Gå til innhold

Lillebror...


Bjørn H

Anbefalte innlegg

  • Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...

 3deg Castor Correction Radius Arms ordered from Paddock spares. 13 år gammel «jukseløsning», som forøvrig har funka helt fint, med castor correction bushes, blir nå avløst av nye armer... Satser på at det vil gjøre underverker, etter at opprinnelig oppsett muligens ble slått ut av posisjon under elvekryssing i fjor sommer, i alle fall ble bilen brått dryg på styringa etter episoden... Vi krysser fingrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne i mot tips på hvilke sjekkpunkter vi kunne se etter.... Styringa er generelt tyngre enn før, mens første kvarte omdreining av rattet mot høyre er mystisk lett i forhold.... ikke akkurat dødgang, bare lettere... meget mystisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor lettelse i aften.... Midtvinters, mens bilen stod innelåst på fjernlager, kommer vi plutselig i tvil om OZ-teltet som ligger innunder baksetet på Lillebror til daglig, egentlig hadde vært lufta (!?!) etter siste natt i Seydisfjordur i august i fjor - etter heftig natt med styrtregn og gjennomtrengende fuktig tåke.... Stor spenning da vanntett glidelås skulle åpnes. Tro om sopp og mugg veltet ut i en grønn sky, og kostbar australsk patent var tapt for denne verden? 

   Men, nei. Bare duft av sommereng, ev. tørrhøy, ... i det knusktørre teltet. 

(I bakgrunnen skimtes potensiell mongol-rally farkost, den blå, - i fall man lurte. Om et år eller to, kanskje..?)

1E222760-B640-4905-B0C4-754C51DD6E9B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kun én fordel med å være utslått (forhåpentlig kortvarig..) av influensa, nemlig å være hjemme når landpostbudet kommer med pakke...

..rattakselkryss, styredemper, tregraders casterarmer, ... styrestaga ser fine ut, uten at jeg kan gå god for ledda, men eliminasjonsprosessen med mål om perfekt styring har i alle fall begynt.....

FDAFE4EC-A6F0-414A-BEFA-AD13EA0F640F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trege rattakselkryss, styredemper som ei gammal sykkelpumpe, slitne eksenterforinger og radiusarmer skifta ut med gult bling!

Vi har fått forbløffende selvoppretting og snorrett gange, fri for gjeting, rykk og napp. Siste finpuss blir nok ny snekke for å kurere siste lille slakke. Da tror jeg vi nærmer oss perfeksjon!! Stas.

F43244A2-8189-4E93-9E2A-8F4358626439.png

4E559A54-C711-4309-BDED-920DC7901C1A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Serious times.

 

300K + km.... 200Tdi mottar diagnosen fra betrodd mekaniker;  «..byttemotor er nok det mest økonomiske alternativet her nå...» 

 

Hadde håp om 4-500K, men den gang ei... 

 

Plan om Island 2020 fordrer nå vinter i tenkeboksen...

 

...tenkte vel det skulle komme, - men ikke enda!  

 

Folkekrav i familien - Lillebror skal på tur i 2020, og hjertetrøbbel ingen hindring. 

Ordne opp i trøbbelet og kjør på i nye 25 år!! 

 

Mailforespørsel til øya, og venter spent. TGV-2,8 variant, hva vil det koste?

 

Vinterlagring nå. Om noen sitter på kurant 300Tdi el. lign., - rop ut! 

 

Hjertetransplantasjon eneste løsning for evig liv....

 

Serious times..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...