Gå til innhold

D90 til salgs


Anbefalte innlegg

Etter en skremmende "nesten opplevelse" i forrige salgsrunde er bilen på plass i oppkjørselen igjen.

 

Bilen er en Defender 90, 1993-modell med en 200tdi gått 68.000 km. Bilen kom fra Liveridge til Norge i 2001.

 

Grunnen til salg i utgangspunktet var at den ikke kom seg i gjennom en PKK i november/desember. Da var det noe foringer og noe småplukk. Jeg hadde ikke tiden til å få dette fikset, det sliter jeg fortsatt med. Bilen ble lagt ut for salg og solgt i april, og er etter mye frem og tilbake endelig hos meg igjen.

 

Prisen er fortsatt 89.000,- og denne gang COD (cash on delivery)

 

Det er best å nå meg på mobil: 99 104 666

 

gallery_1486_9_12014.jpg

 

gallery_1486_9_58509.jpg

 

gallery_1486_9_68773.jpg

 

gallery_1486_9_68616.jpg

 

Og forrige "eier" begynte såvidt med litt karroseriarbeider (dette måtte på ett tidspunkt utbedres):

gallery_1486_9_13133.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan du komme med en liste over hva som "må" gjøres før den passerer PKK?

 

Er det overkommelig så kan vi i hvert fall se om vi blir enige om en pris :-)

 

Har vært uten LR en stund og begynner å klø litt i tommeverktøyet mitt...

 

Send gjerne en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du skal ikke se bort i fra at den har vært litt i Bergen, jeg hentet den på Voss.

 

Det jeg husker at må gjøres:

 

Ett Blinklys virker ikke.

 

Ryggelys

 

Tåkelys

 

Horn

 

Panserlås (sitter tidvis fast)

 

Foringer på bakakslene

 

Det er det jeg husker, papirene ble sendt til han som "kjøpte" den i våres. Han nekter for å ha motatt dem så de er vel borte...

______

 

Den lovlige greia..... nei, den er konas :rolleyes:

______

45' er jo en start, men da er det langt til mål.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg husker, papirene ble sendt til han som "kjøpte" den i våres. Han nekter for å ha motatt dem så de er vel borte...

Nå skremmer du interessentene. Hvilke papirer er borte?

 

Er bilen norskregistrert? Når var den sist registrert? I hvilket land? Skyldige årsavgifter?

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. Jeg hang meg opp i reservehjulstrekket. Sorry. Så papirene som er borte er bare mangellappen fra PKK?

 

Det burde vel ikke skremme noen. Den kan skrives ut på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i fjellom...

 

 

Nei, det er bare papirene fra PKK og papirer på historikk - Liveridge, Gautes etc. som er borte (eller noe).

______

 

Selvfølgelig blir restgjeld slettet etter salg, det skulle bare mangle!

______

 

Nei, det er ingen avskiltingsbegjæring på den, ikke meg bekjent.

Forsikringen løper fortsatt og årsavgift er betalt.

 

______

 

Er litt kjølig til 60', hyggelig at dere viser interesse, men tenk dere litt om... Hadde dere løpt hoppende glad til banken med 60 laken i lomma for bilen.... ???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo litt av skadene på bildene. Og "rust er som rotter, ser du en er det 10 av dem". Dvs at du kan risikere masse jobb.

 

Ellers er det et godt tips fra meg som har handlet masse biler og annet rart opp gjennom årene at den som er interessert i å kjøpe drar for å ta en titt på det man ønsker å kjøpe av brukte ting. Fordi bilder "lyver" ofte om virkelig tilstand og dessuten har folk forskjellig oppfatning av ting. Dermed er det ikke lett for noen å skulle beskrive hvordan en rustskade er.

 

F.eks så er jeg innmari dårlig selv på å sveise rust, da er en rustjobb for meg ganske omfattende. En annen som er flink med sveiseapparatet ser helt annerledes på en rustsveisejobb, hvis personene gidder å begynen å sveise da. De som sveiser rust gjør det ikke veldig gjerne på dusinvarer, det må være noe som er mere sjeldent. Men mange er interessert i å tjene penger, så bare man betaler er de villige nok til å jobbe.

 

En annen kan se veldig mørkt på lys som ikke virker på bilen, der har jeg ingen problemer med å gi meg i kast med "mørket". Når jeg bare gidder å sette igang. Derfor lir egne kjøretøy mer enn kompisens kjøretøy, når han kommer innom med en eske vannbakkels og et kranglete bremselys.

 

Ha en fin dag alle sammen

og lykke til med salg og med kjøp og kanskje noen av innleggene på det med priser osv kan gå som PM? Jeg har sett bilen, i fjor, og dere trenger ikke spørre meg hvordan den var fordi det jeg husker er at bilen er som en normal bruksbil av type LR som hverken er entusiastbil med alskens ekspedisjonsutstyr eller eid av en petiemeter som har brukt timer hver uke til pussing og gnikking. Og det kan alle interesserte se ut fra bildene. Pris avhenger av tilbud og etterspørsel, vil noen ha en 90-tommer fordi dette er en unik bil så er det bare å kjøpe. Har man bilen i la oss si 10 år er det egentlig det samme om man betaler 45 eller 89 tusen fordi man kommer til å koste på den bilen masse mer penger enn mellomlegget på 44 tusen opp gjennom årene likevel i alskens "stasj" og fjærer og foringer og nye armer i understellet og dekk og felger og taktelt og seter og ny ramme og interiør fra LaSalle eller hva det nå heter. Og når en byr 45 og en annen skriver 60 i innleggene så er det vel lite aktuelt at selger velge å akseptere et gjentatt bud på 45. Da må vel han med bud på 60 trekke sitt bud først?

 

Ja, fortsatt fin dag da

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...