Gå til innhold

Dekkdimensjon Sommerdekk RR P38


jope

Anbefalte innlegg

På de gamle fungerte det meget bra med presis (!) 1,9 og 2,6. Tror jeg nå har litt mere foran og litt mindre bak. Den er super på styringen, men jeg får litt "kick-back" i rattet ved kombinasjonen dump og hastighet. Det kan selvsagt være størrelsen på hjula, men også at forhjula er litt hardere. Får eksperimentere litt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 265/60-18 på sommer og 245/70-16 på vinter og er kvitt sporingen på sommeren. Vinteren har aldri vært noe problem. Hadde 255 på de forrige sommerdekkene og følte meg som om jeg var full da jeg kjørte. Ikke noen god erfaring med den dimensjonen!!

 

Han Solo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være 255 for samme erfaring hadde jeg, men mine var Pirelli og de har rykte for å bli veldig fort dårligere ved alder selv om de ser ok ut i mønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerdet hestebeite i regnvær idag. A/T-dekkene fikk prøvd seg på litt ordentlig greenlaning. Det gikk bedre enn traktor'n B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

gammel tråd, men fortsatt aktuell:
Storm har kjørt på 255/55-18 dekkene rappet fra min D2. Har aldri vært fornøyd, bilen sporer veldig, og ikke minst slår og hamrer det veldig på dårlig veg.
Ifbm ønske om å teste litt, satte jeg på terrengdekkene mine, 245/70-16. Disse er noen år gamle, ganske harde og ikke spesielt bra. I tillegg er det 3stk GGAT2 dekk, og 1 stk BFG AT etter en runde på Rena som kostet meg et dekk.

VOILA - selv med disse gamle kringlene ble sporingen HELT borte, og bilen er stødig som toget. 16" er ikke så pent som 18, men bilen ble 200ggr bedre å kjøre, som også betyr litt.


Nå er jeg usikker hva gjøre. Skal prøve lete opp noen smalere, høyere 18" dekk,  men er litt usikker om jeg tør vedde over 6000kr på at sporinga blir bedre med andre dekk fortsatt i 18" felger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/13/2008 den 22.27, Tore Kjernmoen skrev:

Etter noen dagers erfaring med min nye pizzakutterdekk (Cooper CS4 235/65-R18 106T) og med forbehold for at alle nye dekk er bedre enn slitte; Det er absolutt ingen sporingstendenser. Dette gjelder også E18 på strekningen Oslo-Asker. Skal se om jeg får prøvd E6 fra Gardermoen til Oslo snart også...

Må legge til at spissingen er justert til 2mm toe-in.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk kan trolig bety like mye som dimensjon. Jeg gikk fra 255/55r18 Cooper discoverer til 255/55r18 "Jalladekk DeLuxe"(Husker ikke merke, men de var gamle, billige, ukjente og jævlig bra:D) på D2a. Cooper sporet en god del. Jalladekkene, til 1000,-/stk ferdig på bilen, sporet ikke i det hele tatt.

 

Men det er klart, sjansen for at det sporer reduseres ganske sikkert med høyere profil, og smalere dekk. Men en kan sikkert ha "flaks", eller "uflaks" med mønsteret, uavhengig av dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...