Gå til innhold

Edward


Frode Haaland

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ofte feil på hunn-stikkeren på innslagsreleet,elektrisk del tenningslås,girspakposisjonsføler eller alarm.

Begynte oftest selv feilsøken der.

Alarm utkobla, ny ledning til innslagsreleet, og WXYZ-bryter er ute av bildet siden jeg for noen år siden kobla opp et eget rele som går helt utenom BCUen.

Gjenstår da tenningslåsen.

 

Har starta fint nå i heile vinterferien...men er vel plutselig tilbake til intermittent non-start...så ny tenningslås blir vel da neste skritt.

 

med_gallery_2_201_108946.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har den tredje Hardyplata/balatakoblingen på like mange år gitt opp spøkelset...

 

Den siste røk etter pinsetreffet på Rena, og den forrige for et halvår siden etter høsttreffet på Rena. Tror ikke den gummikoblingen liker akselartikulasjon...

 

Husker jeg rett når løsningen er å kjøpe:

  • Disco1 Jay-aktre propellaksling

og

  • Disco1 Jay differensial inngående flens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte dette til bakakslingen på Bien, når jeg hadde byttet til 24 splines

http://www.ebay.co.uk/itm/280656406476

Vet ikke om det passer på D2. Fant nå at 3-bolt flensen har samme delenr på D1 og D2, så 4 bolt-flensen bør passe.

 

 

Har du husket å fikse dekket, og lodde ledningen til ABS-sensor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranger bygde om på sin D1, og jeg kommer til å gjøre det samme på min D2 i sommer.

Faste kryss er mere stabilt, men blir litt mere klunk i drivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnarne: Sitter det ikke en foring eller spacer der inne som også skal byttes? Har ikke hatt sånt åpent siden attenhundre-og-brødmangel... Mener å huske den satte avstanden mellom pinjongen og flensen eller noe sånt. Eller er det slikt man gir beng i?

Og nei, jeg har enda ikke lodda og heller ikke fiksa dekket. (og heller ikke bytta til sommerhjul på furiebilen...)

Men det dekket du lappa er vel det som holder mest tett :)

Vaska derimot kjerra i går. Gikk med rundt 2 timer til vask, og en halvtime til å vaske gata etterpå...

Pussig med den abs-sensoren, for den pleier å holde på lengde til minst 3" løft etter hva jeg har brakt på det rene.


motom: Såvidt jeg husker hhv Britpart, original, og HD av et merke jeg ikke husker...

Kjent problem ved lift, og like kjent at mange slipper unna problemer... :wub: Har vel for lange støtdempere og bremseslanger og abs-ledninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel hende det ligger møkk mellom dekk og felg på den andre også, sånn som du kjører ;)

Da slipper dekk fort ut litt luft.

 

Gwyn Lewis sier noe om spacer, men mener å huske at det bare var ren skruing for min del. Mulig jeg husker feil. Kan ikke huske noe om noe spacer.

http://www.gwynlewis4x4.co.uk/product/discovery-1-4-bolt-diff-flange-conversion/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn så hardyplata/gummikoblingen/balaten ut, etter et halvår og en tur på Rena, sjølsagt mest sistnevnte:

med_gallery_2_201_16468.jpg

 

Det var den tredje plata på like mange år eller noe sånt.

 

Så da har jeg en 3-bolta propellaksling som fikk ny foring i septober i fjor til overs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belastningen på hardyplata styres av to forhold: Heving og akselartikulasjon.

Hvilket betyr at så lenge man ikke belaster systemet med kjøring i terrenget, så vil det høyst sannsynlig gå bra og plata lever lenge på bilen.

 

Moralen blir da: Ikke hev (så mye), og ikke kjør steder som gir mye akselartikulasjon!

 

Samme kan vel også gjøres gjeldende for ABS-sensor, som jeg enda ikke har fått gjort noe med vha loddebolten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kjøringen på Rena, så var det ikke så mye som skulle tilsi at Hardyplata skulle ta kvelden. Så det har nok noe med hevingen å gjøre.

 

Eller forresten, monter ny kobling, og så forsøker du å få litt mere flyt i kjøringen, så ser vi hvordan det blir da ?

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flensen (dvs senterdingzen) løsna ikke med glidehammer. Satte jobben bort til verksted. Hydraulisk avtrekker virka heller ikke, så hele greia blei skjært vekk.

Nå: ny D1 Jay-flens + Jay bakre propellaksling.

Nå går forhåpentligvis alt så meget bedre. Iallefall vil ikke hardyplata ryke flere ganger (den ligger tross alt i søpka, goddammit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har FREMDELES en plan om å vaske Edward ferdig under (verkstedet klaga over at det var mye sand og leire og gjørme og torv under der, sjøl etter 2,5 med høytrykksspyler, og det detter fremdeles moder jord på moder jord når jeg slamrer igjen dørene) og på utsida (han er litt kamofarga, stakkar)...

 

Og begge framhjula holder framleis tett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Statusrapport: 

 

Nye bremseklosser bak...igjen.

 

Justert høyre bakskjerm på Rena. Baklykt HB må tapes fast igjen. Tre hjul er lekk og må tettes. Eneste som er tett er det Finn Arne tetta på Rena for et års tid siden. Panserhengslene henger stadig dårligere fast. Frontruta er sprukket. Biltemabatteriet begynner å bli dårlig, og kan dette under 9-tallet målt i volt under start. Bakdiffen lekker ubehagelig mye og jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre nå som vi står overfor the biannual nightmare til høsten. Fins det noe Tec7-aktig som fester greitt der det har vært olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsninsforslag:

Sitat

Justert høyre bakskjerm på Rena. Baklykt HB må tapes fast igjen.


Kjøp mere gaffa

Sitat

Tre hjul er lekk og må tettes. Eneste som er tett er det Finn Arne tetta på Rena for et års tid siden. 

Du får ta turen nedover, så sjekker vi de andre også ;) 

Sitat

Panserhengslene henger stadig dårligere fast.

 Se over

Sitat

Frontruta er sprukket.

Glassruteforsikring

Sitat

Biltemabatteriet begynner å bli dårlig, og kan dette under 9-tallet målt i volt under start.

Ikke stopp bilen så ofte

Sitat

 

Bakdiffen lekker ubehagelig mye og jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre nå som vi står overfor the biannual nightmare til høsten. Fins det noe Tec7-aktig som fester greitt der det har vært olje?


 

Det finnes flere bakdiffer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...