Gå til innhold

Edward


Frode Haaland

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takker for omtanken, men det er Torshov på Mosseporten (som jeg kjører like forbi hver dag), og det er Torshov på Tunejordet i Sarpsborg (som jeg passerer i 100km/t hver dag), så det går greitt. Ligger Torshov overhodet på Torshov lengre, eller er Torshov nå bare alle andre steder enn på Torshov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå opprinnelig i Sandakerveien på Torshov.....

Nja, nesten. Opprinnelsen het Thorgersen og Margel bilrekvisita (Eller het det "bildeler" den gangen tro? Det tror jeg faktisk...), og hadde adresse Bentsebrugt. 13 - to etasjer under stuen der jeg vokste opp, og årstallet viste slutten av -50- og begynnelsen av -60-tallet. Firmaet rakk såvidt å skifte navn før de flyttet opp i (de første) lokalene i Sandakerveien.

topic.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeskiftet mitt strakk seg over to dager, og om natta lot jeg panzeret stå åpent, og låste med trykknappen på nøkkelen.

 

Det var ikke bilen helt fornøyd med, og ga fra seg et ørlite "tut".

 

Morgenen etter ville ikke fjernkontrollen virke...

 

Kom meg inn med nøkkel, og det blinka og oia på panelet, så jeg trykka for sikkerhets skyld på "åpne" knappen igjen, og det hele roet seg.

 

Kjente jeg fikk problemer med selvreguleringen jeg, og at følelsene tok bolig i ansiktsfargen (otto ville jeg klart å få igang og kjørt med et 9 volts røkvarslerbatteri, men her hadde jeg altså problemer med å komme meg innendørs i bilen...).

 

Hva sier egentlig alarmens elektriske regelverk om låsing og panser og blipp-blipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lempa over nye pels-seter...det går nok med 2 3/4 ku og en halv kubikk regnskog for å fylle en D2 med godsaker! Fikk også med roller blind på kjøpet.

 

Var ingen skruer/muttere med til midtsete-rekka - er det nøtter sveisa fast på undersida som på D1, slik at man må stikke høl i teppe undenfra for å finne hvor det skal lagas høl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen skruer/muttere med til midtsete-rekka - er det nøtter sveisa fast på undersida som på D1, slik at man må stikke høl i teppe undenfra for å finne hvor det skal lagas høl?

 

På min satt alle skruene på plass i karosseriet.

Fastsveiste muttere på undersiden.

Tror ikke du trenger å stikke noen hull heller.

Noen av skruene er i bruk for å feste varebilveggen, men s jeg mener det er hull i teppet rundt festene generelt.

 

Noen av skruene satt godt i Lock-Tite og Tectyl, så naboen ofra en torx-bits før vi fikk dem ut.

 

Jeg brukte akkurat to timer fra varebilen ble kjørt inn til syvseteren ble kjørt ut av verkstedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore skrev en glimrende artikkel om dette en gang for lenge siden, sikkert før du ble interesert i kupleie. Den pleide å ligge ikke så langt unna dette eminente forums hovedside :)

 

Tror forresten jeg har glemt å gratulere deg

GRATULERER :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en kufanger, fang en ku, flå den, bearbeid skinnet slik som innuitene, de tygget det for å få det mykt, vips du har nye hånd og tann lagete seter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...