Gå til innhold

1 år med Discovery


Ahok

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...

Oisann, denne tråden skulle vært oppdatert i starten av måneden. :mellow:

Beklageligvis har de fleste bildene forsvunnet fra en server som jeg trodde var trygg - vi fortsetter likevel.

 

5 år med Discovery

 

Vi tar opp tråden fra siste oppdatering. Vi kom oss trygt til Nordkapp - og hjem igjen. En fantastisk ferie i en fantastisk bil.

IMG_0137.jpg

 

Ferien overstått, men Fjelltreff måtte vi få med oss!

IMG_1247.jpg

 

Veien hjem igjen fra et vått, men fantastisk flott treff.

IMG_0223.jpg

 

Det er merkelig hvordan Discoen til stadighet er i hovedfokus på familiebildene våre. Her fra Trysil.

IMG_0313.jpg

 

Vinteren kom, og vi fikk med oss et fantastisk Jordetreff. LR er og blir en herlig vinterbil.

IMG_0267.jpg

 

Vårsjekk hos Sandmo fikk jeg endelig med meg. Noe tull med bilen? Nope!

IMG_1560.jpg

 

Så var den igjen på tide med et av årets definitive høydepunkt: Forumtreff!

IMG_0113.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd eier av en bil som fortsetter å imponere etter 5 år.

IMG_0661.jpg

 

Så var vi på vei til vårt første Landstreff. Toylanderen måtte med!

IMG_0165.jpg

 

Problemer? Absolutt ikke!

IMG_0093.jpg

 

Bilen har nå rullet 207.000 km - uten driftstans eller noe alvorlig tull.

:)

 

Sees neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det må jeg si:)! Forrige eier har kanskje byttet denne kort tid før du kjøpte den? Uansett, godt å høre:)! Nå skal ikke jeg komme og "jinxe" dette for deg...!!

 

Nå var det vel kanskje en ny bryter som kom på 2a og etter bildene jeg har sett, så ser den tidligere utgaven mer slitesterk ut i forhold til at den ikke har mikrobrytere.. så kanskje den gamle var bedre:)!

Endret av Sfinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje noe overdrevet rykte om LR`s kvalitets problemer ja. Har snart hadd vår i 3 år, bilen var kjørt 184k når vi kjøpte den, og nå har vi kiørt ca. 50k til med den. Det største problemet vi har hatt så langt var olje lekasje fra den Tyske aut kassa. Men den ble byttet nå i sommer på ferieturen vår. 6400 km og didnt miss a beat. Mest problemfrie bil vi har hadd, til nå(30 år med bil). Bank i bordet! :)

Endret av RR-CLASSIC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

6 år med Discovery

 

Da har det altså blitt 6 år og snart 100000 kilometer med Discovery. Bilen er nå 12 år gammel og nærmer seg 230000 kilometer. Finnes det bedre bil??? Noe mekking har det selvsagt blitt, deler slites jo! Driftsstans? Nei! Verksted? Hva er det? Passerte nettopp PKK med 0 hull.

 

Prosjekt vippebro - Moss

IMG_3001.JPG

 

Vintertreff - Grenland

_MG_1852 - Version 2.jpg

 

Ut på tur, aldri sur - Jordetreff

20130201 Jordetreff 051_98%.jpg

 

GEO Challenge

_MG_2324.jpg

 

Glaskogen

_MG_2298.jpg

 

Hjemme

IMG_0636.jpg

 

Poenget med denne tråden har hele tiden vært å sette fokus på de positive tingene med LR - det er ikke bare problemer og tull. Jeg har muligens vært veldig heldig, men vil likevel hevde at med et rimelig normalt antall tommeltotter og VBF i bakhånd løser det meste seg. LR er en inngangsbillett til fantastiske opplevelser og et meget givende og unikt miljø.

Det har blitt litt lite treff og tid til VBF den siste tiden. Flytting og manglende internettforbindelse er årsak til dette - vi har nå begynt å komme på plass og garasjen er snart ryddet for vinteren. :)

 

Takk til alle i miljøet for at dere gjør det til det det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

7 år med Discovery

 

Årene går - føler ikke at det er lenge siden jeg oppdaterte denne tråden. Bilen har nå rullet over 240.000 kilometer og over 100.000 kilometer i mitt eie uten noe alvorlig tull eller driftstans.

Tenker hvert eneste år at dette kanskje blir siste gang jeg kan skrive noe sånt, men den oppfører seg rett og slett uklanderlig. :)

 

Nattsafari:

_MG_2525.jpg

 

Elvedalen:

IMG_2697.jpg

 

IMG_2728.jpg

 

Vintertreffet:

IMG_3901.jpg

 

Fisketur med gutta:

_MG_3067.jpg

 

Forumtreffet:

_MG_3120.jpg

 

Dette er så mye mer enn bare en bil, og målet er at jeg aldri kvitter meg med den.

Igjen takk til miljøet som gjør LR til noe helt spesielt. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det tid for den årlige oppdateringen igjen! http://www.lrforum.com/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif

 

Nok et år har passert, men dette året har ikke vært så lett.... Eller..., JO - det har det! http://www.lrforum.com/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/laugh.gif

Bilen er blitt 10 år gammel og har fungert glimrende uten driftstans! De som følger "prosjekttråden" min kan lese at jeg har skrudd litt i år, men dette er et resultat av normal slitasje.

 

Jeg sitter nå i Finnmark og skriver dette, bilen står parkert utenfor og har som mål å frakte oss videre til Nordkapp i løpet av de neste dagene. Jeg var litt spent på om jeg kunne bruke bilen på ferie i år, men det var fordi jeg ødela en oljetetting og det er knapt noe LR kunne klandres for.

Vi har nå kjørt drømmebilen i 4 år og 65.000 km, gliser fortsatt fra øre til øre!

 

web.jpg?ver=13123595160001

 

web.jpg?ver=13123595320001

 

web.jpg?ver=13123595470001

 

web.jpg?ver=13123595550001

 

web.jpg?ver=13123595650001

 

web.jpg?ver=13123595820001

 

God LR-sommer, alle sammen!

Har akkurat vært 3 uker i Finnmark selv.og sitter snart på fly hjem.

Ble ikke discovery tur denne sommeren .desverre .

Håper på neste år :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste av oss er det heldigvis klar overvekt av positive opplevelser forbundet med det å eie LR.

 

Tanken videre er at det er billigere å skifte motor og drivlinje enn å blåse hundretusenerer på ny bil. Så lenge bilen ikke ruster håper jeg å ha den "evig". Årlig rustbehandling har forhåpentligvis gjort sitt til at det ikke er rusta som tar den.

 

Blir nok ikke D3 på meg, Andreas. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

8 år med Discovery

 

Hvert eneste år lurer jeg på hvor lenge det er rimelig å forvente et problemfritt bilhold, men årene går og problemene uteblir. :) Bilen er nå 14 år gammel og har rullet omtrent 255.000 km, 120.000 km i mitt eie. Driftstans har jeg aldri opplevd og bilen har aldri stått på verksted. All service og reparasjoner har blitt tatt hånd om hjemme. Det er snart tid for ny EU og jeg håper naturligvis at den vil passere like lett som den har gjort i alle år.

 

Merket når jeg skulle oppdatere tråden at det har blitt lite bilder siste året, det betyr på ingen måte at bilen ikke har vært i bruk. Fortsatt opererer den som familiebil, riktignok i selskap med en Freelander. Daglig pendling til togstasjonen slipper den av rent driftsøkonomiske årsaker.

 

Det har blitt mange turer i år, og Discoen har alltid sørget for problemfri transport.

IMG_1579.JPG

 

På oppdagelsesferd.

IMG_1598.jpg

 

Smilet sier vel sitt? (Foto: motom)

IMG_1946.JPG

 

Igjen vil jeg takke LR-miljøet for fantastiske opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har aldri kjørt feil etter at han fikk det kompasset! :D

 

Godt å se at bilen holder seg godt og at du holder den godt, Arild. Dette viser at D2 holder mål, selv etter mange gode år. Lite tull med din, lite tull med min, lite tull med Motom sin. Andre har vel fått sine doser, men jeg tror nok de har fått mandagsbiler. ;)

 

Så får vi se hva fremtiden bringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...