Gå til innhold

Lyspærer i knapper på dashbord


tiopet

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å skaffe pærene som skal sitte i lysbrytere på dashbord?

Og kansje hvor jeg kan få kjøpt de?

 

Mangler lys i kjørelysbryter, tåkelys forran, tåkelys bak, høydejust.lås, varselblink, cruisectrl. og den i klokka.

 

Har vært inne og tatt ut noen pærer for å vise fram til Bilia på Lillehammer og Bilxtra, men ingen av dem kan skaffe slike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyspære i klokke: 9 Watt

gallery_3446_9_9601.jpg

 

Lyspære i kjørelys vrider: 1,2 Watt

gallery_3446_9_21720.jpg

 

Lyspærer i trykk knapper på dash:

gallery_3446_9_44874.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne pæren som sitter i bryterne har varenr STC1878

gallery_3446_9_44874.jpg

ifølge merkeforhandleren jeg snakket med finnes det ikke, jeg måtte kjøpe hele bryteren.

EWS derimot spurte hvor mange jeg skulle ha, og de kostet 12,- stk

den andre pæren i bryterne som er oransj har varenr STC1877

 

jeg snakker om disco 1. men den ser helt lik ut etter mitt øyemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har også et varenummer STC1205, bulb&holder assembly, clear. (det er den for knappen ved siden av opp/ned justering av høyde. Der hvor du kan tvangskjøre. Så vil tro at denne også passer i de andre.. dette er både pære og holder slik jeg har forstått.)

 

ellers så ser tipset til J_Wold med å ta kontakt med EWS ut som et meget smart tips. Ifølge delekatalogen så stemmer det at det er kun hele brytere å få kjøpt, så da dekker nok merkeforhandlerne seg bak det..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorpool klarer å skaffe alle pærene.

Den til kjørelys vrideren var vanskelig, fordi den ikke står oppført i katalog som den på bildet. Istedet er den oppført som en 1,2W stikkpære som sitter i vindusheis panelet og i askebeger.

 

Takk for all hjelp, så nå snart blir det lys hos meg og.

 

Grunnen til at jeg plutselig måtte ha pærer var fordi, her en kveld jeg stoppet for elg påkjørsel, stoppet og skulle sette på varselblink.

Men fant ikke varselblink bryteren i mørket og trykket på alt annet, mens bilen bak kom veldig fort nærmere.

Det var en svett opplevelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorpool syns det var rart at bilia ikke fant annet enn hele brytere, siden de bruker samme katalog og han kunne se pærene med delenr.

 

Dette kan jo selvfølgelig være at noen har redigert og lagt inn info etterhvert som folk kom og spurte etter deler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt med LED pærer.

 

Noen som har tatt seg bryet eller vil ta seg bryet med å finne hvilke pærer som går i de forskjellige bilene?

 

 

Har lenge tenkt på LED baklys på hengeren min, siden pærene går hele tiden.

Burde være helstøpte vanntette baklys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet ut noen av pærene inne i bilen, men husker ikke 'delenummer' til disse.

Å skifte utvendige lys pærer på RR'en varte i ca. 2 min etter at de utløser pærevakt alarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spurte ikke om det.

Men jeg kommer til å legge inn bilde og varenr på de forskjellige når jeg får dem.

Jeg liker å kunne finne frem til nr på delene og samtidig se at det er rett del.

 

Skal snart ha 140 tusen service og driver å leter etter rette delenr. der og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta høyre kjørelys pære H4 og dagen etter fikk jeg pærevakt alarm på venstre forran, men den lyser som den skal.

Må være dårlig kontakt på pæra et sted.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er numrene på 100 service:)

 

OIL - ENGINE Liter: 9,50

WASHER, RANGE ROVER (L322) 1 STC3350

ELEMENT-OIL FILTER, 2.5L 6 CYL BMW DIESEL 1 ESR4238

ELEMENT ASSY - AIR CLEANER, WITH DIESEL ENGINES 2 BTR8037

FILTER-POLLEN AIR INTAKE 1 STC4455

BELT-POLYVEE ALTERNATOR, 2.5L 6 CYL BMW DIESEL

 

I tillegg så har du service "heftet" på fremsiden av lrforum som beskriver sjekk punkter utover filter osv som skal kontrolleres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er de fleste pærer skiftet, bortsett fra Varselblink bryter. De hadde ikke pærene som skal sitte der. Er klare pærer i den.

 

Kjørelys vrider pære - 12V 2W (Alt. 1,2W) klar, RTC-3635. Lengde - 19mm Diameter - 6,8mm.

Tåkelys Forran - 2 stk. grønn, STC 1878.

Tåkelys Bak - 1 stk. orange, STC-1877 og 1 stk. grønn STC-1878.

Høyde velger - 1 stk. grønn, STC-1878.

Høyde indikator - 1 stk. grønn, STC-1878.

Høyde lås - 1 stk. orange, STC-1877 og 1 stk. grønn, STC-1878.

Varsel blink - 2 stk. klar

Cruise ctrl - 1 stk. orange, STC-1877 og 1 stk. grønn, STC-1878.

 

 

Klokke og vindusheispanel - 12V 2W (Alt. 1,2W) klar, liten innstikk pære. (Klokke har grønn silikon tupp satt på).

gallery_3446_9_46464.jpg

Endret av tiopet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Det er teoretisk mulig å trekke ut bryterne, de sitter med en plastclips funksjon oppe og nede på bryteren. Så hvis du stikker inn en tynn metalstrips med litt kraft over og under bryteren er det mulig å få det til.

Men, risikoen for å ødelegge noe, eller gjøre innramningen stygg er såpass stor at jeg vil anbefale å skru løs dekslene slik at du kommer til på baksiden, spesielt hvis det er flere brytere du skal skifte pære på.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det en "smule" irriterende når funksjonene virker og du må ut av doningen får å sjekke:D.

Skal legge ut noen bilder når jobben er gjort.

Dette forumet er jo et funn med tanke på at denne er min tredje rr og har aldri brukt det:lol:.

 

Tom

RR 4.6 HSE 98mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...