Gå til innhold

Bildetråd med bilder av min freelander. :)


Tobbe

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Med gode vinterdekk og snø så er det der ikke mulig, jeg har prøvd på alle mulige måter... Men er det is under snøen?

 

Motoren må tåle det der, det står ingne plass i instruksjonsboken på en bil at høye turtall ødelegger motoren.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode vinterdekk? tja... de ble kjøpt inn forje vinter, og har stått på bilen siden.. så de er vel ikke heelt som de burde være, etter en sommer i bergen.. Tror ikke det er is under, bare 15cm nysnø. Vcu'en min er ikke helt som den bør være heller, mulig det hjelper litt.

 

I denne filmen ligger motoren på 7000 hele tiden. 1.gir.

Prøvde på 2 gir og det fungerte det og, men da klarte ikke motoren å komme høyere enn 3000rmp. ikke så lenge eg holdt sving ihvertfall.

 

Morro som fy.. Har herjet rundt diverse bergensveier i 6 timer i gårkveld/natt. der de har brøytet ligger det igjen hardpakket snø, så bilen kommer sidelengs ut av alle kryss dersom man bruker gassen riktig. Sladding med 4hjulstrekk ER overlegent!

 

Beste bilen eg har kjørt på vinterføre. ingen problem å leke som dette med den, og når alle andre som leker med bmw og svenske 240 setter seg fast så er det bare å ta ut tauet og trekke de løs.. selv med snø under alle 4...

 

This car can't be sold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops... It happend again..

 

 

Men min kjære flodhest har også gjort noe nyttig i dag.. :) rev ut 4 biler som stod fast etter brøytebilen hadde passert. Selv med mye lossnø under alle 4 hjul var det ingen store problemer å trekke ut de som stod fast.. Fantastisk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fullt klarover at lappen ryker om feil mann er vitne til slik kjøring ja...

 

Forøvrig har eg vert ute å lekt litt til i da og.. :)

Men denne gangen under kontrollerte forhold. Lukket bane. Liten filmsnutt filmet fra taket på bilen..

 

Ta en titt om interessen er der.. :P

Litt mye vindstøy desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nyvaska bil.. :D

 

09032010012.jpg

 

Hadde nylig en problemfi tur bergen-elverum-oslo-bergen... :) 140 mil i løpet av en helg..

Fikk forbruket ned i 0,82! og det selv med litt sprek kjørestil..

Så da synes eg den fortjente en vask i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er denne tråden et bevis på at Freelandern tåler juling, og at jeg må bytte ut golfen min ganske så fort ? :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er mange som ikke liker dekslene på frontlyktene.. men ja, en smakssak..

Må selv si at når det er er halvmørkt ute og du får bilen bak deg i speilet, med oransje parkeringslys og ellers kun grøftelys på,

Da er det en virkelig sinna bil du har bak deg... :) Digger det... skal se om eg får tatt ett bilde med skikkelig kamera som klarer å få fram hva eg mener.

 

Samtidig lager dekslene en linje ned mot ekstralysene...

 

Men nok om det...

 

Fikk klager på parkeringen min på jobb i dag.. :(

ser ikke helt problemet eg da, eg prøvde jo bare å oppta minst mulig plass, siden store deler av parkeringsplassen er dekket av snø og derfor utilgjengelig.

Men slikt sømmer seg visst ikke... :P Missunnelse ute å går tenker eg.. hehe... :)

17032010004t.jpg

 

Bildet er ira i går, stod lenger opp ihaugen i dag.. halvmeter lenger fram eller noe slikt.. Men denne vinkelen her var altså nok til at hegngerfestet skrapte nedi. Fjærne hengerfestet er ikke mye aktuelt, så spørs om ikke bilen skulle vert løfta litt etterhvert.. :)

Får se om det dukker opp overskudd til å bestille hevekit etterhvert. OEC ville ikke levere til meg pga fare for å få problemer med styrestag/endeledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takker for det :)

 

Har noen småperverse videoer liggende på telefonen som eg skal få ut her så snart eg finner en pc som takler oppgaven.. ;) og seff få det bildet ut direkte, vet ikke hva som skar seg slik at det ble bare en link.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...