Gå til innhold

Dørhåndtak Disco I


Stig

Anbefalte innlegg

Dørhåndtaket på høyre side foran er knekt, og jeg trenger et nytt. Noen som har et til overs?

 

Forresten finner jeg to delenummer på dette i delekatalogen. Et for tyverialarm (ALR2254) og et uten (RTC6685). Hva er forskjellen? Ligger det noen sensorer i håndtaket??? Hvordan ser jeg hvilket jeg har?

 

Og, ja, jeg har DEFA alarm montert. Forresten er det problemer med den også da den kan finne på å alarmere uten grunn. Samme problem, bare enda værre, har jeg med tilsvarende alarm i min gamle Audi. Virker som om den ikke tåler væromslag (temp.endring og fuktighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme bildet på begge varenummer i delekatalogen. Ikke godt å si hva som er forskjellen der Stig !

 

Når det gjelder Defa alarm og trigging av uønsket alarm, er det som oftest ledninger som ikke er i bruk, som ikke er jordet. De blir da "svevende" i systemet, ikke definert som verken "0" eller "1". Sjekk spesielt ledning som skal sikre takstativ/takboks, den er ofte ikke i bruk. Som kjent trigges alarmer av en forandring av status, derfor er det viktig at dette er definert for sentralen.

Endret av Jørn Nielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også falske alarmer fra Defa. En tur innom G.Myhren ved Carl Berner avslørte at kabelen til "ekstrautstyr" lå og slang uisolert. Den ville da gi alarm hver gang den kom borti jord. Løsningen var å isolere koblingsringen. Nå som du vet det, gjør du jo det selv.... :D

 

Vet ikke om du har samme type alarm som jeg (Defa 700), men min varsler hvor alarmen er utløst med et antall blink i dioden. 7 blink er "ekstrautstyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info, lå den løse ledningen i min bil og slang i sikringsboksen - langt vekk fra sentralen. Antagelig er den lagt dit for lettere å kunne kobles til radio, men da radioen ble montert, ble den ikke sikret. <_<

 

Når (hvis) jeg får tid en gang, kommer jeg til å forsøke å få et mer helhetlig dashbord-miljø, og da skal radioen flyttes og tilkobles alarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...