Gå til innhold

160.000 Km Service - Hva Trengs? Delenummer ønskes


Anbefalte innlegg

4x Batterier til fjernkontrollene -

Luftfilter - ESR341 eller ESR4238

2x Pollenfilter - BTR8037

Oljefilter - ERR3340

Filter automatgirkasse - RTC4653

Oring til filter automatgirkasse - RTC4276

Pakning bunnpanne automatgirkasse - RTC4276

Filter EAS kompressor - STC2759

Skiver til tappe og fylleplugger på motor, automatgir og transfergir -

 

Om du oppgir chassisnummer er du sikker på å få riktige deler. Jeg garanterer ikke lista over her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tore!

 

Har lett på nett uten å finne noe. Da blir det service om ikke lenge :)

Da settes også prisen på bilen noe opp og blir sikkert enda mer uinteressant for "gribbene" der ute. Så mange henvendelser, men ingen klarer å rote seg til Hamar for å se bilen. Nå får jeg et par sommerbiler om ikke mange dagene, så da får vi prøve å fikse ABS-sensor og kanskje varmesetene da jeg ikke blir like avhengig av å ha RR'en på veien i sommermånedene. Rart at en så mye finere og sprekere bil skulle være så mye vanskeligere å selge enn min forrige RR 2.5 DSE....

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen!

 

Da har jeg fått tak i en 100% komplett liste over hva som trengs til min '99 4.6 HSE:

 

Antall - Kroner (alle priser ink mva)

  • 160.000 km service inneholder:
  • 160.000 km service 1 15.618,75
  • CR2025 Batteri 2183 (LO 800002262) 2 62,-
  • Girolje Transmax Z ATF Dexon III (LO 80002575) 12,10 3.327,50
  • Kardangolje EPX 80w-90, G5 mineralsk (LO 80003301) 3,40 263,50
  • M.olje SLX prof 5w-40 (LO 80003315) 6,65 1.197,-
  • Oljefilter (VO 32000000) 1 219,94 ERR3340
  • Tennplugg 0,04 (VO 32000003) 8 782,-
  • Pollenfilter (VO 32000011) 2 744,63 BTR8037
  • Pakning (VO 32000013) 1 12,23
  • Oljesil, automat (VO 32000032) 1 707,25 RTC4653
  • O-ring (VO 32000046) 1 29,48
  • Pakning (VO 32000078) 1 271,69
  • Filter, luftfjæring (VO 32000105) 1 191,19 STC2759
  • O-ring (VO 32000114) 1 51,75
  • Brenselfilter (VO 3000123) 1 342,13
  • Luftfilterinnsats (VO 32000163) 1 258,75 ESR341 eller ESR4238
  • O-ring (VO 32000435) 2 37,38
  • O-ring (VO 32001691) 1 42,41
  • Kullfilterhus (VO 32026910) 1 2.206,56
  • Spylervæske 1l konsentrert (VO 9437500) 1 42,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------

SUM 26.408,11

=======================================================

 

Dette er deler for ca 10.000,- og jobben koster rundt 16.000,- (Bilia)

Mistenker at alle "VO" kodene er Bilias delenummer, jeg har planer om å bestille dette fra England, så hvis noen kan hjelpe til å komplettere denne listen i forhold til det jeg har fått av Tore, evt oversette til engelsk, hadde jeg vært veldig takknemlig. Bestiller ikke olje/spylevæske fra England, men jeg skrev hele listen slik at man har den til fremtidig referanse. Det dyreste jeg mangler delenummer på er kullfilterhuset, noen som har peiling på det? Alle o-ringene/pakningene som står er såpass billige at de likesågodt kan kjøpes i Norge, så får jeg forhåpentligvis alt rett første gangen....

 

Har oppgitt chassisnummer, men famousfour hadde ikke oversikt over hva slags deler jeg trengte til 160.000 km/100.000 mls service :o Noen andre leverandører som kan ha oversikt og shippe avgårde det jeg trenger uten noe mer jobb med denne listen?

 

Har litt problemer med formateringen her, så listen ser veldig rotete ut....

 

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen vanvittige priser. :o :o

26.000 for en service? :o :o

 

Ta deg fri reis over til England, ha en fin ferie, kjøp masse og kom tilbake med vekselpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

anbefaler deg å ta en tlf. til techoclassic, spør etter Andreas, En meget hyggelig og service innstilt person. Tipper du kommer mye rimeligere ut av servicen enn 26 høvdinger hvis du vurderer å ikke gjøre det selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen vanvittige priser. :o :o

26.000 for en service? :o :o

 

Ta deg fri reis over til England, ha en fin ferie, kjøp masse og kom tilbake med vekselpenger.

 

Ikke sant... Men det er viktig å huske at disse bilene kostet rundt 1 million nye og f.eks. Bilia tar ikke hensyn til min lønn og en vesentlig lavere innkjøpspris en 1 mill noen år senere. Skal man ha en luksusbil må man regne med at det koster (men det får være grenser da ;) )Hadde jeg enda hatt tid til å ta turen over til England hadde jeg gjort det med glede, men jeg velger å bestille delene derfra og sette bilen inn på et verksted i nærområdet. Fortsatt mye billigere, ikke noe dårligere jobb utføres og det er gjort på en dag eller to.

 

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lista di er et kjempebra intitativ som er til stor hjelp for oss andre som kommer til 160' etterhvert.

 

men uansett; fullprisen på hele servicen gjør meg svak i knærne og får ba.... til å krympe.....

i Tanumshede i Sverige ligger det jo et LR-Center, er det noen som har vært der for å gjøre slike storservicer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har vært i hos nevnte forhandler i Sverige og de var fornøyd.

 

I lista til Christian er det tatt med 12 liter ganske dyr ATF-olje. Man klarer seg med omtrent en tredjedel ved skifte. Det er umulig å tømme girkassa helt.

Dessuten sitter jeg med en følelse av at delene er til en pre 99MY da det er tatt med drivstoffilter og at tennpluggene er mistenkelig billige (til Norge å være)

Jeg kan heller ikke skjønne at det skal være 13 timers arbeide med en slik service. Prisen må da være inkl. deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gutter.

 

Merkelige greier. Famous Four annonserer med en 160.000 service pris på ca 3600 kr, men vet ikke hva som trengs av deler for å utføre servicen :blink: ??

Enig med Tore at prisen til bilia må være inkl. deler og oljer som trengs. Eller??

Likevell, hvis nå Famous four gjør en ordentlig service så er det jo en vanvittig prisforskjell i forhold til Norge. Noen som vet prisen i Sverige.

Til slutt hvordan kan man stole på at man virkelig får utført det som servicen skal inneholde.

Har plukket frem service skjemaet til P38 96.000 miles, det er jo litt greier som skal utføres.

En ting til Airbagger skal byttes etter 10 år og 15 år på sidene. Er det vanlig og følge opp disse greiene. Er ikke disse dyre. ref:99-2009. 2000-2010?

 

Gi mere input her gutter, nærmer meg 160.000 km jeg og :lol: .

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gutter.

 

Merkelige greier. Famous Four annonserer med en 160.000 service pris på ca 3600 kr, men vet ikke hva som trengs av deler for å utføre servicen :blink: ??

Enig med Tore at prisen til bilia må være inkl. deler og oljer som trengs. Eller??

Likevell, hvis nå Famous four gjør en ordentlig service så er det jo en vanvittig prisforskjell i forhold til Norge. Noen som vet prisen i Sverige.

 

Syntes også det er "klønete" svart av Famousfour, de burde virkelig vite hva som trengs på servicen....

Jada, Bilia prisen er selvfølgelig alt inkludert, men noen av delene (oljene) kunne vært vesentlig billigere, som Tore sier.

Prisen i Sverige tipper jeg er nærmere halv pris, har hørt om det på Saab, MB Geländerwagen osv så en LR burde vel også være hyggelig priset. Har ikke noe i mot at folk tjener penger, norske, svenske og britiske verksted har vel noenlunde lik innpris på delene, men i Norge tar man virkelig i når prisene skal fastsettes. Slik er det å bo i et rikt land hvor "alle" tjener godt samme hva de jobber med. Mange mekanikere som tjener gode penger, da blir også deler og servicer dyrere.

 

 

Christian

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service-deleliste for din 1999-modell :

 

3,3 timer "Skilled labour"

3,4 liter "hypoid axle oil"

6,65 liter "engine oil"

2,4 liter "transfer box oil"

9,7 liter "automatic transmission fluid"

1 ERR3340 oljefilter

2 BTR8037 pollenfilter

1 ALU1403L tetningsring til oljeplugg

2 STC1853 batteri

1 STC3810 tappeplugg til EAS reservoir

1 ESR4238 luftfilter

1 NTC3354 O-ring

1 WTB000120 kullfilter

 

Tennplugger står ikke på listen ved 160.000 service. De har delenr NLP100320, og lyder navnet RC11PYPB4

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt en større jobb m/service ved Gøteborg for noen år siden og mener vel jeg sparte 30-50% på den. Men for en stund siden måtte jeg sjekke pris på et gearkassebytte og den prisen jeg fikk fra Tanumshede da ga meg jo psykiske problemer. Er det for nær Norge tro? Blir som hytter - norrbaggarna har veltet over grensen med oljepenger og betaler uten å blunke og tror det fortsatt er billig. Nå skal jeg i hvertfall til England. Kan jo nesten betale en pensjonist for å ta turen for meg (de elsker jo i tillegg båtturen og taxfree :D ) og likevel spare tusenvis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...