Gå til innhold

Patriot vs Frontrunner


Nico

Anbefalte innlegg

 

Hei,

 

Jeg vurderer en takgrind til Defender 110 og lurte på om noen hadde noen erfaringer med henholdsvis Patriot og Frontrunner.

 

Bilder med de forskjellige grindene hadde også vært artig!

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Patriot som er veldig solid. Den er veldig flexible og kan bygges lett om med korg eller delvis korg.

 

Google Patriot roofracks så kommer du til web side til Patroit.

 

Bilder kan jeg legger ut men dersom du skal til Rena kan du se den det. :-)

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Patriot som er veldig solid. Den er veldig flexible og kan bygges lett om med korg eller delvis korg.

 

Google Patriot roofracks så kommer du til web side til Patroit.

 

Bilder kan jeg legger ut men dersom du skal til Rena kan du se den det. :-)

 

Glen

 

Hei,

 

Jeg heller litt for en Patriot, men den blir ganske mye dyrere hvis man vil ha den i en annen farge enn "naturlig" - usikker på om naturlige fargen vil bli fint på en sort defender ..

 

Tror ikke jeg kommer meg til Rena, så hvis du har noen bilder så hadde det vært fint! Blir litt anderledes når man får "ekte" bilder som man kan vurdere!

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at det blir finest med mørk grind på mørk Defender - men det er jo selvsagt en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på vekten på grinda... Tror Patriot er ganske tung.

 

Har selv frontrunner og er veldig fornøyd med den. Var som å få ny bil når vi gikk fra stor galvanisert grind til frontrunneren. Da var det slutt på krenging i svingene. I tillegg så er den veldig grei med feste spor/skinner til å montere ting på. (NB! husk på tillatt taklast også da.)

 

Dette var ikke ment som reklame, men ser det nærmer seg... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på vekten på grinda... Tror Patriot er ganske tung.

 

Har selv frontrunner og er veldig fornøyd med den. Var som å få ny bil når vi gikk fra stor galvanisert grind til frontrunneren. Da var det slutt på krenging i svingene. I tillegg så er den veldig grei med feste spor/skinner til å montere ting på. (NB! husk på tillatt taklast også da.)

 

Dette var ikke ment som reklame, men ser det nærmer seg... :rolleyes:

 

Hei,

 

Stemmer det - hørte at Patriot har en vekt på 65 kg og da er det jo teknisk sett bare 10 kg igjen til stash ... hva er vekten på Frontrunner?

 

Takk for innspillet, jeg hadde glemt at jeg hadde blitt fortalt dette tidliger! :-)

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at front runner er ikke noen lettvekter heller.

 

Det jeg like er stiger det går fra ramme til takgrind uten å rør karosseri.

 

Kjørte i England med patriot og en Howling moon taktelt, det blir morsomt i rundt kjøring.

 

Pulver lakkering av grind se fint ut, men den er ikke så sterk som man ville tror.

 

Min personally mening er at det er for dyrt med lakk iht kvailitet.

 

Her er bilde fra Englandstur.

 

IMG_0125.jpg?imgmax=512

 

IMG_0127.jpg?imgmax=512

 

Glen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt frontrunner av den enkle grun at det er lettere og få utstyr til den en pariot. men der er snak og behag. man kan og få stige til frontrunner som ikke rører karosoriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen vekt på frontrunner, og dette er synsing.

 

Jeg prøvde å løfte på en Patriot rack på LRO show for et par år siden, og den virket veldig tung i forhold til front runner.

Frontrunner var også noe billigere, og endte derfor opp med den... Betalte ca 500£ for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen vekt på frontrunner, og dette er synsing.

 

Jeg prøvde å løfte på en Patriot rack på LRO show for et par år siden, og den virket veldig tung i forhold til front runner.

Frontrunner var også noe billigere, og endte derfor opp med den... Betalte ca 500£ for den.

 

Ja, det er ett poeng at Frontrunner er ganske mye billigere hvis man skal ha den pulverlakkert, men ubehandlet så er ikke prisen så langt unna.

 

Hvor kjøpte du den og var ble total kostnaden med frakt/mva?

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at front runner er ikke noen lettvekter heller.

 

Det jeg like er stiger det går fra ramme til takgrind uten å rør karosseri.

 

Kjørte i England med patriot og en Howling moon taktelt, det blir morsomt i rundt kjøring.

 

Pulver lakkering av grind se fint ut, men den er ikke så sterk som man ville tror.

 

Min personally mening er at det er for dyrt med lakk iht kvailitet.

 

Her er bilde fra Englandstur.

 

Glen.

 

Frontrunner kan vel nok ikke være så mye lettere - er de ikke laget av samme matriale?

 

Mht. Patriot liker jeg også det at stigen går rett mot grinden og ikke i karosseriet, samt at den er modulær. Da kan man ta av luggage rails hvis dette skulle være i veien (ved f.eks frakting av kano/kajakk).

 

Jeg har også tenkt tanken at over tid så vil jo en pulverlakkert grind få en del riper og ikke se like fin ut. Tenkte jeg skulle kjøpe ubehandlet og se hvordan den tar seg ut først og så få den evt lakkert efterpå - dette er jo litt mer tidkrevende og kan kanskje koste litt mer, og når jeg så bildene dine ville jeg gjerne ha sort også! Likte oppsette av Warn (?) lyktene dine. Har du disse på braketter fra Patriot eller er dette en annen løsning?

 

Hvor kjøpte du din grind og hva ble total kostnaden?

 

PS: Fine filmer og flott tur du var på - hvor i England er dette?

 

Nico

Endret av Nico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt frontrunner av den enkle grun at det er lettere og få utstyr til den en pariot. men der er snak og behag. man kan og få stige til frontrunner som ikke rører karosoriet.

 

Jeg har hørt at det er ganske lang vente tid på levering av ihvertfall selve takgrinden, men dette kan jo ha bedret seg ...

 

Nå er jo OEC Bergen forhandler av Patriot og det vil nok være noe lettere å ta tak i ekstra utstyr - ville jeg tro?

 

Det som er ganske genialt med Frontrunner er jo disse sporene for M8 bolter for å lashe utstyr ned på grinden - dette er vel ikke på Patriot?

 

Mvh,

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Patriot før og har Frontrunner nå, og når det gjelder å kunne ta av og på "sideveggene" på Patriot takstativet, blir det slik at enten er i på eller ikke. ( Det er rett og slett formye arbeid med å skru de av og på etter hvlike last vi hadde på taket, og stortsett ble det surret fast med strammebånd. )

Hvilke som er sterkest og kan ta mest last, tror jeg er hips om haps... Men etter å ha brukt Frontrunner sitt takstativ, er jeg ikke litt i tvil om hvilke jeg ville ha valgt. Frontrunner er mye lettere å kunne feste ekstra utstyr som eks. surrekroker, reservehjuls holder, taktelt, Jerry kanne stativer osv... og i tilllegg er det en god del lettere vekt og ligger lenger ned mot taket slik at luftmotstanden blir mindre.

Mitt valg? Frontrunner!

 

Har bilder av bilen min med 4 ekstralys fremme og 2 Xenon arbeidslys bak som er festet på takstativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht. Patriot liker jeg også det at stigen går rett mot grinden og ikke i karosseriet, samt at den er modulær. Da kan man ta av luggage rails hvis dette skulle være i veien (ved f.eks frakting av kano/kajakk).

 

Med Frakt av Kano har jeg brukt 2 thule lastebøyle midt i opp på korg slik at Kano ligger på korg topp fram og bak og opp på laste bøyle midt i, jeg mener at dette gir mest støtte til kano.

 

Likte oppsette av Warn (?) lyktene dine. Har du disse på braketter fra Patriot eller er dette en annen løsning?

 

Ripper er lett å få unasett, jeg har brukt som rør skum til beskyldelse over korg deler. Jeg har fått andre ting pulver lakkert i norge som er av mer bedre kvalitet. Lykter brakket til Warn lykter min er laget av Patriot som spesielt prosjekk. Det er laget slik at dersom jeg tar av korg kommer dem ikke i konflikt med material som blir feste i takgrind.

 

PS: Fine filmer og flott tur du var på - hvor i England er dette?

South Lake district rundt windamere

 

Truls har en poeng, det er manger skruer dersom du skal tar av hele korgen, men beholder du sider er det bare 10 skruer som skal av og 4 skruer som skal på slik at du kan laste langer planker flat. Gå fort under dersom du bruker luft skråler...

 

Nico

 

 

Har svart i Rød.

Endret av Kaldevass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen!

 

Det ble en patriot grind på meg fra oec i bergen og fikk den levert sist fredag! Utrolig hyggelige folk med veldig bra service!

 

Så langt mener jeg har gjort ett godt valg, selv om jeg tror nok jeg hadde blitt fornøyd med begge to. Må si jeg la litt merke til at tyngdepunktet ble litt forandret, men nå har jeg kjørt 40 mil og tenker ikke mer på det. Lydstøy var bedre enn forventet og det at den er litt høyere enn frontrunner passet meg veldig bra eftersom jeg har takluke og den er tilpasset for det. Har valgt å kjøre uten luggage rail foran og da blir det lett å ta av bakre del for kanoen eller planker!

 

Hele grinden virker veldig solid og likte også at den har disse railsene for festene som fordeler vekten.

 

Hi-Lift mount kom ikke denne runden, men venter spendt på den - 4 x lyktebraketter er allerede montert for neste steg med litt ekstra lys, men den blir kanskje ikke på denne siden av jul! :-)

 

Her er noen bilder som ble tatt i helgen!

 

gallery_3559_9_4625853.jpg

 

gallery_3559_9_2188951.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...