Gå til innhold

Vadsø


@le

Anbefalte innlegg

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

 

ja jeg har sett på den.. den sto ved ett verksted der, husker ikke hvilket...

 

Som jeg husker det så var det rust i bakre crossmember.. men jeg så bare kjapt på den.. Stoppet kort der på vei til hytta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fin bil! B)

 

En vintertur fra Vadsø i en serie IIa må jo være en flott opplevelse. Kjør i vei! :D

 

Her er blogg fra mitt vinterraid: Arctic Raid. :)

 

Forresten kunne man jo tatt turen som en forumtur! Hadde vært fint med en liten høsttur nå! Noen flere som kunne tenkt seg en liten tur? :o

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tok du vekk den fine sangen Stig? :)

 

Ja...skal det bli en forumtur så må dere si ifra relativt fort. Og så må dere hjelpe meg å skru i begynnelsen av turen...se mangellista i første post.

 

Forresten så står bilen på Knobby. Det er jo perfekte vinterdekk! ;)

 

Dere som har peiling. Hva er den bryteren på gulvet der man normalt har en fothviler?

Det som ser ut som en ventil i dashbordet er ID-skiltet... blush

Det som så ut som en kniv ER en kniv :) Festlig.

 

Det er litt rust i fotbrønnene, men veldig lite. Mindre enn på ex-milen min da jeg kjøpte den, og det klarte jeg å fikse...

Bakre travers (er dette det rette ordet for crossmember?) er litt angrepet også, men noe annet kan man vel ikke vente. Prisen sank iallefall litt da vi fant ut av dette. Nå går jeg snart i pluss... :rolleyes:

 

 

Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter på gulvet er nok dimbryteren. Den satt der nede før den ble flyttet opp på rattstammen. (Og Lierbussen har den for moro skyld plassert helt til venstre på dashbordet - tilsynelatende "klippet ut" fra fotbrønnen. :huh:)

 

Forøvrig: Gratulerer med tidenes langdistansekjøp! Bilen ser jo ganske fin ut, så den blir du sikkert glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst vært litt rask med navnsettingen her...jeg har jo ikke engang møtt bilen!

 

Idag ble bilen registrert på meg. Selger kunne i den sammenheng fortelle meg at bilen heter "Daktarien".

Daktari er swahili og betyr lege. Legen altså. Flott navn :)

 

My artig å se i denne introen: http://www.youtube.com/watch?v=INFmPsTtYH8

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig :)

 

Nå blir det forresten biltur på Daktarien. Pleyms Transport AS i Vadsø tok det samme som Hurtigruten+fraktbåt. Da slipper Daktarien å bli lastet om i Bergen også. Det tror jeg han er glad for...mange skumle folk der :ninja:

Og så kommer han fortere frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg komme etter alle andre og gratulere jeg også! Får bare beklage, jeg er blitt litt tregere i oppfattelsen etter at jeg flyttet til ørkenen i sør (danmark) blush Flott flott bil du har fått deg Atle, nå må du bare komme deg tilbake på den nordlige halvkule så kan vi ut å cruise i de sørlandske skoger og traktorveier i de ultimate seriebilene (s2a) ;)

 

Jeg vil gjerne takke Tor Linge Tønnessen og Fredrik Tønnessen for tips og gode overtalelsesevner Dere er medskyldige

And just for the record; Fredrik Linge Nygaard er navnet (ikke Tønnessen, av en eller annen grunn) :)

Endret av linge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, der bommet jeg grovt ser jeg. Linge er bare bortglemt, Etternavnet visste jeg ikke

 

Sårry :)

 

Ellers tusen takk! Nå skal det cruises ja. Dette er en kraftverksbil, har ikke dere også det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er originaldimmensjon på dekkene på Daktarien?

 

Jeg har lånt et bilde fra Linges AS AUTO-tråd. Jeg syntes det er virkelig sjarmerende med slike små smale dekk på disse bilene. Daktarien skal aldri bli noen versting i skauen, det har jeg to andre til.

 

IMG_2417.jpg

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Nå fant jeg i en annen tråd at alternativ dimensjon er 6.50x16, 7.00x16 og 7.50x16. Nå må jeg plutselig velge. Slitsomt.

 

Og forresten så er det ikke så langt man trenger å gå for å finne en konverteringstabell... Helt til hovedsiden faktisk :)

 

http://www.lrforum.com/main/documents/seri..._conversion.htm

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har peiling. Hva er den bryteren på gulvet der man normalt har en fothviler?

Jeg har normalt fotomkopleren her.

Med den veksler jeg mellom hel- og halvljus.

Nå fant jeg i en annen tråd at alternativ dimensjon er 6.50x16, 7.00x16 og 7.50x16. Nå må jeg plutselig velge. Slitsomt.

Det er aldri feil med 7.50r16 på en LR hvis du har hengende pedaler.

 

Bilene med stående pedaler har noen plassproblemer med så store turnsokker.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotomkopler? Bytter mellom lett og tung fot?

Jeg har skjønt at det er lyset ja. Husk at jeg ikke har sett bilen, kun bilder. :)

 

Jeg har hengende pedaler ser jeg på bildene. Du tenker sikkert på G90 om jeg ikke tar helt feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...