Gå til innhold

ønskes: bergen - moss


EHS

Anbefalte innlegg

i bergen finnes en fullsize takgrind som passer en 109 eller en 110. jeg skulle gjerne hatt denne til moss, oslo eller forumtreffet.

 

ta gjerne kontakt. 9o11832|.

 

eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dette kan passe for? Mannskapsvogna lengter etter en lang grind.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Jon.... men den passer ikke på din bil....iallefall ikke uten at det ser veldig rart ut.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir flott, Jon. Gleder meg til å se en fullsize takgrind på en dobbeltkabiner.

 

Jeg har forresten noen godsaker du skal få med deg hjemover.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jon fikk dessverre ikke kontakt med selger av denne ginda.

 

..... så oppdraget står fortsatt uløst.

 

Noen som skal over fjellet på forsommeren?

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal over fjellet på forsommeren?

 

Meget mulig jeg skal Bergen - Moss til neste onsdag med D2. Men 1000-kroners spørsmålet er om jeg får den med meg.....????? Har vinkelsliper så jeg kan jo legge den baki.... :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei siglis og takk for tilbud om hjelp.

 

Såvidt jeg husker har D2 annen bredde mellom takrennene.

Dermed er ikke dette en straight fit.

 

Dersom du har takbøyler på, kan grinda ligge opp/ned oppå bøylene. EIRRIK fraktet en slik grind til Forumtreffet på denne måten. Hvorvidt dette var en glimrende idé vet jeg ikke.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er bredden mellom takrennene identisk på RRC og D1.

 

Bredden mellom takrennene er identisk på D1 og D2.

 

Ikke gjør for mye utav dette, det er bare en takgrind.

 

;)

 

Hilsen Eivind

 

Hei igjen;

 

Mener jeg har noen bøyler liggende som jeg brukte på en RRC. Må sjekke om de passer på DII'n. Kan sende en PM til EiRRik og høre hva han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har takbøyler på, kan grinda ligge opp/ned oppå bøylene. EIRRIK fraktet en slik grind til Forumtreffet på denne måten. Hvorvidt dette var en glimrende idé vet jeg ikke.

Vel Eivind, du så jo resultatet. Jeg ventet med å hive den av til du kom.

Passet perfekt opp-ned på Thule føtter med lange stenger (165 cm), alt lå innfor bilens bredde og ikke noe nevneverdig utstikk over frontruta.

3-4 500kg lastestropper brukt for å stabilisere og holde fast gjorde at grinda opplevdes som en integrert del av bilen. Eneste var ørlite vindsus fra stroppene i enkelte hastigheter/vindforhold.

 

Gikk helt flott, fikk nesten lyst å tilpasse en grind til bilen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Eivind, du så jo resultatet.

Ja, det var ingen tvil om at det fungerte aldeles glimrende......men det er en ganske drøy tjeneste å be om.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa nettopp takbøylene; de funker dessverre ikke. Er for korte i beina så får ikke festet dem.

 

Ser forøvrig at det skal ei defenderdør over fjellet i motsatt retning. Om jeg får den stående bak i bilen kan jeg ta den med. Kan da plukkes opp på torsdag i Moss, og kan bli levert i Bergen snaut 2 uker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forøvrig at det skal ei defenderdør over fjellet i motsatt retning. Om jeg får den stående bak i bilen kan jeg ta den med. Kan da plukkes opp på torsdag i Moss, og kan bli levert i Bergen snaut 2 uker senere.

 

Da blir nok Kvammen glad.... og jeg også. Jeg skal pakke døra inn i papp og sende med noen strikker; så står den så fint, så.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp, da kan jeg begynne å forberede meg på å stelle med den døra, Eivind. Den skal bli så fin så. Og Siglis, takk skal du ha. Vi avtaler hvor jeg kan hente den når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode greier Eivind. Jeg kommer til Moss utpå kvelden og så skal vi nok utpå en liten tur, så torsdags formiddag passer nok greit.....

 

 

Det passer bra. Vi må ta en alvorsprat om Kirkens Nødhjelp når du kommer.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...