Gå til innhold

Hvordan selge en Freelander


Iceman73

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja, kanskje ingen typisk pendlerbil - og så mangler den stigtrinnene, så det byr nok på visse utfordringer å klatre opp i den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje ingen typisk pendlerbil - og så mangler den stigtrinnene, så det byr nok på visse utfordringer å klatre opp i den ;)

 

Tenker den kanskje er litt tung og lukeparkere med også :rolleyes:

 

eller så gleder jeg meg til freelanderen kommer ned på xmill priser da den har potensiale til og bli tøff med det rette utstyret B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukeparkering er sikkert ikke noe problem - det er bare å kjøre over det som måtte stå i veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsdiskriminering. Skjønner ikke hvorfor ikke noen finner opp en bybil hvor en kan vri hjulene i 90 graders vinkel på karosseriet. Tenk så enkelt det hadde vært å lukeparkere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor ikke noen finner opp en bybil hvor en kan vri hjulene i 90 graders vinkel på karosseriet.

Det er funnet opp :) F.eks. Nissan Pivo 2

Film fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor kan man få til å passe og alt det der.

 

Rart ikke noen snart kan få fresa ut ei adapterplate så man kan få satt inn en japsemotor! :lol::P

 

Liker 16V fra Ford jeg da.

 

Dette er en veldig interessant problemstilling.

At det ikke er mulig å finne en eneste basemotor som kan tilpasses, tror jeg ikkenoe på.

Jeg kjenner ikke reglene i detalj, men ettersom folk konverterer alt mulig rart,burde det jammen gå å få en motor til å å svive i en FL også

Spørsmålet har vært reist før uten at noen ble så veldig mye klokere.

Er det noen som har sett dette omtalt på utenlandske forum ?

For, ettersom jeg forstår, er Landrover systemet i ferd med å gå tomme for motorer. Dette vil etter mitt skjønn si at ila. 2-5 år vil det finnes dusinvis av FL biler som i praksis er helt verdiløse, fordi det ikke finnes byttemotorer / deler til en perfekt fungerende bil..

 

Hvem blir førstemann med FL 1,8 Havari, konvertert til Toyota 2.0Diesel ? :rolleyes:

 

J30S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at en Freelander er lettsolgt på seinhøsten/vinteren, og da den uka som ALLE andre står fast i snøen.

For Freelanderen kjører fra de fleste andre "små" suver når tingene begynner å gå trått. Men mangelr fortsatt lavserien da (som suzuki har da) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig interessant problemstilling.

At det ikke er mulig å finne en eneste basemotor som kan tilpasses, tror jeg ikkenoe på.

Jeg kjenner ikke reglene i detalj, men ettersom folk konverterer alt mulig rart,burde det jammen gå å få en motor til å å svive i en FL også

Spørsmålet har vært reist før uten at noen ble så veldig mye klokere.

Er det noen som har sett dette omtalt på utenlandske forum ?

For, ettersom jeg forstår, er Landrover systemet i ferd med å gå tomme for motorer. Dette vil etter mitt skjønn si at ila. 2-5 år vil det finnes dusinvis av FL biler som i praksis er helt verdiløse, fordi det ikke finnes byttemotorer / deler til en perfekt fungerende bil..

 

Hvem blir førstemann med FL 1,8 Havari, konvertert til Toyota 2.0Diesel ? :rolleyes:

 

J30S

 

Freelander er da levert med diesel fra perkins. Skulle være unødvendig å bruke yotamotor. Vi har aldri opplevd ett feilslag med dieselutgaven.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, men da må man vel skifte differ og girkasser og sånt også; om man går fra bensin til lavturtalls dieselmotor ?

Dessuten er ikke dette en motor som vokser på trær, det er en sterk overvekt av bensin FL, særlig av de eldste modellene. Innen årsmodellene 1998-2000 er jo forholdet 1:10 på Finn.no iallefall.

 

Det geniale ville vært en motor man kunne ta fra en annen donorbil. Rart ingen har sett på dette.....

 

J30S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge diesel i en freelander tror jeg ikke vil svare seg. Jeg har annonsert min freelander diesel og registrerer at det er svært lite pågang. Det er vanskelig nok å selge en med original diesel.

 

Rart egentlig. Freelanderen er kjempegod å kjøre, enorm framkommelighet på vei og tractionkontroll som ikke tar kraften fra motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det geniale ville vært en motor man kunne ta fra en annen donorbil. Rart ingen har sett på dette.....

 

J30S

 

Hva med romkamerat Hondas toliter. God motor. Har Rovermotoren i Freel. noe til felles med Hondamotorer?

Alle japsene har gode motorer.

 

Rover 3,5 V8 er også en god motor men passer vel ikke i en Freelander :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge diesel i en freelander tror jeg ikke vil svare seg.

 

Om forutsetningen er at man har en fint fungerende bensin, er nok dette rett.

Men hva om man har en FL med 1,8B som motoren er vrak på ? Evt. når det dukker opp noen titalls biler med havarert motor på markedet ?

 

J30S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltec motorsenter bygger opp motorer på freelander. Tror de får ombygget motorene i Nederland. Tror også motorene leveres med en god garanti.

 

Å bygge inn en annen motor lar seg sikkert gjøre, men om motorene kan forsterkes og leveres med garanti kan nok det bli billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som veit hva en sånn motoroperasjon kommer på gjennom VPN systemet nåtildags ?

 

Ser at EHS antyder 3500£ bare for delene, dette gir vel en totalkostnad på nærmere 60 kanskje 70 000 når alt er tatt med. På en bil med salgsverdi 90-125 000kr er ikke dette småtteri akkurat.

 

Men jaggu er det langt mellom FL med oljebrenner av eldre årgang...

 

J30S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JokerS30, http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=27781 <- her står det 52.000,-

 

Sånn forøvrig så må jo dette være en suveren dag/uke å forsøke å selge Freelandere på. Det har vel kommet 25-35cm snø her nå, og Freelanderen stod med henger fra i går. Tenkte jeg skulle gi det et forsøk å kjøre hengeren på plass før jeg skulle brøyte, og det gikk jo som en drøm. Det var så mye at den subba snø, men merket verken det eller hengeren. Deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bygger motor til Freelander for kr 38.000 montert. Blokk blir frest for anlegg av sylindere i bunn, nye sylindere og stempler. slipt veivaksel,

nye styringer og ventiler i topp og selvsagt ny forsterket bunnkasse for topplokksbolter. Grunnet boltenes lengde (de originale) vil disse over tid begynne og vandre sammen med topplokket og herav graver sylindrene spor i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig interessant Clausen. Vil det si at om man velger et " skikkelig " verksted, så blir prisen for en stk brukbar FL (X ) +38000 ?

Hva for erfaringer har dere med disse ombyggingene, har dere noen som har gått LANGT og eller blitt brukt hardt etterpå ? Sleping av tilhenger osv osv ? For - det er jo det denne bilen (burde være ) er bygget for..

 

Jeg synes iaf. FL er en fin bil, og drømmer om å prakke på kona en sånn.

 

J30S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...