Gå til innhold

Rust!


bjornare

Anbefalte innlegg

Var oppe i garasjen i går for å forberede skifte av førerdør. Fikk av den gamle ganske greit.

 

Etter å ha oversett alle tegn og antagelser ganske lenge, tok jeg mot til meg og rev av matte og teppe på fotbrønnen på førersiden :

 

gallery_3902_9_53400.jpg

 

Så mye for : "Rust?; nei nesten ingenting" fra selger. Velvel, man betaler for å ikke sjekke kjøpsobjekt skikkelig. Kan vel egentlig ikke skylde på andre enn meg selv...

 

Noen som er intressert i å overta rustobjekt?

(Kanskje noen har en mer eller mindre velfungerende seriebil, som de har lyst å bytte bort i en ny fritids syssel :rolleyes: ??)

Endret av bjornare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at garasjene mine ser slik ut nå:

 

gallery_3902_9_30947.jpg

 

så kunne jeg ha vært fristet til å starte, men jeg må innrømme at akkurat nå er jeg klar for å gjøre drastiske tiltak med bilen. Den er forøvrig i ok stand ellers, noe rusk selvfølgelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å finne rust man trodde ikke var der, men sånn er det med RR - det er en del av gamet.

Og det er nok ikke midre kjipt at garasjene dine har blitt rasert, men du får ta begge deler som gyllene muligheter. Du kan både rive den kjipe skilleranordningen i garagen å få god plass til å boltre deg på mens du fikser opp rangerovern etterpå når du får tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at garasjene mine ser slik ut nå:

 

gallery_3902_9_30947.jpg

 

så kunne jeg ha vært fristet til å starte, men jeg må innrømme at akkurat nå er jeg klar for å gjøre drastiske tiltak med bilen. Den er forøvrig i ok stand ellers, noe rusk selvfølgelig.

 

Et lite hint,lukk opp porten først :P

 

Hadde jeg hatt så fin garasje skulle jeg ikke klaga,sveisa opp discoen under åpen himmel så det går greit bare vinden holder seg vekk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen møtte sitt endelikt ved at nabojenta øvelseskjørte for første gang. Golfen stoppet ikke før den traff Engelsk metall(eh..) Sånn som skjer. Det gikk heldigvis bra med folk og fe, tror til og med at hun har fått prøvd seg bak rattet igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er holdningen det kommer an på mann :P . jeg mener, hva er problemet ? det er jo bare å øke gassmengden litt på sveiseapparatet for å kompensere for trekken B) . og ikke se på det som rust... velg å kalle det "helse i hvert hull". B) og er ikke det nok så får du tenke på at setekassa di er fin og at det er utrolig greit å komme til med oljesprøyta inni kanalen nå :D .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setekasse er fin, men det skulle vel bare mangle, den er jo av plast :P .

 

Ikke noe problem å tømme en ti litersbøtte med olje rett i kanalen der nei.

 

På den positive siden må det sies at kanalen virket veldig sunn og fin, klarte merkelig nok ikke å se noe rustangrep der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det der ser ikke så galt ut.

 

Det e jo bare en undskyldning til å trekke i garasjen når "noen" hinter i at det e tid til en "fredags " vask. :)

 

Spøk til side.........trur ikke du skal se så mørkt på det. Jeg vet om mange i ditt nærområde ( Tromsø ) som har eller skulle ha gjort det samme. FIKSE kanal FØR dørken begynner å bli oppspist...

 

Selv holder jeg på med å mane meg opp til å bytte bærebjelken bak ( den som hengsler til bakluken er festet i )

Var "litt" rust i den brukte som jeg fikk tak i. Bestilte ny hos en delepusher rundt jule tider, men har nå fått besjed om at han ikke kunne levere siden produsent i UK var konkurs/lagt ned. :(

 

SÅ mitt motto er ............... mye fritid .......kjøp Range Rover.........

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg byttet bjelke bak på min fikk jeg en som var "hjemmelaget". Det er bare en plate som er brettet rundt litt. Ta med en bit av den gamle og stikk til et plateverksted og få de til og knekke en ny en. De gamle festene er greie og flytte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanalen ser grei ut. Mener at jeg har sett ferdige erstatningsdeler bl.a. fotbrønner. Ingen som har formening om hvor man får tak i disse?

 

Er forøvrig åpen for bud på bilen, veldig åpen for å si det sånn...

Endret av bjornare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørk til RR trenger du ikke kjøpe noe ferdig plate til, den er jo så godt som helt flat jo..

 

Kjøp en 1mm stålplate på et verksted eller stålutsalg, skjær bort infisert materiale og kutt til en bit som passer i hullet. Sveis inn og saus på med foretrukket rusthindrende materiale før du monterer inn fjernet interiør og kjører avsted.

 

Kan ikke - eller har ikke anledning til å sveise? lag overlapp på plata, pop/skru og lim inn den nye..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh...jeg må spørre... Hvordan klarer man dette?

 

En kompis av meg satte seg inn i garasjen på Jan Mayen, trykket på portåpneren og rygget tvers gjennom porten. Dobbel garasje og bilen sto på feil side. Det var naboporten som åpnet seg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Ser bra ut. men hvordan står det til med bilen? Nå har du bra arbeidsforhold til å få i gang arbeidet med rustprosjektet.

 

Ligger ute for salg på Autodb. Kjøpte den for 55000,- i februar, går til førstemann med 29000,- pga rusten, bilen er ellers bra!

 

Har kjøpt en 1976 109 sw diesel som jeg henter i morgen, er litt spent på overgangen...

Endret av bjornare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...