Ronny Jacobsen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har en gressklipper som har begynt å oppføre seg annerledes. Ujevn gange, voldsomt bensinforbruk og stor røykutvikling. Pluggen blir fort full av guffe, svart og fuktig. Noen spørsmål før jeg plukker tinga i molekyler: Den får altså for mye bensin, men hvorfor får den brått det? Hvor kan dette justeres? KAN det i det hele tatt justeres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Bråten Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har du prøvd å bytte luftfilter? Har selv hatt lignende problemer og da jeg byttet ble den i hvertfall ikke værre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 det kan være vann eller olje i luftfilteret eller forgasseren. Problemet ligger mest sansynlig i forgasseren. Det kan også være at ventilene er utslitt.. Er den gammel? Starer den lett eller "trått" med masse røyk? Ryker det svart eller blått? Blandingsskruen på forgasseren skal være inne i et hull som du kan stikke skrujernet inn i (flattrekker). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Maskinen er ca. 3-4 år gammel. Den kan ha blitt slik etter at den måtte jobbe litt hardt i ei helling. Når jeg sier "hardt" mener jeg at den klippet ikke bare gress, men også tykkere vekster. Det som er litt rart er at den begynner å gå rent/normalt igjen rett før tanken er tom for bensin. Da går den fint etpar minutter før den stopper. Starter lett igjen når jeg har fyllt opp tanken. Eksosen kommer i rause mengder og er hvit/grå av farge. Luft-filteret er rengjort. Skal se eter justeringsmuligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Øpdeit: Eksosen er nok heller sort. Stopper hvis den får litt motstand, helling eller tykt gress. Ujevn og hard "bankende" gange. Og som nevnt tidligere, rett før den er tom for suppe går den som ei kule. Har demontert div deksel mm i dag. Fant ingen justeringsmuligheter på den. Pluggen ser ut som den er full av olje. Tror jeg får kjøpe en ny klipper i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 min også hadde nesten samme symptomer.. Gikk ujevnt før den ble varm.. De siste gangene har den nå fått en hardere gange og siste gangen hørtes det ut som stempelet skulle slå igjennom. Så er vel bare å søke opp gressklippere på tilbud... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Titt her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Takker for linken! Fant manualen til 3,5 hester'n på PDF. Gasseren er ikke justerbar. Tok et oljeskift og justerte pluggåpningen according to manual. Ingen bedring. Endret 13. juli 2008 av Ronny Jacobsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg er litt redd for at veivakslenen har bøyd seg . jeg har opplevd selv å kjøre akuratt samme motoren i litt tykt/høyt gras. Da hadde jeg akuratt de sympthomene, men det kan være andre ting også( men jeg er redd det ligger inni motoren....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du er på sporet av noe der Jermundur. Enkel mekanikk, ikke overdrevet solid. Før var det en brytepinne som knakk når det gikk for tungt. Er ikke sikker på om den er der lenger på nyere modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anthen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har noe av de samme tendensene i en klipper kjøpt her på forumet, også en B&S 3,5hp, riktignok så gammel at den går med blyholdig bensin ... Problemet med den er at den starter kjempelett og går fint i, tja, et kvarter? så går den veldig ujevnt, og stopper så fort den når tykt gress, og da starter den ikke før den er kald igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Ved "bråstopp" knekker kilen på svinghjulet og tenningen ugjør seg. men....det kan jo hende den gamle sliteren er utslitt;_) Endret 13. juli 2008 av ragnarsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ved "bråstopp" knekker kilen på svinghjulet og tenningen ugjør seg. men....det kan jo hende den gamle sliteren er utslitt;_) tenninga flytter rett og slett punkt! Det kan også ha skjedd, det vil resultere i dårlig forbrenning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikolas Svarstad Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Må bars skryte litt her: Vi har en 5,5 B&S og den har gått feilfritt i 5-6 år :) sikkert fordi det er jeg som kjører den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Får vel kanskje skru litt til i morra. Har IKKE lyst til å gå ut å blåse 2-3 lapper på ny klipper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Ronny hvis du kjørte inn i "buskaset" og motoren kvelte seg fort, så er det høyst trolig at det er svinghjulskilen som har røket, da får du denne effekten, hvis du får den til å gå i det hele tatt. Skru av dekselet, skru av mutteren på svinghjulet, bruk helst en avdrager, alternativt to store skrutrekkere som brekk stang, og gi svinghjulet et rapp in fra siden, da pleier det å løsne. Kilen er da trolig skeiv, eller helt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Sjekka det nå, og kilen er som ny. Ikke engang antyding til en liten vridning. Takker for tipset iaf. Jeg heller litt mot at en ventil kan ha brent eller hengt seg. Kan hende jeg demonterer i løpet av dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 har du sjekka fjærene/overføringene til regulatoren,har bestandig hatt problemer med de selv på eldre brigger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Da har jeg hatt av topplokket. Og slik så det ut under der: Hver gang stemplet går ut kommer det med sort olje ut i sylinderen. Ingen unormal slitasje i sylinderen. Kan det være at stempelringene sitter/har brent seg fast? Edit: Gjorde allt rent og skrudde sammen igjen, men ingen bedring. Endret 14. juli 2008 av Ronny Jacobsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 trenger nok nye ringer,ser jo rimelig koksa ut der så er er ikke umulig at du må gå ove ventilene også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Sånn som den ser ut, og du forklarer, er det nok en oljering som har klint seg.... Når den starter, hvis den starter, så ta av oljepåfyllingen, der spruter det nok olje Utslitt..vil nok tro det ja.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Jaja...... Får vel kanskje lete etter tilbud på ny klipper da..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Fins vel hopetall av sånne motorer rundt etter at chassisene har rusta i filler.Hør med de som driver med sånt om de har en brukanes motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 du har en jobb å gjøre ronny... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 du har en jobb å gjøre ronny... Rart du skulle nevne det...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.