Gå til innhold

RRC cab


leiohel

Anbefalte innlegg

Har tidligere fortalt her inne at jeg har planer om å kappe taket av en RRC 2dørs og ha veltebøyler i stedet.

Har ikke hatt tid til å søke ennå, men er halveis i nedplukking av bilen.

 

Var innom biltilsynet i et annet ærend i dag og spurte da samtidig om en prat om mitt kommende prosjekt og søknad.

Spurte om nødvendig dokumentasjon for en slik ombygging da bilen har ramme osv.

Da kom BOMBA: "Vi trenger dokumentasjon fra importør eller fabrikant at den er konstruert slik at hvis taket fjernes så er bilen fortsatt stekr nok...."

GULP..... tenkte jeg. Jeg har jo tidligere snakket med importøen i norge og der var null å hente.

 

Jeg må jo søke sentralt, så jeg håper der er personer uten den holdningen der inne, men ble litt svett.

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skal være glad for at du enda ikke har somla deg til å kjøpe kappeskiver til vinkelsliperen! :ninja:

 

Vel.....har tatt av taket jeg og det gikk litt hardt ut over taket. godt jeg har en delebil til. Men jeg gir meg ikke helt ennå.

 

At å få noe hjelp i fra importøren vet jeg er bare å glemme. Men håper at noen sentralt blir fornøyd med søknadn min. må bare få satt meg ned og skrevet den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forklarte vel at den hadde ramme!!

Da er ting litt lettere.

 

Kom aldri så langt før jeg ble avbrutt av fyren bak disken. Men jeg har god tro på at det skal løse seg. Heldigvis var det ikke han som skal behandle søknaden.

For å si det slik: jeg SKAL få det til. Skal man bygge drømmebil, så skal man det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom aldri så langt før jeg ble avbrutt av fyren bak disken. Men jeg har god tro på at det skal løse seg. Heldigvis var det ikke han som skal behandle søknaden.

For å si det slik: jeg SKAL få det til. Skal man bygge drømmebil, så skal man det.

100% enig i deg bygg drømmebilen din du :)B):)

Mvh Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan det gjøres slik, eller du kan bruke idèer..

Forslag:

 

Brevhode her - standard profesjonelt brev

 

Søknad om ombygging av kjøretøy.

 

Vil med dette søke om godkjenning av ombygging av kjøretøy reg nr XX 12345 til cabriolet. Bilen en XXXX modell Range Rover. Første generasjons Range Rover (1970 - 1995) er utstyrt med bærende chassisramme (stigeramme slik som på de fleste lastebiler) og karosseriet er av aluminium som sitter skrudd og poppet på et skjelett av stål.

Range Rover er ikke typegodkjent som cabriolet, men har vært levert i utallige konstruksjoner hvor tak enten er modifisert, kappet eller fjernet til fordel for annet utstyr (brannpumper og lasteplan mm).

Rammen på Range Rover er konstruksjonsmessig og dimensjonsmessig lik rammen til Land Rover Defender og Seriebiler, og disse bilene er bygget med et modulbasert karosseri i hovedsaklig aluminium og er blitt levert og typegodkjendt i mange varianter som ikke har hatt tak og de aller fleste av disse bilene har demonterbart tak.

 

Jeg ønsker å erstatte aluminiumstaket på min bil med veltebøyle[r] og stofftak av samme konstruksjon som er levert og leveres på (bla.a) Land Rover Defender.

 

Ombyggingen planlegges utført på følgende måte:

Beskrivelse av planlagt ombygging her, kan gjerne inneholde dimensjoner på veltebøyler etc - kanskje sammenlignet med dimensjoner på matrerialet som blir fjernet. Setebelter ER et tema, forklar at disse sitter i setene og IKKE blir berørt i denne ombyggingen.

 

mvh

En hyggelig bilbygger :P

 

Lykke til, fingrene er krysset ;)

Endret av AndersG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra Anders..

nydelig !

men jeg ville utvist forsiktighet med ordet "kappe" og dets synonymer i søknaden (høres så skummelt ut). det bør understrekes at det er snakk om demontering, da i prinsippet alt som skal vekk er skrudd eller poppet.

 

hmm når jeg tenker etter... hvorfor søke ?. jeg mener, hvis går på trafikkstasjonen og sier "taket og vinduene på bilen min er til å skru av. har jeg lov til å skru det av eller må jeg søke". er det ikke det det er snakk om da ? B-stolpen kan jo få stå ifred. resten er vel skrujobb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontering er helt klart ordet!

 

Sitter en ramme som bla.a takplaten ligger på og bakre vinduer står i samt C-stolpene .. Denne bør absolutt også "demonteres" :D Bare tynt Engelsk blikk alt sammen, kan ikke skade å erstatte dette med en solid veltebøyle.

 

Syns forøvrig de to mørke bilene på bildene til Kjernmoen er meeget inspirerende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen. Tror ikke jeg er alene om å ha lyst på en RRC uten tak. Jeg tar alt til meg og bruker det i søknaden. Virkelig genialt må sies å være ordformuleringen: demontere.

 

Angående de bildene som var lagt inn. Det første bildet (sort cab) har hengt på veggen min nå i noen mnd. greit å ha noe å strekke seg etter.

 

Gleder meg til å lage en egen tråd om utviklingen av bilen. Forhåpenligvis starter tråden med kopi av godkjent søknad.

 

Helgen skal brukes for å plukke ned ferdig bilen, slik at jeg kan begynne å sveise rust på ramma.

 

Klaffer alt, skal søknaden sendes før kommende helg.

 

Kryss alt som krysses kan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Veldig rart dette kom opp nå. Hadde aldri hørt om rrc cab før, men i går hadde jeg bilen på service på Nordlys auto og der stod en veldig fin hvit rrc cab. Sjekker gjennom forumet i dag og plutselig dukker denne posten opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...