Gå til innhold

Eezi Awn markise ø.kjøp eller fellesbestilling?h


CaspianBlue

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser etter det samme jeg også, dog er jeg av den oppfatning at prisnivået på disse er høyt, er de virkelig verd pengene? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markiser, evt solseil for campingbiler/vogner egner seg sikkert like bra. Sett flere slike montert på LR'er uten at det var fy skam. Koster litt det og, men kanskje likevel kosteffektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste til hus mm. er tuuuunge.

Lurer litt på å kjøpe en aluskinne(sånn som man fester telt til campingvogn med)

og feste den på takgrinda.

Syr/får sydd en passende stor duk med et par,tre hull til stenger og barduner

og så er man klar for longdrinkene....

Men jeg er bare på tenke-tenke-stadiet foreløpig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker en Eezi Awn el.l. markise for Defenderen...

mvh Rolf

Jeg har en markise av merket FIAMA som egentlig er beregnet på campingvogn, men fungerer flott på bil også. (jeg har ikke akkurat den jeg linket til, men noe liknende).

 

Det er bare å kjøpe en alu.skinne som har samme profil som en vogn, på campingbutikken. Disse selges som metervare. Og så kjøper du to små festeskruer som du trer inn på skinna på hver side av markisa. Du må ha en form for plate som skinna festes til, eller evt, rett på grinda.

 

Mange fine løsninger på Fiamas hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få låne denne tråden litt i og med at det her er snakk om aluminiumsskinner. Jeg trenger noen litt solide skinner som kan monteres flatt på karmene på min HCPU og tilsvarende skinner som kan tres i de førstnevnte skinnene for lettere å montere et lokk eller sidevegger med tak på planet mitt. Snakker her om en sleidelignende løsning :huh: . Er det noen som har noen formening om hvor slikt kan skaffes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin link og awning!

Men ble litt bekymret på følgende: "Markisen i fodralet förs sedan in i ett spår när den ska användas."

Betyr det at den ikke kan transporteres i skinna på takstativet til daglig?

 

Dukkvalitet og garanti lurer jeg også på :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den jeg så for noen år siden hang den og dinglet litt....

Den var festet i en skinne og hele f....skapen kunne lett tas av for lagring.

Prisen var ellers grei nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å ta den av og surre/feste den på takgrinden under kjøring da, kan jo være greit at det går å gjøre f. eks ifm offroadkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo prøve å sjekke ut om markisen må plukkes av ved kjøring, samt forhøre meg litt om den generelle kvaliteten.

 

Hvis det viser seg å være bra, skal vi høre om en mulig kvantumsrabbat :D ?

 

Fint!

Jeg har sjekket noen markiselevernadører til camping - og der er prisene minst det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howling Moon løsningen er lik flere andre jeg har sett. De kan fint sitte på under vanlig kjøring, men bør tas av av offroading på steder som Rena etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten tråd med en som har laget markise selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Howling moon utstilt, og etter min menning så det lite robust, jeg vill gjerne hatt noen som var litt mer solid.

 

Jeg har lest en del om dette på noe engelsk forum og der har det kommet frem at Hannibal sin er mest anbefalt.

 

Glen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neneoverland levere,

 

til 90 £349,- + Vat

til 110 £399 + Vat

 

Sidevegg (lager småtelt)

til 90 £229 + Vat

til 110 £249 + Vat

 

Avhengig av hvilket rack trengers muligens en ekstra skinne til £50 + Vat

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...