer! B)

 

Var sikkert meg det ja, jeg var også innom brannstasjonen, måtte jo vise Nils-Erik nybilen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er ein PEN bil, eg såg den LIVE på Aker brygge då eg var der ifjord i April under ein skipsdåp!

Syntes allerede den gong at bilen hadde eit meget pent oppsett mtp dekk dimensjon etc.

adde eit bilde av den på den gamle telefonen min. Då eg tok det stod det ein dønn strøken 2CV ved siden av, han trudde eg tok bilde av bilen hans & blei sur då eg sa det var LR som intereserte meg, hehe!

 

Lukke til med nyinnkjøpet c,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er ein PEN bil, eg såg den LIVE på Aker brygge då eg var der ifjord i April under ein skipsdåp!

Syntes allerede den gong at bilen hadde eit meget pent oppsett mtp dekk dimensjon etc.

adde eit bilde av den på den gamle telefonen min. Då eg tok det stod det ein dønn strøken 2CV ved siden av, han trudde eg tok bilde av bilen hans & blei sur då eg sa det var LR som intereserte meg, hehe!

 

Lukke til med nyinnkjøpet c,)

 

 

Takk. Ja, bilen er utrolig strøken utvendig, men har vært brukt av en murer. Faren min og jeg brukte store deler av lørdagen på å vaske murstøv ut av bilen, tror det har blitt kjørt mørtelsekker med hull, inne i bilen :o Begynte med støvsuger, gikk over til trykkluft for å prøve å blåse støvet ut av kriker og kroker, det virket faktisk ganske bra. Har nok også vært en del fukt under mattene i bilen, så de er vasket. Nå lukter de bedre og murstøvet i de forsvant :) Byttet samtidlig de rustne skruene/boltene i fotbrønnene foran!!

Nå venter jeg bare på WROC, skal bli gøy å få prøvd den i terrenget. Blir uvant med så stor bil, er jo vant til en liten og snerten 88".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på WROC, skal bli gøy å få prøvd den i terrenget. Blir uvant med så stor bil, er jo vant til en liten og snerten 88".

 

Vedder en flaske med skotte på at den ikke er like ren når vi reiser fra Rena.. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder en flaske med skotte på at den ikke er like ren når vi reiser fra Rena.. :D

...vedder ikke imot, men håper den er mest møkkete utenpå!

 

 

Gutter, dere glemte den viktigste faktoren for å gjøre en 110 DCPU perfekt: Angelina Jolie som Lara Croft i sjåførstolen... B) Flott vogn!!

Du har ikke tilfeldigvis nummeret hennes? ........eller kanskje kona mi ikke synes det er noen god ide :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Slapp a'... Den første bulken er verst, sies det. Se på det som styling!

 

 

Var det Tore som innførte begrepet "skogsmaskinstyling" ?

 

Knakende flott begrep iallefall....

 

Gutter, dere glemte den viktigste faktoren for å gjøre en 110 DCPU perfekt: Angelina Jolie som Lara Croft i sjåførstolen... B) Flott vogn!!

 

 

Sist jeg snakket med Angie fortalte hun at hun fortrekker HiCAP...... eller var det FC? blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vil vel det aller mest perfekte være Fru Pitt i passasjerstolen? Det betyr jo for det første at det er DU som får kjøre vidunderet, samt for det andre at det sitter en kjekkas i Hollywood som ikke kan skjønne at hun heller valgte DEG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Jeep folket påsto at karosseri går på kontoen for slitedeler :huh:

Ellers så imponerte "ny" bilen meg, satt bare og lo, da vi kjørte opp og ned brattbakker.

Seriebil i skogen er gøy, men det er jammen Defender også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det blir da gjort litt småtteri med bilen trass kulde og mye jobbing.

Har fått montert:

Reservehjul feste med Hi-Lift feste, kjøpte fra OEC i Bergen.

Montert "DefVent", som fungerer utmerket.

Ny stereo, enkel og grei Blåpunkt, Audiobahn høyttalere, felte ned diskantene i dashboardet, satte inn den gamle Lanzar suben til Haakon, som ble koblet til en "Boss" forsterker. Ble litt annen lyd i bilen!

Noen bilder:

gallery_108_9_103363.jpg

 

gallery_108_9_18772.jpg

 

gallery_108_9_13607.jpg

 

gallery_108_9_12703.jpg

 

gallery_108_9_70474.jpg

 

gallery_108_9_31313.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...