Dappe Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har en lett uling i bakakselen og merker at det blir varmt i området merket på bildet. Må jeg ta opp alt sammen bak eller kan det fremre lageret byttes uten å åpne hele greia bak? Hva må eventuelt byttes og hva bør jeg passe på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Du må nok til med alt. Ut med diff, bytt begge lager, bytt krympehylse, shimse opp. Endret 11. august 2008 av hugin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Allså en skikkelig kosejobb ( Se å få gjort det før et av lagera skjærer seg for da blir det skikkelig spennende ihvertfall om det skjer i litt fart :-() ) Endret 11. august 2008 av Land Rover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har en skjært diff her,den bilen var det knekt stikkaksel på som så ut som en korketrekker i splinen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chr Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Må man ha presseverktøy til lagre og krympehylse ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Men en stor nok momentnøkkel er greit å ha for å trekke til korrekt. Den største/mest slitsomme delen er inn og ut med diffen til den er satt opp riktig igjen Forøvrig en glimrende aneldning til å montere sperre i bakasklingen når du først skal ut med alt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Forøvrig en glimrende aneldning til å montere sperre i bakasklingen når du først skal ut med alt Sitter en der fra før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Vel.. Da er alt sammen tatt ut og det dukket som vanlig opp noen overaskelser For det første var mutteren på flensen til pinionen helt løs. Det hadde tydelig vært bevegelse der da skiven var skikkelig ripete.. Av de fire lagerene innvendig i akslen var det to stk Koyo (Japan) og to stk Timken (UK) Koyo lagerene var helt utslitt og de var hakkete og lagerbanen var helt ruglete.. Timken lagrene var helt ok. Det var Koyo lager nermest drevet på pinionen og på venstre side på diffen. Lageret på diffen hadde tydeligvis vært med rundt noen ganger og laget litt merkbar slitasje i lagerbukken. Det er ikke mye men en kjenner det med fingrene. Spørsmålet er: Må lagerbukken byttes? En annen tin er at jeg ikke får av lagrene med vanlig trepunkts avdrager. De sitter som fy.. Skal de gjøre det? Så til slutt oppdaget jeg at luftrøret som er loddet inn i skiven på diffen var knekt nesten helt av. Må jeg da bytte hele skiven med rør eller holder det å lodde inn en ny rør? Det var også veldig stor forskjell på de forskjellige lagertypene. Koyo lagrene har mye mindre ruller i forhold til Timken, og de ser rett og slett simplere ut. Jeg bytter alle lagrene når jeg først har det oppe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Quality never goes out of style Japansk er bare en kopi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kanskje, kommer an på om du får lagerbanen til å sitte. Eller du kan ta en stor bankert å få den til å sitte De er nok varmet opp for å få de på, må varmes for å få dem av. Du kan lodde på nytt. Egentlig hadde jeg tenkt å skrive: Nei, ja, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Er det like lager på hver side på diffen og er det samme lager som orginalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Det viste seg at difflageret på den siden som luften kommer inn er smalere enn orginalt. Selve lageret ser likt ut men ytterringen er smalere enn den orginale. Noen som vet delenummer på dette og hvor jeg eventuelt kan få tak et sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 skf, gkn, marskin foretning for kule rulle lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Fant nummeret i en delekatalog fra ARB. Timken delenummer på ytterringen er #382A. Finnes på lager hos 4x4 Supply i Drammen... Jeg hiver meg i bilen med en gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 husk å bytte både lagerbane 'ytterring' og lager samtidig. Disse er par'et..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Vel.. da er alt satt sammen igjen og olje skal på.. Noen som kan si konkret hvilken oljetype som fungerer bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 olje type "gir" burde se litt ut som en blanding mellom øl og sirup. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 olje type "gir" burde se litt ut som en blanding mellom øl og sirup. Hehe.. Tenkte mer på merke feks, Castrol, Shell, osv. osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tror nok alle oljetyper som møter spesifikasjonene er ok. Jeg bruker Biltemas 80W90 girolje, og huske å bytte på de riktige intervallene eller oftere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg hadde besøk av en kompis i dag og han spurte om jeg brukte tilsetning i olja i diffene.. Han mente bestemt at det skal brukes tilsetning når en ha montert sperrer. Er dette tilfelle? Kan ikke si jeg har hørt noe om det før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg hadde besøk av en kompis i dag og han spurte om jeg brukte tilsetning i olja i diffene.. Han mente bestemt at det skal brukes tilsetning når en ha montert sperrer. Er dette tilfelle? Kan ikke si jeg har hørt noe om det før.. Du skal bruke spesiell olje hvis du har lamellsperre. Du har ikke det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Du skal bruke spesiell olje hvis du har lamellsperre. Du har ikke det... Det var det jeg trodde.. Takk Dagfinn, nå trenger jeg ikke gruble mer på det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Var det litt arbeid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.