Gå til innhold

Lillebror...


Bjørn H

Anbefalte innlegg

  • Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 8 måneder senere...
  • 4 uker senere...

image.jpg

 

...da er det bestilt ny clutch m.m. fra Paddocks og tannhjulssett fra Ashcroft til transferkassa...

I teorien skal da gearingen nå bli som i gamle dager, med 7.50x16. Tenker det blir rart... Litt bedre drag

igjen da, ventelig... Kjørt på 35" med standardutveksling siden 2005....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange sånne transferkasser og kan bytte med deg.

... Skulle ha sjekka forum først..? ;)

..du har altså fiks funksjonable transferkasser med denne utvekslinga liggende..?

...interessert i rykende ferske tannhjul fra England? Anyone? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Gulle god boks. Men skulle gjerne hatt din utveksling for jeg bruker mindre hjul.

.. I motsetning til Ashcroftsettet som Vassbø viser til, - vil kassa du har også redusere utvekslinga i lavserien? Det ville vært bonus....

Orker ikke motoren 35" ?

Har 1:2 og 35" og med 300Tdi og det går fint . Eneste er i bakker med henger/gampingvogn at jeg må bruke lavserien ved bakkestart .

..det går greit til vanlig, men med fullt lass blir det smådrygt. 200 tdi dette....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:67 har 3.321 på lavserie og det har 1:4 og 1:2 kassene . Er det jeg er blitt forklart .

 


Er ikke så stor forskjell på 200 og 300 . Hadde lagt litt jobb i motoren så den yter bedre på lave turtall .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Gulle god boks. Men skulle gjerne hatt din utveksling for jeg bruker mindre hjul.

... står transferkassa du har på en bil, eller har du den demontert? Hadde vært greit å ha en kasse stående klar samtidig som gearkassa kommer av i forb. med clutchskiftet, og så sende 1.4 kassa oppover deretter....? Nærmer seg forumekspress- og PM-nivå kanskje, snart? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder fra når clutchen kommer jeg da, så blir det slag-i-slag..? Er dette så tungt at det skulle vært sjekka en form for forumfrakt, eller snakker vi post eller annen måte? Evt. koste på frakt hver vår veg, og ellers bytte likt? En ca ti kilo dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...