Nils Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Kjører til jobb, hører brått en "klunke" lyd fra bakenden av bilen.... kjører til siden, prøver å titte etter, men kan ikke se noe.... okay, kjører pent videre, kommer ut på e6, hører den igjen.... en mekanisk lyd. Kjører igjen til siden, ser etter, ser ingenting. Kjører videre, hører ikke noe mer lyd. Vet at dette er en dårlig forklaring, men har ingen andre Kjente på felgene, ingen av de var varme, prøvde å "riste" på bilen, hørte ingenting. Hvordan lyd vil f.eks. en dårlig smurt kryss gi? Eller en aksling med lite olje? Har ennå ikke fått sjekket disse tingene, tenkte å gjøre det ikveld, men noe sier meg at de ikke vil gi en slik lyd dersom de er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smh Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei Har du sjekket foringene på støtdemperene bak? hadde en tilsvarende låt på min rrc trodde det var alt fra løst eksos anlegg til problemer med bakakslingen men så var det kun nedre foringene på den ene demperen bak som hadde blitt for komprimerte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Klunke lyd er ofte en foring som er gåen, sjekk a ramme kulen også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Har ikke sjekket de, får gå/ krype under ikveld og sjekke. Så lenge det kun er foringer, så er det ikke så "scary", værre om det er akslingen eller lignede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvis jeg ikke husker feil, har jeg en kule for A-ramma liggende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) hmmm Frode, hvis jeg ikke husker feil, så skal jeg sjekke min ikveld, og komme tilbake til deg burde kanskje bare ta over hele lageret ditt Men et lite spørsmål, mener at foringer fra disco 1 og RRC går om hverandre? Har et sett til discoen hjemme, men det haster litt mere med Rangen nå ville jeg ha sagt, og om de går om hverandre, så er det bare å sette igang. Endret 29. april 2008 av Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleby Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Sjekk att samtlige mellomskalinger er sentriske, boltet og kryssene smurte og tighte. Om kryssene på mellomakslingene har gått tørre en stund vil de til slutt slite seg såpass mye rom at de har litt frigang. Dette kan gi deg "klunken" din. Da er de i så fall på vei ut. Dette er noe som vil ete seg fram over tid og kommer vell egentlig ikke så brått på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 De går om hverandre. Understellet er så og si det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Vel, da er det ut ikveld, bra jeg ikke skal kjøre så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) eksosanlegg ... eller foring. edit: har du noe løst i bagasjerommet forresten? Endret 29. april 2008 av CaspianBlue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Ikke eksosanlegget Ikke noe løst i bagasjen Satser på foringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg hadde denne lyden eller en liknende fra min. Det var en foring på A-ramma. Ikke kula, men på en av de armene som går fremover. Litt jobb å skifte, siden bilen beveget seg alle veier i forhold til ramma da den var av, men det gikk for en som ikke hadde gjort slik før. Jeg måtte ha nesten 40 tonns trykk for å få ut den gamle foringen...glad jeg har bekjente med verksteder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Vel, skjønner at jeg ikke blir arbeidsledig med det første..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Bytte av foringer er bare en tung jobb og krever at du får tatt av delene og transportert dem til et verksted for å få pressa ut foringene = tar litt tid. Grovt verktøy, lang latmannsarm og WD40 noen dager før er gull verdt. Du trenger 4 bukker (ramme + aksling). På radiusarmene (framme) til otto brukte jeg en meter latmannsarm, uten at den lot seg rokke eller ryste. Endte med at jeg satte jekken på latmannsarmen, og jekka bilen opp til den stod pent på skråss. Når den da datt ned igjen, var mutteren løs. Eivind har forresten batteridrevet luksustrekker som etter sigende skal ta 800NM! Kjøp en av han, så låner jeg av deg når jeg trenger! Bytt nøtter og bolter samtidig!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Hadde vært noe med noe sånt som det ja, lurer på hva den koster..... Må nok bare kaste meg i det, har bukker, samt 3 stk flaskejekker Så har nok av det heldigvis. Får se hvor det brenner først, og ta det derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Litt jobb å skifte, siden bilen beveget seg alle veier i forhold til ramma da den var av Jeg vil gå litt lenger og si at når stag som holder akslene skal demonteres må det brukes stabile bukker mot ramma. Selv om det er grenser for hvor mye bilen kan bevege seg når A-ramma er demontert er den ikke trygg. Å jekke opp bare på akslene er - farlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Brukte en slik løftebukk som løfter i hjulene. Løftet kun opp bakparten av bilen et stykke. Ville ikke vært under der om bilen stod på vanlige biltemabukker... ....og selvfølgelig beveget bilen seg ikke i forhold til ramma... den bevegte seg i forhold til akslingen... Endret 29. april 2008 av @le Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.